آب‌درمانی, بلاگ, جکوزی, جکوزی با‌ کیفیت, خرید آنلاین جکوزی, خرید تجهیزات جکوزی, لادر جکوزی, نصب جکوزی

آیا جکوزی برای سیاتیک مفید است؟

آیا جکوزی برای سیاتیک مفید است

بیشتر افراد از غوطه ور شدن در آب لذت می برند. اما قرار گرفتن در آب علاوه بر جنبه سرگرمی آن، مزایای دیگری نیز دارد. امروزه پزشکان برای کمک به درمان برخی از بیماری ها به افراد توصیه می کنند از وان و جکوزی استفاده کنند. کمک به بهبود سیاتیک نیز از جمله این موارد می باشد. در ادامه بیشتر به این مطلب که آیا جکوزی برای سیاتیک مفید است، می پردازیم.

جکوزی و تأثیر آن بر دیسک کمر و سیاتیک

همانطور که می دانید جکوزی یک وان بزرگ پر از آب است که دارای تجهیزاتی می باشد که  آب را می تواند با فشار به بدن برخورد دهد و حس ماساژ را برای او ایجاد نماید. امروزه پزشکان طی تحقیقاتی که انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که آب درمانی می تواند به برخی از دردهای مزمن و … مانند درد سیاتیک و دیسک کمر کمک کند و درمان فرد بیمار را با سرعت بیشتری به پیش ببرد. جکوزی به دلیل داشتن آب گرم و ماساژ بدن می تواند درد ها را کاهش دهد و فشاری را که بر روی عضلات قرار دارد، کاهش دهد.

سیاتیک بزرگترین عصب در بدن انسان می باشد و زمانی که بر روی آن فشار وارد شود و یا آن که دیسک کنار آن، دچار در رفتگی باشد به آن فشار وارد شده و باعث ایجاد درد در بدن فرد می شود. به همین دلیل طبق نظر پزشک اگر دیسک کمر درمان شود و یا فشار بر روی عصب سیاتیک کاهش یابد می توان درد آن را کمتر کرد. جکوزی در کاهش این درد بسیار کمک کننده خواهد بود.

آب درمانی با جکوزی

برای درمان برخی از دردهای عضلانی و مفصلی پزشک فیزیوتراپی را تجویز می کند. جکوزی نوعی فیزیوتراپی به حساب می آید که در آن به کمک آب برخی از درد ها بهبود می یابند. زمانی که شما در جکوزی قرار می گیرید می توانید از فواید آن بهره مند شوید، زیرا قرار گرفتن در آب گرم باعث می شود رگ ها و عروق گشاد شوند در نتیجه گردش خون افزایش می یابد، و این فرآیند باعث کاهش درد می شود.

آب درمانی و جکوزی باعث می شود انعطاف پذیری ستون فقرات افزایش پیدا کنند. یکی از علت های کمر درد ضعیف بودن عضلات کمر است. با استفاده از جکوزی می توان این عضلات را سفت و قوی کرد تا از بروز این نوع درد ها جلوگیری شود.

جکوزی چگونه به سیاتیک کمک می کند؟

در جکوزی سه مسئله وجود دارد: گرما، ماساژ و شناور بودن. فردی که در معرض گرمای آب در جکوزی قرار می گیرد رگ ها و عروقش گشاد می شوند، فشار خون کاهش یافته و در عضلات و مفاصل آرامشی برای فرد ایجاد می شود. این مسئله برای افرادی که درد کمر، دیسک و سیاتیک دارند بسیار مفید است.

علاوه بر این در جکوزی آب توسط جت ها به بیرون پرتاب می شود و فرد را ماساژ می دهد و به محکم شدن و قوی شدن عضلات کمر کمک می کند در نتیجه این فرآیند، فرد در اثر فعالیت های روزانه دچار درد کمر و سیاتیک نخواهد شد. ماساژ بدن با آب باعث می شود حس خوب و آرامش بخشی در فرد ایجاد شود و در جریان آن درد و التهاب بدن نیز کاهش می یابد.

اتفاق دیگری که در جکوزی رخ می دهد این است که فردی که در جکوزی قرار می گیرد در آب شناور است یعنی مقداری از وزن ما را آب پشتیبانی می کند در نتیجه از فشاری که بر روی مفاصل و عضلات به خاطر وزنمان وارد می شود، کاسته می شود. گرفتگی عضلات را نیز بهبود می بخشد. همه این نکاتی که اشاره کردیم برای افرادی که دچار دردهای مفصلی، عضلانی، درد کمر، در رفتگی دیسک کمر و سیاتیک هستند، بسیار مفید است. البته توجه داشته باشید این کار را تحت نظر پزشک متخصص انجام دهید تا از بروز آسیب به بدنتان جلوگیری نمایید.

فواید جکوزی برای سیاتیک

طبق نظر متخصصان، زمانی که عضلات بدن ضعیف باشند به محض وارد شدن کوچک ترین فشاری بر روی مفاصل، فرد دچار آسیب می شود. در برخی از موارد دیسک کمر فرد دچار در رفتگی می شود و یا این که درد سیاتیک او شروع می شود.

قرار گرفتن در آب و انجام برخی از حرکات ورزشی زیر نظر پزشک متخصص می تواند به مرور زمان تمامی عضلات بدن را تقویت کند تا از وارد شدن فشار بر روی مفاصل کاسته شود. در این صورت به تدریج فرد احساس می کند درد هایی که قبلا داشته کمتر شده اند. یکی از حرکاتی که پزشکان در این زمینه توصیه می کنند این است که فرد در آب قدم بزند. قدم زدن در آب باعث می شود عضلات اطراف ستون فقرات کمری تقویت شوند و درد هایشان کاسته شود. همچنین قدم زدن در آب می تواند به بهبود زانو درد نیز کمک کند.

مزایای آب درمانی

  • همانطور که اشاره کردیم آب درمانی یک روش خوب برای درمان برخی از درد های عضلانی و مفصلی است.
  • آب درمانی می تواند مواد زائد و سمومی که در بدن انباشته شده اند را از بدن خارج کند.
  • در آب درمانی گرفتگی عضلات از بین می رود.
  • آب درمانی می تواند به افزایش متابولیسم بدن و فعالیت های گوارشی کمک کند.
  • در آب درمانی خون رسانی به سلول ها و ارگان های بدن با سرعت بیشتری انجام می شود.
  • آب درمانی می تواند به بازسازی اندام های آسیب دیده، پوست آسیب دیده و دچار سوختگی شده، التیام مفاصل و عضلات، سرما زدگی و … کمک کند.
  • طی آب درمانی سیستم ایمنی بدن نیز افزایش می یابد.

طبق توضیحاتی که دادیم در صورتی که دچار کمر درد، سیاتیک و در رفتگی دیسک کمر هستید حتما با پزشک خود مشورت کنید و زیر نظر او از فواید جکوزی استفاده کنید. در صورتی که نظر پزشک متخصص شما مثبت باشد شما می توانید روزهایی در هفته را از جکوزی استفاده کنید و با بهره مندی از گرمای آب و ماساژ آن، گرفتگی، درد و خستگی عضلات کمر خود را از بین ببرید تا در کنار سایر روش های درمانی، سریع تر بتوانید بهبودی خود را به دست آورید.

کلام پایانی

علاوه بر موارد ذکر شده در این مقاله، طراحی جکوزی و نحوه قرار گرفتن فرد در آن به بهبود بیماری کمک شایانی می‌کند. جکوزی‌های لادر بر اساس ارگونومی بدن طراحی و نگرانی شما را از این بابت رفع می‌کند. برای مشاهده انواع جکوزی لادر و خرید آنلاین و بهره‌مندی از ارسال و نصب رایگان و نیز گارانتی 5 ساله به فروشگاه آنلاین لادر مراجعه نمائید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *