آب‌درمانی, بلاگ, بورس جکوزی در تهران, بورس جکوزی در شیراز, تعمیر جکوزی, جکوزی, جکوزی با‌ کیفیت, خرید آنلاین جکوزی, خرید تجهیزات جکوزی, شرکت تولید جکوزی, لادر جکوزی, نصب جکوزی, نگهداری جکوزی

مشکلات وان و جکوزی و روش رفع آن ها

مشکلات احتمالی وان و جکوزی و روش رفع آن ها

امروزه افرادی زیادی به دنبال نصب و استفاده از وان و جکوزی هستند زیرا به آرامشی که از وان و جکوزی دریافت می‌کنند نیاز دارند. در کنار لوکس بودن و فواید درمانی که وان و جکوزی دارد احتمال بروز مشکلاتی برای آنها وجود دارد درست مانند هر وسیله دیگری که در منزل دارید. با اطلاع از مشکلاتی که احتمال دارد برای وان و جکوزی شما پیش بیاید می‌توانید سریع‌تر آن را پیدا کرده و در جعت رفع آن اقدام نمایید. در ادامه به برخی از مشکلات وان و جکوزی و روش رفع آنها می‌پردازیم.

روشن نشدن پمپ جکوزی یکی از مهمترین مشکلات وان و جکوزی

ممکن است متوجه شوید که آب در وان جکوزی به خوبی گردش نمی‌کند و از کارایی آن کم شده است. در این حالت ممکن است ایراد یا از پمپ باشد و یا موتورهای جکوزی چون گردش آب در وان جکوزی بر عهده پمپها و موتورهای جکوزی است.

این که پمپ جکوزی روشن نمی‌شود و یا آن که آب به خوبی در وان گردش ندارد علل مختلفی دارد ممکن است ایراد در پمپ برق باشد، یا در سیستم داخلی مشکلی ایجاد شده است و حتی ممکن است پمپ سوخته باشد. در برخی از موارد نیز علت این مشکلات چیز دیگری است و به خاطر آن که سطح آب از حد مجاز پایین‌تر است آب به خوبی گردش نداشته و پمپ روشن نمی‌شود.

راه حل این مشکل

در صورتی که با مشکلات برقی وان و جکوزی رو به رو شدید ابتدا سیستم برق کشی را بررسی نمایید. بررسی خود را از شبکه اصلی برق رسانی ساختمان و کنتور برق ساختمان آغاز کنید و تا خود وان و جکوزی کار خود را ادامه دهید. در صورتی که در این مسیر مشکلی وجود نداشت کابل ورودی برق به جکوزی و دو شاخه برق را بررسی نمایید.

در صورتی که سیستم برق رسانی مشکلی نداشت و مشکل در پایین بودن سطح آب بود، باید سنسور مرتبط با سنجش سطح آب را بررسی کنید تا علت درست کار نکردن آن را پیدا کنید و آن را برطرف کنید تا پمپ دوباره کار کند.

در غیر این صورت باید خود پمپ و سیم پیچ آن را بررسی کنید زیرا ممکن است پمپ یا خازن آن سوخته باشد. در این حالت می‌توانید یا آن را تعمیر کنید و یا اگر از عمر آن خیلی می‌گذرد یک پمپ جدید خریداری نمایید.

جکوزی فضای باز 4 نفره لادر

خرید جکوزی فضای باز 4 نفره لادُر

 

به گوش رسیدن صدای بلند از پمپ هنگام فعالیت

اگر در هنگام کار کردن پمپ صدای بلندی از آن می شنوید ممکن است چند علت داشته باشد که عبارتند از: نرسیدن آب کافی به پمپ، درگیر بودن پروانه با قاب پمپ و مشکل داشتن لرزه‌گیر پمپ. با توجه به این که علل این مشکل می‌تواند متفاوت باشد باید ابتدا عیب‌یابی شده و سپس راه حل مناسب آن پیاده‌سازی شود.

راه حل این مشکل

همانطور که گفتیم ممکن است پروانه با قاب پمپ درگیر شده باشد و به همین دلیل صدای زیادی از آن شنیده شود. شاید قاب محافظ پمپ شل شده یا تاب برداشته است و با پروانه در گیر می‌شود که در این صورت این درگیری برطرف خواهد شد.

در صورتی که هنوز صدای بلند شنیده می‌شود شاید جسم خارجی در مسیر ساکشن‌ها قرار گرفته باشد و آب کافی توسط پمپ‌ها دریافت نمی‌شود. به همین دلیل باید به صورت مرتب توری‌ها و صافی‌ها را تمیز کنید تا اگر مو و جسم خارجی در آن وجود دارد، از آن خارج شود.

در هنگام نصب جکوزی برای آن که آلودگی صوتی توسط پمپ دستگاه ایجاد نشود، لرزه‌گیر‌هایی نصب می‌شود که تا حد زیادی صدای تولید شده را کاهش می‌دهند. ممکن است این لرزه گیرها آسیب دیده باشند و دیگر مانند قبل کارایی خود را نداشته باشند که در این صورت باید آ ها را تعویض نمایید.

کم شدن فشار خروجی آب

کم شدن فشار خروجی آب یکی دیگر از مشکلات وان و جکوزی است که بر قسمت‌های دیگر جکوزی مانند ماساژور‌ها و جت ها نیز تاثیر منفی می‌گذارد در نتیجه کارایی جکوزی را پایین می‌آورد. در این مورد ممکن است دستگاه توان کافی برای ایجاد مخلوط آب و هوا را ندارد به همین دلیل باید این قدرت را دوباره به دستگاه بدهیم.

راه حل این مشکل

ممکن است علت کم شدن فشار خروجی آب فقط این باشد که شیر هوا به درستی تنظیم نشده است. که در این صورت باید شیر هوا را به میزان کافی باز کنید. ممکن است نیاز باشد توپی جت را باز کنید و متعلقات آن را پاکسازی کنید تا دوباره کارایی خود را به دست آورد. در صورتی که مشکل پیچیده‌تر از این حرف‌ها است ممکن است شیر هوا آسیب دیده باشد که در این صورت باید آن را تعویض نمایید.

تاخیر زیاد در تخلیه آب جکوزی

ممکن است چند روزی است متوجه شده اید که آب جکوزی مانند قبل با سرعت زیاد تخلیه نمی‌شود و زمان زیادی طول می‌کشد تا آب جکوزی تخلیه شود.

راه حل این مشکل

در صورت بروز این مشکل ابتدا سیستم فاضلاب وان و جکوزی را بررسی کنید شاید دچار انسداد شده باشد. در صورتی که در این قسمت مشکلی وجود ندارد باید پیچ رگلاژ در زیر آب تنظیم شود و مسیر خروجی آب به صورت کاملا اصولی نظافت شود. با انجام این کار تخلیه آب جکوزی مانند قبل خواهد شد.

نشتی آب از قسمت زیرین، یکی از بدترین مشکلات وان و جکوزی

ممکن است با این مشکل رو به رو شده اید که به تازگی آب از قسمت زیرین وان و جکوزی نشتی دارد. در این حالت ممکن است بدنه آن آسیب دیده باشد. اگرچه وان و جکوزی‌ها از مواد اولیه با کیفیت و عایق تولید می‌شوند اما اگر آسیب ببینند احتمال بروز این مشکل وجود دارد. ممکن است شیلنگ آسیب دیده یا در پمپ نقصی وجود دارد یا در سیفون عیبی وجود دارد و … به همین دلیل ابتدا باید وان و جکوزی را به خوبی بررسی نمایید تا مشکل به خوبی یافت شود تا راه حل مناسب آن ارائه شود.

وان جکوزی تک نفره

راه حل این مشکل

وجود پنل‌ها می تواند عیب‌یابی را با مشکل رو به رو کند به همین دلیل تعمیر کار متخصص ابتدا پنل‌ها را بر‎می‌دارد و به پیدا کردن علت مشکل می‌پردازد. ممکن است آب‌بندی وان و جکوزی مشکل داشته باشد که در این صورت آب‌بندی باید به خوبی انجام شود.

شاید شیلنگ‌ها مشکل دارند که باید با استفاده از چسب پی وی سی آب بندی شوند. شاید پمپ‌ها به خوبی نصب نشده اند و محکم نبودن آنها باعث نشتی دادن آب شده است. شل بودن و هرز شدن هر کدام از این قسمت‌ها می‌تواند علت نشتی آب باشد.

با توجه به اطلاعاتی که تاکنون دادیم متوجه شدید که در هنگام استفاده از وان و جکوزی ممکن است با مشکلاتی رو به رو شوید. در این صورت باید از استفاده از وان و جکوزی خودداری کرده و سریعا به تعمیر کار متخصص مراجعه کنید و هرگز خودتان وارد عمل نشوید.

سخن پایانی

امیدواریم این مقاله نیز مورد توجه شما قرار گرفته باشد. کارشناسان لادر آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه رفع مشکلات وان و جکوزی شما هستند.

لوگوی هدر سایت لادر جکوزی

تمامی محصولات لادُر دارای 60 ماه گارانتی به همراه ارسال و نصب  بوده و این امتیاز گروه تولیدی لادُر در کنار خرید مستقیم و بی‌واسطه جکوزی از کارخانه ما را به افتخار رتبه ممتاز در ارائه خدمات مشتریان نائل نموده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *