بلاگ, بورس جکوزی در تبریز, بورس جکوزی در تهران, بورس جکوزی در شیراز, بورس جکوزی در کرج, بّورس جکوزی در گیلان, بورس جکوزی در مشهد, جکوزی, حمام, لادر جکوزی, نگهداری جکوزی

از بین بردن بوی بد حمام و سرویس بهداشتی

از بین بردن بوی بد حمام و سرویس بهداشتی

از جمله مسائل آزار دهنده انسان بوی بد است که در محل زندگی او به علل مختلف می‌تواند انتشار پیدا کند. اگر شما هم به دنبال از بین بردن بوی بد حمام و سرویس بهداشتی خود هستید جای درستی آمده‌اید زیرا در این مقاله می‌خواهیم روشهای مختلفی برای شما بیان کنیم تا به کمک آنها بتوانید از شر بوی بد این مکان ها خلاص شوید. با ما همراه باشید.

بوی بد فاضلاب چه علتی دارد؟

در حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه که لوله‌های فاضلاب وجود دارد، جرم و آلودگی در لوله‌ها رسوب می‌کنند و باعث انتشار بوی بد در فضا می شوند. بعضی اوقات بوی بدی استشمام نخواهید کرد اما در بعضی از روز ها استشمام آن بیشتر خواهد شد. بعضی از صابون ها به اطراف لوله می‌چسبند و باعث رسوب کردن آلودگی‌ها در دیواره لوله می‌شوند. همین مسئله باعث می‌شود که بعد از مدتی بوی ناخوشایندی را در منزل خود استشمام کنید. برای از بین بردن این بوی بد باید به دنبال راهکار جدی باشید. در ادامه روش‌هایی را برای کمک به شما بیان می‌کنیم.

رفع-بوی-بد-سرویس-بهداشتی

10 روش از بین بردن بوی بد حمام و سرویس بهداشتی

اکنون که تصمیم گرفته‌اید از شر این بوی ناخوشایند خلاص شوید باید سعی کنید به توصیه‌هایی که در ادامه ذکر می‌کنیم به خوبی توجه داشته باشید تا دیگر این شرایط به سراغتان نیاید. البته بوی بد در این مکان‌ها به کلی از بین نمی‌رود اما اگر به صورت مرتب به این نکات عمل کنید این بوی بد تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

1- استفاده از تهویه هوای مناسب

در سرویس بهداشتی باید حتما از سیستم تهویه هوا استفاده کنید. این سیستم با فن‌هایی که دارد هوای داخل این مکان‌ها را به گردش در می‌آورد و آن را تصفیه می‌کند و اجازه نمی‌دهد که بوی بد در این مکان‌ها ماندگار شود.

2- رعایت نظافت

حداقل هفته‌ای یک بار باید سرویس بهداشتی و حمام را نظافت کنید. تمیز کردن این مکان‌ها اگر به صورت مرتب انجام شود از انباشته شدن جرم‌ها جلوگیری می‌شود در نتیجه اجازه بدبو شدن فضا را نمی‌دهد. البته نظافت سرویس بهداشتی باید در فواصل زمانی کوتاه‌تری نسبت به حمام انجام شود.

 

3- ترمیم شکستگی لوله‌ها و پر کردن درزهای دیوار

لوله‌های این قسمت از منزل باید به سرعت ترمیم شوند و درزها و آسیب‌هایی که در کاشی‌های سرویس بهداشتی و حمام ایجاد شده است باید به موقع بندکشی شوند تا از انتشار بوی بد جلوگیری شود.

تعمیر لوله ها برای از بین بردن بوی بد سوریس بهداشتی و حمام

4- استفاده از سرکه سفید برای از بین بردن بوی بد حمام و سرویس بهداشتی

استفاده از سرکه سفید برای از بین بردن بوی بد حمام و سرویس بهداشتی، ضدعفونی کردن حمام مکان‌های مختلف بسیار رایج است. سرکه سفید در کنار فوایدی که دارد، ضرری برای سلامتی انسان ندارد و می‌تواند جرم‌ها و آلودگی‌ها را از بین ببرد در نتیجه بوی مطبوعی را در فضا ایجاد می‌کند. اندازه کافی از این مایع را در محل‌های مورد نظر بریزید و با دستکش و فرچه‌های مخصوص، محل را تمیز نمایید. در صورتی که جرم‌ها قدیمی و سفت هستند می‌توانید سرکه سفید را در محل بریزید و دقایقی را به آن فرصت دهید تا رسوبات خیس بخورند سپس با فرچه آن جا را تمیز کنید.

5- استفاده از نوشابه

نوشابه به خاطر داشتن خاصیت اسیدی می‌تواند به عنوان جرم‌زدای قوی عمل کند و بوی نامطبوع را از بین ببرد. نوشابه را در محل‌های مورد نظر بریزید و با فرچه آن را تمیز کنید.

6- تمیز کردن درب چاه و کف شوی

در هنگام تمیز کردن حمام و سرویس های بهداشتی فراموش نکنید که درب چاه و کف‌شوی‌ها را تمیز کنید. در این قسمت‌ها نیز می‌توانند باکتری‌ها و آلودگی‌های زیادی تجمع پیدا کنند و در نتیجه عامل بدبو شدن هوا شوند.

 7- استفاده از آب، سرکه، جوش شیرین

نیم لیتر آب گرم تهیه کنید و حدود 200 میلی لیتر سرکه به آن اضافه نمایید. سپس صد گرم جوش شیرین را به آنها اضافه کنید. اکنون شاهد واکنش شیمیایی خواهید بود به همین دلیل باید سریع آن را درون فاضلاب بریزید. بعد از گذشت نیم ساعت یک لیتر آب جوش درون فاضلاب بریزید. سپس درب آن را ببندید و یک شب تا صبح صبر کنید تا تاثیر خود را ایجاد کند. این کار باعث تمیز شدن لوله فاضلاب می شود و در از بین رفتن بوی بد آن موثر است.

رفع بوی بد حمام و سرویس بهداشتی با جوش شیرین

8- استفاده از خوشبو کننده های خانگی

برای آنکه فضای حمام و سرویس بهداشتی را خوشبو کنید می‌توانید از خوشبو کننده‌های خانگی نیز استفاده کنید. برای این کار مقداری عطر یا روغن‌های خوشبو کننده را به آب اضافه کنید و به این ترکیب می‌توانید مقداری الکل صنعتی نیز اضافه کنید. در صورتی که بوی الکل آن زیاد است می‌توانید مقداری سرکه به آن اضافه کنید. این محلول را در هوا اسپری کنید. البته می‌توانید از خوشبو‌کننده‌هایی که در بازار وجود دارد برای خوشبو کردن هوا استفاده کنید. این اسپری‌های خوشبو کننده، رایحه‌های بسیار متنوعی دارند.

 9- استفاده از نمک و جوش شیرین

یک محلول بسیار قوی دیگر برای از بین بردن بوی بد فاضلاب، ترکیب نمک، جوش شیرین و آب جوش است. برای این منظور یک لیوان نمک و یک لیوان جوش شیرین را به همراه یک کتری آب جوش در فاضلاب بریزید تا رسوبات و آلودگی های موجود در لوله‌های فاضلاب از بین برود و بوی بد نیز از آن حذف شود.

10- استفاده از آهک

یک کیلو آهک تهیه کنید و آن را با 10 لیتر آب مخلوط کنید. بعد از آن که چند ساعت گذشت، محلول مورد نظر را تکان بدهید و از صافی رد کنید. می‌توانید برای نوبت‌های متوالی، این محلول را درون فاضلاب بریزید تا بوی بد آن از بین برود.

همانطور که خواندید می‌توانید با استفاده از مواد طبیعی بوی ناخوشایندی که در حمام و سرویس بهداشتی وجود دارد را از بین ببرید. البته شما نباید اجازه انتشار بوی نامطبوع را بدهید یعنی قبل از آن که فضا بد بو شود باید به صورت مرتب همه قسمت‌های حمام و سرویس بهداشتی را تمیز و نظافت کنید و اجازه رسوب و انباشته شدن جرم و آلودگی و باکتری را ندهید.

در نهایت و با جمع بندی موارد فوق به شما پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر راهکارهای مطرح شده، نسبت به تعویض اقلامی مثل وان‌حمام، زیر‌دوشی و … در دوره‌های زمانی میان مدت اقدام نمائید. لادر، تولید کننده انواع اقلام و تجهیزات حمام و جکوزی با بالاترین کیفیت و نصب رایگان، این بخش از نگرانی شما را برطرف نموده است. برای اطلاع از محصولات لادر و خرید آنلاین از فروشگاه ما دیدن نمائید.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *