بلاگ, بورس جکوزی در تبریز, بورس جکوزی در تهران, بورس جکوزی در شیراز, بورس جکوزی در کرج, جکوزی, حمام, خرید تجهیزات جکوزی, شرکت تولید جکوزی, طراحی حمام, لادر جکوزی, نصب جکوزی, نگهداری جکوزی

انتخاب شیرآلات وان جکوزی

انتخاب شیرآلات وان جکوزی

دنیای شیرآلات و تجهیزات بهداشتی بسیار بزرگ است و در آن انواع مدل های مختلفی را پیدا خواهید کرد. طرح ها و رنگ های هر کدام از شیرآلات متفاوت است و باز و بسته کردن آن ها نیز با یکدیگر فرق دارد. در این میان، شیرآلات وان و جکوزی نیز دارای همین تنوع است به همین دلیل ممکن است در انتخاب آن دچار مشکل شوید به همین دلیل در این مقاله سعی می‌کنیم انواع شیرآلات را نام ببریم تا شما در انتخاب شیرآلات وان جکوزی مسیر راحت تری را به دنبال داشته باشید.

انواع شیرآلات وان جکوزی بر اساس نحوه کارکرد آن ها

همانطور که می‌دانید شیرآلات مختلفی در بازار وجود دارد که نحوه باز و بسته کردن آن ها و به عبارت دیگر، عملکردشان با یکدیگر متفاوت است. برای آن که بتوانید انتخابی دقیق داشته باشید و از تجهیزات مناسبی برای وان جکوزی خود استفاده کنید باید با کارکرد هر کدام از این شیرآلات آشنا شوید و بر اساس سلیقه و نیازتان، دست به انتخاب بزنید. در ادامه با برخی از انواع شیرآلات آشنا خواهید شد.

 شیرآلات دو دستگیره ای

یکی از قدیمی ترین انواع شیرآلات، شیرآلات دو دستگیره ای هستند که برای هر کدام از آب سرد و گرم دارای دو دستگیره در طرفین می‌باشند. فشار آب را می‌توانید با دستگیره ها تنظیم کنید. در صورتی که می‌خواهید آب سرد و گرم را با هم داشته باشید باید هر دو دستگیره را باز کنید.

در صورتی که به مدل های کلاسیک علاقه دارید و دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی شما با این مدل هماهنگ است می‌توانید از شیرآلات دو دستگیره ای برای وان جکوزی خود استفاده نمایید. از این مدل برای جکوزی های عمومی بهتر است استفاده نشود زیرا تماس دست ها با آن زیاد است و از لحاظ بهداشتی ممکن است مشکل ایجاد کند ولی برای وان جکوزی خانگی مناسب است.

 

شیرآلات اهرمی

شیرآلات اهرمی تک دستگیره ای هستند و تنظیم فشار آب فقط با یک دستگیره انجام می‌شود. به همین دلیل دستها تماس کمتری با آن دارند و همین مسئله باعث محبوبیت زیاد این نوع شیرآلات در بین مردم شده است. از آن جایی که برای باز کردن و تنظیم فشار آب و همچنین تنظیم دمای آب با این نوع شیرآلات فقط از یک دستگیره استفاده می‌شود، کاربرد راحت تری برای مصرف کننده دارد.

شیرآلات ایستاده و دیواری

از نظر آن که شیرآلات به چه نحوی نصب شود، آنها به دو دست تقسیم می‌شوند که عبارتند از ایستاده و دیواری. برای محل‌هایی مانند سینک ظرفشویی و روشویی سرویس بهداشتی از شیرآلات ایستاده و برای توالت و حمام از شیرآلات دیواری می‌توانید استفاده کنید. برای وان جکوزی نیز می‌توانید با توجه به محل قرار گرفتن وان جکوزی خود از دو مدل استفاده کنید. در صورتی که وان جکوزی شما نزدیک به دیوار است می‌توانید از هر دو مدل و در غیر این صورت می‌توانید از مدل ایستاده استفاده نمایید.

شیرآلات هوشمند

حتما تا به حال در مکان‌های عمومی با شیرآلاتی مواجه شده اید که به محض نزدیک شدن دستتان به آنها، اجازه خروج آب را می‌دهند. این شیرآلات از همین نوع هوشمند اند که به آنها چشمی نیز گفته می‌شود. برای آن که آب از آن خارج شود باید یک جسم ثابت در معرض دید سنسور آن قرار بگیرد.

به همین دلیل در مکان‌های عمومی استفاده بیشتری دارد زیرا از لحاظ بهداشتی بسیار عالی است و در مصرف آب نیز صرفه جویی می‌شود اما با توجه به کارکردی که دارد برای استفاده در وان جکوزی به نظر می‌آید که گزینه مناسبی نباشد.

شیرآلات دیجیتالی

در این نوع شیرآلات که جدید و لوکس هستند با صفحه نمایشگری که دارند می‌توانید جریان آب را قطع و وصل کنید، فشار آب و دمای آب را تنظیم نمایید به همین دلیل دمای آب به صورت دقیق به همان درجه ای که می‌خواهید، برای استفاده خواهید داشت.

انواع شیرآلات بر اساس جنس بدنه اصلی

شیرآلات تنوع زیادی دارند و از لحاظ جنس بدنه اصلی به سه نوع تقسیم می‌شوند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

شیرآلات برنجی

آلیاژ برنج یکی از رایج ترین مواد اولیه ای است که در ساخت شیرآلات مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این نوع شیرآلات از ترکیب میزان مشخصی روی و مس استفاده می‌کنند و با روکش‌های مختلفی روی آن را آبکاری می‌کنند.

مزایای شیرآلات برنجی: انعطاف پذیری برنج زیاد است، در صورت تماس با آب، به میزان کمی دچار خوردگی می‌شود در نتیجه برای سلامتی انسان ضرری ندارد، از آن جایی که در آلیاژ برنج مس وجود دارد، خاصیت میکروب کشی به آن داده می‌شود، طول عمر و مقاومت آن زیاد است.

معایب شیرآلات برنجی: این نوع شیرآلات از لحاظ اقتصادی، هزینه بالایی دارند.

شیرآلات تمام استیل

یکی دیگر از مواد اولیه ای که در ساخت شیرآلات مورد استفاده قرار می‌گیرد، استیل است که دارای ویژگی‌های مخصوص به خود می‌باشد.

مزایای شیرآلات تمام استیل: مقاومت و طول عمر این نوع شیرآلات زیاد است، در اثر استفاده از آنها، دجار زنگ زدگی و خوردگی نمی‌شوند در نتیجه به سلامتی انسان ضرری وارد نمی‌کنند، از نظر ظاهر، زیبایی و جلوه خاصی دارند.

معایب شیرآلات تمام استیل: این نوع شیرآلات عیب خاصی ندارند تنها می‌توان گفت که قیمت آنها بالا است.

شیرآلات سرب خشک

سرب خشک آلیاژ سرب و آنتیموان است. ساخت شیرآلات با این نوع ماده اولیه کم و محدود است و استفاده از آن را به شما توصیه نمی‌کنیم.

مزایای شیرآلات سرب خشک: قیمت این نوع شیرآلات ارزان و مناسب است.

معایب شیرآلات سرب خشک: در صورتی که روکش آن از بین برود به مرور زمان دچار خوردگی می‌شود و سرب وارد آب شده و به سلامت انسان خطر جدی وارد می‌کند، مقاومت سرب خشک خیلی کم است و زود دچار خوردگی و پوسیدگی خواهد شد.

خرید انواع جکوزی فضای باز لادر با ارسال و نصب رایگان

انواع شیرآلات بر اساس رنگ

شیرآلات از نظر رنگشان نیز دارای تنوع هستند و همین مسئله به شما کمک می‌کند شیرآلاتی هماهنگ با دکوراسیون منزلتان انتخاب نمایید. در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

شیرآلات رنگ طلایی:

رنگ طلایی لاکچری به حساب می‌آید اما در انتخاب آن باید دقت داشته باشید زیرا ست کردن آن با سایر جزئیات دکوراسیون سخت است. همچنین تمیز کردن و مراقب از آن سخت است زیرا ممکن است دچار خط و خش شود و درخشندگی خود را از دست بدهد.

شیرآلات رنگ مشکی:

برای دکوراسیون به سبک مدرن و تیره می‌توانید از این مدل شیرآلات استفاده کنید.

شیرآلات رنگ کروم:

این رنگ شیرآلات بهترین انتخاب برای هماهنگ کردن جزئیات با یکدیگر است و در هر سبکی از مدرن گرفته تا کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. تمیز کردن این نوع شیرآلات آسان است زیرا کمتر لک می‌شوند و دوام آنها نیز زیاد است.

شیرآلات برنزی: این نوع شیرآلات برای سبکی بین مدرن و کلاسیک مناسب می‌باشد. ماندگاری آبکاری و دوام آنها زیاد است و دیرتر خراب می‌شوند.

شیرآلات رنگی:

در صورتی که می‌خواهید فضای شادی را در منزل خود ایجاد کنید می‌توانید از شیرآلات رنگی استفاده نمایید. البته توجه داشته باشید تناسب و هماهنگی را با سایر رنگ‌های موجود در منزل خود ایجاد نمایید. در صورت استفاده از این نوع شیرآلات برای حمام و سرویس بهداشتی و وان جکوزی خود باید به تناسب رنگ انتخاب شده با سایر جزئیات موجود در این مکانها دقت زیادی داشته باشید.

همانطور که خواندید تنوع شیرآلات زیاد است اما شما باید انتخابی متناسب با وان جکوزی خود داشته باشید و مدلی را انتخاب کنید که هم استفاده از آن برای وان جکوزی راحت و کاربردی باشد و هم آن که از لحاظ ظاهری با این تجهیزات هماهنگ باشد.

مطالب مرتبط

1 نظر در “انتخاب شیرآلات وان جکوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *