آب‌درمانی, بورس جکوزی در تبریز, بورس جکوزی در تهران, بورس جکوزی در شیراز, بورس جکوزی در کرج, جکوزی, جکوزی با‌ کیفیت, خرید آنلاین جکوزی, خرید تجهیزات جکوزی, شرکت تولید جکوزی, لادر جکوزی

درمان آرتروز با آب درمانی

درمان آرتروز با آب درمانی

در ادامه مقاله درمان دیسک کمر با آب درمانی  در این مقاله از گروه تولیدی لادر جکوزی به درمان آرتروز با آب درمانی می‌پردازیم. بیماری آرتروز یا آرتریت، یکی از انواع بیماری‌های شایع به خصوص در بزرگ‌سالان و میان‌سالان است.  مفصل جایی است که دو استخوان بهم می‌پیوندند. انتهای این استخوان‌ها با بافت محافظی به نام غضروف پوشانده شده است.وقتی این غضروف از بین برود، استخوان‌های مفصل به هم ساییده شوند. این مسئله می‌تواند باعث درد، سفتی و سایر علائم شود. آرتروز با شروع علائمی خفیف دارد لیکن در صورت عدم توجه به آن، روز بهه روز شدید‌تر می‌شود و در نهایت آسیب موجود پایدار و غیر قابل بازگشت خواهد شد.

ورزش در آب (آب درمانی) فقط برای سالمندان و کسانی که مبتلا به آرتروز حاد هستند نیست بلکه تمرینات آب درمانی برای زانو و برای افراد مبتلا به آرتروز در هر سن و مرحله‌ای از آرتروز پیشنهاد می‌شود. بسته به توانایی شما، از پیاده‌روی در آب گرفته تا ایروبیک در آب و حتی زومبای در آب، نرمشهایی است که در ادامه برای درمان آرتروز با آب درمانی توضیح خواهیم داد.

 

آیا درمان آرتروز با آب درمانی ممکن است؟

یک مطالعه منتشر شده در مجله آمریکایی طب فیزیکی و توانبخشی نشان داد که افراد مبتلا به آرتروز روماتوئید (RA) که سه بار در هفته به مدت شانزده هفته تمرینات مبتنی بر آب انجام می‌دادند، در مقایسه با افرادی که این کار را انجام نمی‌دادند، بهبود چشمگیری در پیشگیری از رشد بیماری، کاهش درد و بهبود عملکرد اندامها و عضلات مرتبط دارند.

همانطور که در مقاله قبل گفتیم یکی از خواص بی‌نظیر آب شناوری است و می‌تواند تا 90 درصد وزن بدن را از روی مفاصل بردارد. این شناوری حرکت در آب را روی مفاصل آسان‌تر می‌کند. به این معنی که با یک مفصل مبتلا به آرتروز،می‌توان حرکتی را در آب انجام داد که روی زمین دردناک است. این امر باعث افزایش قدرت و انعطاف‌پذیری در آن مفصل خواهد شد.

کاهش نیروی جاذبه منفی درآب

ورزش در آب اثر معکوس نیروی گرانش زمین (فشار منفی) روی عضلات و مفاصل را از بین می‌برد. اثر گرانش زمین در هنگام راه رفتن در کف یک استخر به طور قابل توجهی کمتر از قدم گذاشتن در زمین خشک است. زمانی که مفاصل در حین ورزش‌ در خشکی با تحمل وزن، ملتهب و دردناک می‌شوند، تمرین در آب با خنثی کردن اثر منفی ضربه، به بهبود آرتروز کمک می‌کند.

اثر آب بر درمان آرتروز

اثر آب بر درمان آرتروز

افزایش مقاومت عضلات

راه رفتن از یک طرف استخر به طرف دیگر در آب، نیرویی به مراتب بیشتر از بیرون آب نیاز دارد. این به این دلیل است که آب 12 برابر مقاومت بیشتری نسبت به هوا دارد. این مقاومت در برابر حرکات نه تنها به تقویت ماهیچه‌ها کمک می‌کند، بلکه کالری بیشتری می‌سوزاند تا به کاهش وزن سریع‌تر کمک کند. نکته مهم آنکه هر چه سریع‌تر حرکت کنید، مقاومت بالاتر است. مقاومتی که آب نسبت به حرکت اندام بدن نشان می دهد باعث می شود تا عضلات و ماهیچه ها بیشتر تحت فشار قرار گرفته و قدرت آن ها افزایش یابد. از سوی دیگر راه رفت در آب به دلیل وجود همین مقاومت به صرف انرژی بیشتری نیاز دارد. در نتیجه پیاده روی در آب برای تناسب اندام و سوزاندن کالری، گزینه بسیار مناسبی به حساب می آید.

راه رفتن در استخر برای درمان آرتروز

راه رفتن در استخر برای درمان آرتروز

تفاوت شنا کردن با آب درمانی در درمان آرتروز 

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که در درمان آرتروز با آب درمانی وجود دارد این است که آیا شنا کردن اثر مشابهی مانند آب درمانی بر آرتروز دارد؟ پاسخ این سوال “خیر” است. در بسیاری از مواقع، شنا کردن می‌تواند برای آرتروز، مخصوصا در ناحیه زانو مضر باشد. یکی از تفاوت‌های بزرگ دمای آب است. بسیاری از برنامه‌های تمرینی در آب درمانی مربوط به آرتروز در آب گرم‌تر از دمای طبیعی آب انجام می‌شود. از سوی دیگر، شنا یک ورزش با شدت متوسط ​​است که همانگ.نه که در پاراگراف بالا توضیح دادیم، به دلیل مقاومت طبیعی آب می‌تواند بر عضلات و غضروف موجود در مفاصل فشار بیش از حدی وارد کرده و آسیب جدی به آنها وارد نماید. آب درمانی یک روش کاملا علمی است و لطفا بدون مشاوره با درمانگر خود، به صرف اینکه گفته می‌شود، آب می‌تواند به بهبود آرتروز کمک کند، خود را در چالش جدیدتر نیاندازید.

اقدامات احتیاطی قبل از آب درمانی برای آرتروز

قبل از اینکه هر برنامه ورزشی در آب را امتحان کنید، با پزشک یا متخصص خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که تمرینات برای درمان آرتروز شما مناسب است. با فرض آنکه این روش درمانی برای شما تشخیص داده شده، به موارد ذیل دقت نمائید:

  1. از تجهیزات مناسب استفاده کنید. اگر در آب‌های عمیق‌تر ورزش می‌کنید، از جلیقه شناور برای شناور نگه داشتن خود استفاده کنید.
  2. حتما در هنگام آب درمانی، آب بنوشید. بدن شما ممکن است به دلیل گرما، با افزایش تعرق و کاهش آب بدن مواجه شود.
  3. اگر احساس درد کردید تمرین را متوقف کنید. زمانی که مفصل شروع به درد کرد، استراحت کنید. اگر درد جدیدی در مفصل احساس کردید، با پزشک خود در میان بگذارید.
  4. به آب درمانی به دید یک روش درمانی کوتاه مدت نگاه نکنید. آثار درمان آرتروز با آب درمانی حداقل پس از دو ماه خود را نشان خواهد داد.

خرید آنلاین انواع وان و جکوزی لادر با ارسال و نصب و 5 سال گارارنتی

ورزش‌های درمان آرتروز در آب درمانی

پس از رعایت همه موارد گفته شده در بالا، به تشریح نرمشهای درمان آرتروز با آب درمانی می‌پردازیم:

پیاده‌روی در آب

در آبی که حداقل تا زیر سینه شما باشد بایستید.

۱۰ تا ۲۰ قدم به جلو راه بروید و سپس به عقب بروید. این کار را سه تا 5 بار تکرار کنید و پس از آن ده دقیقه استراحت در آب داشته باشید.

برای مقاومت بیشتر و با صلاحدید درمانگر خود، سرعت خود را افزایش دهید.

همچنین، برای دریافت نتیجه بهتر از فرایند درمانی ممکن است در کنار پیاده روی در آب، برخی تجهیزات دیگر هم توسط متخصص آب درمانی در اختیار افراد قرار گیرد؛ تردمیل و یا دوچرخه ایستاده در آب از جمله این موارد هستند.

علاوه بر موارد یاد شده، برای افرادی که قصد دارند تمرینات خود را کمی فراتر از راه رفتن در آب برسانند، ممکن است ابزار زیر نیز مفید باشند:

  • وزنه های تسمه ای مچ دست یا مچ پا
  • تارهای دستی یا دستکش های مقاومتی
  • دمبل های فومی

استفاده از ابزار مختلف کمک می کند تا قدرت عضلات بیشتر شده و زودتر از موعد مقرر به هدف مورد نظر دست یابید.

پیاده روی در آب برای درمان آرتروز

پیاده روی در آب برای درمان آرتروز

نرمش لانچ در آب برای درمان آرتروز

در آب تا اندازه کمر یا سینه (در صورت نیاز در نزدیکی دیواره استخر برای حمایت بایستید).

یک قدم لانچ بزرگ در جهت جلو بردارید.

به حالت شروع برگردید و با پای دیگر تکرار کنید.

نرمش لانچ برای درمان آرتروز زانو درآب

نرمش لانچ برای درمان آرتروز زانو درآب

راه رفتن به پهلو در آب برای آرتروز

به سمت دیواره استخر در آبی تا کمر یا سینه بایستید.

در حالی که بدن و انگشتان پا رو به دیوار باشد، گام‌های جانبی بردارید. از دیواره استخر برای تکیه‌گاه استفاده کنید.

۱۰ تا ۲۰ قدم در یک جهت بردارید و سپس برگردید. در جهت دیگر تکرار کنید.

تعداد و زمان این نرمش را با درمانگر خود چک کنید.

راه رفتن به پهلو در آب برای درمان آرتروز

راه رفتن به پهلو در آب برای درمان آرتروز

ورزش بالا بردن ران ها در آب

در آب تا بالای سینه یا کمر بایستید و دیواره استخر را در سمت چپ بدن خود قرار دهید.

پای راست خود را به پهلو بکشید، زانوی خود را صاف نگه دارید. سپس به موقعیت شروع بازگردید.

بدن را بچرخانید تا دیواره استخر در سمت راست باشد و حرکات را با پای چپ خود تکرار کنید.

نرمش رانها در آب درمانی برای آرتروز

نرمش رانها در آب درمانی برای آرتروز

کشش عضلات ران در آب

در آب تا سینه بایستید.

پای راست خود را در حالی که زانو خم شده و لگن باز است بلند کنید و با دست چپ به قسمت داخلی مچ پا را بگیرید.

برای شروع پایین بیاورید و با طرف مقابل این کار را تکرار کنید.

طرفین را به همان سرعتی که راحت است جایگزین کنید.

وان جکوزی لادر مدل L188   

فروش ویژه جکوزی آپارتمانی لادر مدل L188  

 

اسکوات در آب یکی از تمرینات آب درمانی برای زانو

در آب تا بالای سینه یا کمر بایستید.

باسن خود را به سمت عقب بکشید و زانوهای خود را خم کنید، بدن خود را در حالت اسکوات پایین بیاورید و بازوهای خود را به سمت جلو دراز کنید.

روی پنجه‌ی پاهای خود فرود بیایید و پاشنه‌های خود را پایین بیاورید، زانوها و باسن خود را خم کنید و به حالت اسکوات فرود بیایید.

به همان سرعتی که راحت هستید تکرار کنید.

حرکت اسکوات در آب برای درمان آرتروز زانو

حرکت اسکوات در آب برای درمان آرتروز زانو

گروه تولیدی لادر جکوزی، تولید کننده انواع وان حمام، جکوزی فضای باز، جکوزی فضای بسته، دوردوشی و زیردوشی افتخار دارد تمامی محصولات خود را با بالاترین استانداردهای جهانی و نظر کارشناسان آب درمانی، منطبق بر ارگونومی بدن انسان تولید و به بازارهای داخلی و خارجی ارسال می‌نماید.

لوگو هدر لادر جکوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *