بلاگ, بورس جکوزی در کرج, بّورس جکوزی در گیلان, بورس جکوزی در مازندران, بورس جکوزی در مشهد, جکوزی, جکوزی با‌ کیفیت, حمام, خرید آنلاین جکوزی, خرید تجهیزات جکوزی, شرکت تولید جکوزی, لادر جکوزی, نصب جکوزی, نگهداری جکوزی

راهنمای خرید وان جکوزی

راهنمای خرید وان جکوزی

با توجه به درخواست بسیاری از همراهان سایت و پیج اینستاگرام لادر جکوزی، در این مقاله، یک راهنمای خرید وان جکوزی کامل برای شما آماده کرده‌ایم. امیدواریم این مقاله پاسخ تمامی سوالات شما را ارائه نماید. در صورتی که سوال دیگری درباره خرید جکوزی، بهترین برند جکوزی در ایران، روشهای نصب و مزیت لادرجکوزی نسبت به سایر رقبا دارید می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

حمام در فرهنگ ایرانی – اسلامی ما نقش مهمی داشته و دارد. شاید بتوان گفت در هیچ کشوری به اندازه ایران، به این اندازه در فرهنگ عامه به نظافت و استفاده از حمام تاکید نشده است. حمام‌های عمومی در قدیم شامل خزینه‌هایی بود که همان کار وان‌های حمام امروزی را انجام می‌دادند. یکی از دلایل اصلی استفاده از خزینه یا وان حمام، پاکی عمیقتر پوست می‌باشد. آلودگیهای روی پوست انسان در اغلب موارد با شستشوی سطحی پاک نمی‌شوند. اصلاح خیس خوردن پوست در بین بزرگترهای ما نیز مبتنی بر همین واقعیت است.

امروزه وان یا جکوزی به یک آپشن در خانه‌های لوکس تبدیل شده است. شاید کارایی اصلی این محصولات به سمت تجمل رفته باشد ولی در ادامه به ابعاد دیگری از نیاز شما به وان و جکوزی نیز خواهیم پرداخت.

وان حمام

وان‌های حمام در واقع چیزی بیش از یک ظرف بزرگ برای ریختن آب نیست! سابقه استفاده از وان در تمام دنیا بیش از مفهومی به نام حمام هست. انسانهای اولیه نیز در مسیر رودخانه، با استفاده از سنگ، محوطه‌ای شبیه وانهای امروزی می‌ساختند تا در آن آلودگیها و حشراتی که در بدنشان وجود داشت را پاک کنند. با پیشرفتهایی که در این زمینه حاصل شد، گرم کردن آب نیز جهت شستشوی بهتر به گزینه‌ها اضافه شد. حال باید ظرفی فلزی تهیه می شد که در مقابل گرما نیز مقاومت کند. 

وان‌های اولیه عمدتا روی آتش گداخته گرم و استحمام، پس از خاموش کردن آتش انجام می‌شد. ایده گرم کردن آب جاری نیز شاید اکنون ساده به نظر برسد ولی تصور کنید یک انسان اولیه که برای اولین بار این ایده را اجرا کرده تا چه حد می‌توانسته برای دیگران قابل احترام باشد. شستن و بردن آلودگی‌ها و جایگزینی آب تمیز با آب آلوده قبلی، لذت غیر قابل وصفی برای این مردم بوده است.

مشاهده و خرید آنلاین انواع وان حمام لادر

جکوزی

سابقه اختراع جکوزی به سختی به یک قرن می‌رسد. همانطور که در مقاله تاریخچه جکوزی گفتیم شروع تاریخچه جکوزی به یک نیاز خانوادگی در دهه پنجاه قرن بیستم بر می‌گردد. در دهه 1950 میلادی یکی از اعضای خانواده جکوزی یعنی یکی از برادران، مبتلا به روماتیسم مفصلی شد. در این زمان دو برادر وی، تصمیم گرفتند روشی را پیدا کنند که در آن برای تسکین دردهای برادرشان بتوانند قدرت آب را کنترل نمایند. بعد از تلاشی که کردند توانستند پمپ قابل حملی با قدرت 300 برای آب‌درمانی برادرشان اختراع کنند. با کمک این پمپ یک وان معمولی می توانست تبدیل به اسپایی آرامش‌دهنده شود. زمانی که این برادران فهمیدند که اختراع‌شان موفقیت‌آمیز بوده است تصمیم گرفتند آن را به بیمارستان‌ها و مدارس بفروشند.

پس جکوزی همان وان حمام بهینه شده است که با استفاده از حرکت افقی و چرخشی آب می‌تواند روی بهبود عملکرد عضلات و مفاصل بدن تاثیر مثبتی بگذارد. از این رو در اکثر فروشگاهها به این محصول وان جکوزی گفته می‌شود.

 

مشاهده و خرید آنلاین انواع جکوزی لادر

قطعات و اجزای تشکیل دهنده وان جکوزی

وان جکوزی، یک وان معمولی نیست و به واسطه عملکرد مورد انتظار آن، شامل قطعات و اجزای زیر است:

  • بدنه اصلی وان جکوزی
  • شاسی نگهدارنده بدنه که هم در جکوزی آپارتمانی و هم جکوزی فضای باز باید از جنس ضد آب تهیه شده باشد.
  • موتور اصلی خروج آب از نازل‌ها که حداقل یک اسب بخار قدرت داشته باشد.
  • لوله‌های هدایت‌کننده آب به نازل‌ها که باید از لحاظ کیفی و آب‌بندی کاملا تحت نظاررت تولید و مونتاژ شوند.
  • نازل‌های خروج آب جکوزی که هم از لحاظ زیبایی و هم از لحاظ عملکردی، نقش مهمی در وان جکوزی دارند.
  • خروجی آب یا به اصطلاح چاهک که به دلیل عدم کنترل کیفیت دقیق ممکن است شما را از خرید جکوزی پشیمان کند. حتما، حتما در هنگام سفارش جکوزی به این نکته توجه کنید که همیشه بهترین خرید، خرید از مبدا اصلی (تولید‌کننده) است. بسیار پیش می‌آید که در فروشگاهها محصولاتی عرضه می‌شود که فاقد گارانتی معتبر بوده و پس از خرید، مشکلاتی برای شما پپیش خواهد آورد.
  • شیرآلات

پس مشخص شد وان جکوزی همان وان با یک سری امکانات بیشتر است. پس بهتر است ابتدا به بخش وان، انواع آن و بهترین وان‌های موجود در بازار بپردازیم. سپس تجهیزات اضافی جکوزی را مورد بررسی قرار دهیم.

 

انواع وان‌ حمام

وان حمام از لحاظ شکل کلی به دو دسته تقسیم می‌شود:

وان‌های حمام شرقی که معمولا طول کم و عمق زیاد دارند

وان‌های غربی که برعکس وان‌های شرقی (ژاپنی) دارای طول زیاد و عمق کم هستند.

نکته مهمی که قبل از خرید وان حمام باید دقت کنید اندازه قد افرادی هست که می خواهند از آن استفاده کنند اگر وان حمام کوچک انتخاب شود مسلما نمی توانید در آن با آرامش استحمام کنید و اگر بزرگ انتخاب بشود پر و خالی کردن آن بسیار بیشتر طول می کشد و ممکن است با کمبود آب گرم موجه شوید ثانیا مدل وان حمام بزرگ لزوما راحت نیستند. برای راحتی حتما باید به زاویه تکیه گاه توجه داشته باشید تا در مدت زمان طولانی با خستگی روبرو نشوید. در خرید وان حمام ابتدا به کیفیت توجه کنید بعد به قیمت چون در صورت پشیمانی تقریبا راه برگشتی وجود ندارد و در صورت تعویض وان جکوزی حمام با مشکلات عدیده ایی روبرو خواهید شد خصوصا مدل هایی که اطراف آنها سنگ کاری و کاشی کاری شده باشد.

 

جنس وان، عامل مهم در انتخاب و خرید وان جکوزی

متریال مختلفی در ساخت وان‌های حمام به کار می‌رود  هر کدام مزایا و معایبی دارند.

وان جکوزی آکریلیک

وان‌های حمام آکریلیک از نوع وان‌های حمام پلاستیکی بوده و  نسبت به جنس‌های دیگر سبک‌تر هستند ولی سریع‌تر دچار خط و خش می‌شوند. وان‌های حمام آکریلیک قیمت و طول عمر مناسبی دارد و به همین دلیل یکی از وان‌های حمام پرطرفدار است. به دلیل قابلیت شکل‌پذیری آکرلیک، وان‌های آکریلیک در انواع اشکال مانند گرد، کلاسیک و مربع شکل ساخته می‌شود. ابعاد وان حمام آکریلیک متفاوت است. 

وان‌های حمام آکریلیک در برابر مواد شیمیایی آسیب‌پذیری زیادی دارند بنابراین باید در نگهداری آنها دقت کرد متوسط عمر وان‌های حمام آکریلیک ۱۰ تا ۱۵ سال است.

مزایای وان‌ جکوزی آکریلیک:

  • کیفیت بالا
  • تنوع در طرح و رنگ
  • مدت زمان بالا در گرم نگهداشتن آب
  • مقاومت بالا در برابر خوردگی
  • مقاومت بالا در برابر دما
  • مقاومت مناسب در برابر کپک و مواد شیمایی

 

 

وان جکوزی فایبرگلاس

وان‌های حمام فایبرگلاس نیز مانند آکریلیک در دسته وان جکوزی پلاستیکی قرار می‌گیرند. یکی از مزیت‌های آن قیمت ارزان آن است. وان‌های حمام فایبرگلاس نیز مانند آکریلیک‌ها سبک هستند و تنوع رنگ و طرح خوبی دارند. یکی از معایب وان‌های حمام فایبرگلاس عمر کوتاه و حساسیت آنها نسبت به لکه و قارچ است.

از دیگر معایب وان‌های حمام فایبرگلاس حساسیت بالای آنها در برابر مواد شیمیایی است. رنگ وان‌های حمام فایبرگلاس در اثر تماس با مواد شیمیایی محو می‌شود و روی بدنه ترک‌های عنکبوتی ایجاد می‌شود. برای جلوگیری از ایجاد لکه و پوسته پوسته شدن وان‌های فایبرگلاس باید مرتب نظافت شوند ولی از مواد شیمیایی قوی برای نظافت آنها استفاده نکرد.

 

وان فایبرگلاس لادر جکوزی

وان رزینی

وان‌های حمام رزینی برای افرادی که به دلایل مختلف دوست دارندطرحهایی مثل  وان حمام سنگی یا کوارتز و امثال آن داشته باشند، مناسب است. قابلیت ایجاد طرح با رزین این امکان را به شما می‌دهد. وان‌های حمام رزینی از وان‌های حمام سنگی سبک‌تر است. بنابراین نگران ظرفیت تحمل وزن کف را نداشته باشید. وان‌های رزینی متخلخل نیستند و سطح صافی دارند و به همین دلیل آب در آنها نفوذ نمی‌کند وان‌های حمام رزینی گرما را به خوبی در خود نگه می‌دارد. ابعاد وان حمام رزینی متفاوت است و تنوع طرح خوبی دارند.

وان‌های رزینی در برابر لکه و خراش مقاوم بالایی دارند، نگهداری از آنها دشوار نیست. برای نظافت و شستشوی وان‌های حمام رزینی مانند انواع آکریلیک و فایبرگلاس از مواد شیمیایی قوی و برس زبر استفاده نکنید.

 

وان سنگی

اگر به دنبال خرید وان جکوزی یا حمام منحصر بفرد هستید، وان حمام سنگی انتخاب مناسبی است. وان‌های حمام سنگی اغلب با دست حکاکی شده‌امد و قیمت بالایی دارند. از سنگ‌های مرمر، گرانیت، ماسه سنگ و تراورتن برای ساخت وان‌های حمام سنگی استفاده می‌شود. وان سنگی طول عمر بالایی دارند و دچار ترک و پوسته پوسته شدن نمی‌شوند. وزن وان‌های سنگی بالا است، بنابراین قبل از خرید وان‌های سنگی مطمئن شوید که سازه خانه این فشار وزن را تحمل می‌کند.

وان حمام سنگی لادر جکوزی

 

وان چوبی

شاید استفاده از چوب در ساخت وان‌های حمام منطقی به نظر نرسد اما یکی از متریالی که برای ساخت وان‌های حمام مورد استفاده قرار می‌گیرد، چوب است. چوب به راحتی فرم می‌گیرد و شکل‌های متنوعی از وان‌های حمام با چوب ساخته می‌شود. یه لایه نفوذ ناپذیر روی سطح وان‌های چوبی را تشکیل می‌دهد. از مزیت‌های وان‌های حمام چوبی می‌توان به وزن سبک و عایق حرارتی خوب اشاره کرد. طول عمر پایین و مقاومت کم در برابر رطوبت از معایب وان‌های حمام چوبی است.

 

وان فلزی

وان‌های حمام فلزی بیشتر در دکوراسیون سبک کلاسیک استفاده می‌شود. یک لایه لعاب پرسلان یا چینی روی وان‌های فلزی قرار می‌گیرد. خرید وان جکوزی یا حمام فلزی دوام و استحکام بالایی به شما هدیه می‌کند، ولی در مقابل وزن آنها زیاد است و برای استفاده نیاز به زیرساخت‌های مناسب دارند و هنگام نصب باید از یک نصاب حرفه‌ای کمک گرفت. به دلیل جنس فلزی بدنه، آب در این نوع وان‌ها سریع‌تر سرد می‌شود. لایه لعابی در وان‌های حمام فلزی در برابر ترک و پوسته پوسته شدن مقاوم است. ابعاد وان‌های حمام فلزی متفاوت است. قیمت وان‌های حمام فلزی بالا و چیزی حدود ۱۰ تا ۲۵ میلیون تومان است.

وان‌های حمام مسی یکی از انواع وان‌های فلزی است که بسیار لوکس به نظر می‌رسد و البته قیمت بالایی دارند. وان‌های حمام مسی وزن بالایی دارند ولی در برابر خط و خش مقاوم هستند.

وان فلزی لادر

ابعاد وان حمام

توجه به ابعاد وان حمام یکی از فاکتورهای مهم هنگام خرید وان معمولی و وان جکوزی است. امروزه فضای حمام‌ها و سرویس‌های بهداشتی کوچک است و باید ابعاد وان حمام به گونه‌ای باشد که بتوان وان و یا جکوزی آپارتمانی را در آن جای داد. حتی اگر حمام و سرویس بهداشتی منزل شما یزرگ است چه مقدار از این فضا را می‌خواهید به وان جکوزی اختصاص دهید. علاوه‌بر ابعاد وان باید به شکل ظاهری وان با توجه به معماری حمام و سرویس بهداشتی دقت کنید. استاندار متراژ حمام ۱۳ متر مربع است و حدود ۳۰ دصد از این فضا را ابعاد وان حمام اشغال می‌کند.

طول استاندارد ابعاد وان حمام یک متر و پنجاه سانتی‌متر و عرض ۷۶ سانتی‌متر دارند و متوسط عمق حدود ۵۵ سانتی ‌متر است.

ابعاد وان حمام و جکوزی آپارتمانی

ابعاد وان ساده و وان جکوزی کوچک

با توجه به ابعاد حمام و سرویس‌های بهداشتی وان ساده و وان جکوزی کوچک طرفداران زیادی دارد. طول ابعاد وان ساده و جکوزی آپارتمانی حدود ۱۱۰ تا ۱۴۰ سانتی‌متر و عرض آنها ۷۰ تا ۷۵ سانتی‌متر است. خوشبختانه این روزها تولیدکنندگان وان جکوزی کوچک نیز به بازار عرضه می‌کنند و امکان خرید وان جکوزی یا حمام کوچک در آپارتمان با متراژ پایین نیز وجود دارد. قیمت وان جکوزی کوچک نسبت به دیگر ابعاد کمتر است.

ابعاد وان حمام و جکوزی آپارتمانی متوسط

تنوع مدل در ابعاد وان ساده و وان جکوزی متوسط بالا است. استاندار ابعاد وان‌های حمام بر اساس این سایز متوسط است. طول ابعاد وان‌های معمولی حمام و جکوزی آپارتمانی متوسط ۱۴۰ تا ۱۶۰ سانتی‌متر و عرض آنها ۷۰ تا ۸۰ سانتی‌متر است.

 

ابعاد وان حمام و جکوزی آپارتمانی بزرگ

اگر متراژ حمام  سرویس بهداشتی خانه شما بیش از ۱۳ متر است، می‌توانید از وان‌های حمام و یا جکوزی آپارتمانی را بزرگ انتخاب کنید. قدرت پمپاژ آب در وان جکوزی بزرگ بسیار بیشتر از وان‌های حمام و وان جکوزی کوچک است. قیمت وان جکوزی بزرگ با توجه به ابعاد و قدرت پمپاژ بالا است.

قیمت وان جکوزی

در تهران بورس فروش لوازم  و تجهیزات سرویس بهداشتی در خیابان شیراز جنوبی، خیابان بنی‌هاشم و خیابان سعدی تهران است. اما در صورتی که تمایل به خرید آنلاین جکوزی از کارخانه داشته باشید، می‌توانیید با مراجعه به وب سایت لادر جکوزی نسبت به خرید آنلاین با ارسال و نصب در سراسر کشور اقدام نمائید.

لوگو هدر لادر جکوزی

مطالب مرتبط

1 نظر در “راهنمای خرید وان جکوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *