بلاگ, بورس جکوزی در تهران, بورس جکوزی در شیراز, بورس جکوزی در کرج, جکوزی, خرید آنلاین جکوزی, خرید تجهیزات جکوزی, شرکت تولید جکوزی, لادر جکوزی

بهترین راه برای ضدعفونی کردن وان و جکوزی

ضدعفونی کردن وان و جکوزی

وان و جکوزی محل‌هایی هستند که افراد برای شستشوی بدن و استراحت کردن از آن استفاده می‌کنند به همین دلیل باید به نحوی اصولی تمیز و ضد عفونی شوند تا از ایجاد بیماری و سرایت آن به افراد دیگر جلوگیری شود. به همین دلیل در این مقاله می‌خواهیم بهترین راه برای ضدعفونی کردن وان و جکوزی را به شما آموزش دهیم پس با ما همراه باشید.

برای ضدعفونی کردن وان و جکوزی به چه لوازمی احتیاج داریم؟

برای شروع به کار باید ابتدا وسایل لازم را تهیه نمایید. برای حفاظت از پوست دست خود و سلامتتان باید حتما از دستکش و ماسک استفاده نمایید. استفاده از مواد شوینده می‌تواند به پوست دستتان آسیب بزند. همچنین برخی از این مواد بویی دارند که استشمام آن باعث آسیب به ریه می‌شود به همین دلیل استفاده از ماسک نیز ضروری است.

فرچه یا اسفنج نرم برای تمیز کردن وان و جکوزی نیز لازم است. توجه داشته باشید این ابزار باید نرم باشند تا بر روی سطح وان و جکوزی آسیبی وارد نکنند.

برای تمیز کردن جت‌ها و قسمت‌های کوچک به مسواک نرم نیز احتیاج خواهید داشت.

شوینده‌های مناسب و ملایم برای ضدعفونی کردن وان و جکوزی نیز ضروری است. در صورتی که نمی‌خواهید از مواد شوینده شیمیایی استفاده کنید می‌توانید از مواد طبیعی مانند جوش شیرین، آبلیمو و … استفاده نمایید.

ضد-عفونی-کردن-وان-و-جکوزی-لادر

نحوه ضدعفونی کردن وان و جکوزی

ابتدا به کمک جوش شیرین قسمت‌های داخلی و خارجی وان و جکوزی را تمیز کنید. میزان استفاده از جوش شیرین بستگی به میزان آلودگی‌ها دارد. اگر آلودگی‌های موجود در قسمت‌های مختلف وان و جکوزی زیاد است یعنی خیلی وقت است که آن را تمیز نکرده اید، میزان بیشتری از جوش شیرین استفاده نمایید.

تمامی قسمت ها حتی جاهایی که کمتر دیده می‌شوند را به خوبی تمیز نمایید. برای این کار از اسفنج یا فرچه نرم استفاده کنید. در صورتی که حجم آلودگی‌ها به حدی است که اسفنج یا فرچه را کثیف کرده است، آنها را به صورت جداگانه با مواد شوینده تمیز کنید و دوباره به تمیز کردن وان و جکوزی مشغول شوید.

توجه داشته باشید که کف وان و جکوزی باید با اسفنج یا فرچه و مقدار بیشتری جوش شیرین به خوبی تمیز شود. در صورتی که کف وان و جکوزی به مقدار زیادی کثیف است و به این سادگی تمیز نمی‌شود بهتر است مقداری از جوش شیرین و آب گرم را در کف آنها بریزید و اجازه دهید تا مدتی خیس بخورد.

مدتی یکبار به آن سر بزنید و و ضعیت آلودگی‌ها را بررسی نمایید. بعد از گذشت مدتی، می‌توانید آلودگی‌ها و جرم‌های کف وان و جکوزی را از بین ببرید. در این مرحله نیز در صورت کثیف شدن اسفنج و فرچه، آن ها را به صورت جداگانه با مواد شوینده معمولی تمیز نمایید.

اکنون با کمک آب سرد جرم‌های کنده شده با جوش شیرین را بشویید و صبر کنید تا وان و جکوزی خشک شود. سپس دوباره با آب گرم آن را بشویید.

بعد از آن که جرم‌ها و آلودگی‌ها از وان و جکوزی کنده شدند، نوبت ضدعفونی کردن آنها است. برای ضدعفونی کردن وان و جکوزی از مواد استاندارد و مجاز استفاده نمایید تا نه وان و جکوزی شما آسیبی ببیند و هم آن که سلامتی شما به خطر نیفتد. طبق دستورالعملی که بر روی آن ماده ضدعفونی کننده وجود دارد کار خود را پیش ببرید. استفاده از ماسک و دستکش را نیز فراموش نکنید.

برای از بین بردن لکه‌های آب نیز می توانید از ترکیب سرکه و آب استفاده کنید به این صورت که آن را بر روی شیرآلات و قسمت‌های مورد نظرتان اسپری نمایید سپس با دستمالی تمیز آنها را پاک کنید.

چگونه جت‌های جکوزی را تمیز کنیم؟

قسمتی که در جکوزی وجود دارد و باید تمیز شوند، جت‌های آن است. در صورتی که مدت طولانی جت‌های جکوزی را تمیز نکنید، به زودی آنها گرفته می‌شوند و کارایی خود را از دست می‌دهند. برای این منظور ابتدا جکوزی را از آب پر کنید تا حدود 5 سانتی متر بالاتر از جت‌ها بیاید.

سپس در آب پودر ماشین ظرفشویی یا مواد شوینده ملایم اضافه کنید و به خوبی آنها را ترکیب نمایید. بعد از آن، جت‌های جکوزی را به مدت 15 دقیقه روشن کنید. بعد از گذشت این زمان، جت‌ها را خاموش کنید، آب آن را تخلیه نمایید دوباره جکوزی را با آب سرد پر کنید و جت‌ها را دوباره به مدت 15 دقیقه روشن کنید. حالا جکوزی را تخلیه نمایید. اکنون جت‌های جکوزی شما تمیز شده اند.

ضد-عفونی-کردن-جتهای-جکوزی

برای ضدعفونی کردن وان و جکوزی به این نکات توجه نمایید.

  • در هنگام استفاده از مواد شوینده برای ضدعفونی کردن وان و جکوزی، حتما به تهویه هوا دقت کنید. استشمام برخی از این مواد می‌تواند به دستگاه تنقسی شما آسیب بزند.
  • تمیز کردن وان و جکوزی فقط به تمیز کردن همین دو قسمت محدود نمی‌شود بلکه برای ضدعفونی کردن، باید تمامی قسمت‌های حمام را تمیز کنید. از جمله قسمت‌های مهم دیگر برای ضدعفونی کردن، پرده‌های حمام است که می‌توانند آلودگی زیادی را به خود جذب نمایند. بهتر است در کنار ضدعفونی کردن وان و جکوزی، پرده‌های حمام را نیز با ماشین لباسشویی یا با آب گرم بشویید.
  • گوشه‌ها و درزهای حمام را نیز به خوبی ضدعفونی و تمیز کنید تا از ورود دوباره آلودگی به وان و جکوزی جلوگیری شود. برای تمیز کردن این قسمت‌ها می‌توانید از مسواک استفاده نمایید. می‌توانید این قسمت‌ها را با شوینده‌های قوی تر ضدعفونی نمایید.
  • همانطور که گفتیم شیرآلات حمام را نیز باید تمیز کنید. می‌توانید از ترکیب سرکه و آب یا ترکیب آبلیمو و آب برای این منظور استفاده نمایید. البته برای کسب اطلاعات بیشتر برای تمیز نمودن شیرآلات، می‌توانید به سایت سازنده آنها سری بزنید تا بر اساس جنسی که این شیرآلات دارند آنها را تمیز کنید تا آسیبی نبینند.
  • سعی کنید مدتی یکبار و در فواصل زمانی کوتاه تر وان و جکوزی خود را تمیز و ضدعفونی کنید تا در نوبت بعدی تمیز کردن آنها، سختی زیادی را متحمل نشوید و سلامتی خود و عزیزانتان را حفظ نمایید.خرید جکوزی و خرید وان در کنار لذتی که برای شما و عزیزانتان دارداصولی نیز دارد که رعایت آنها باعث می‌شود لذت بیشتری ببرید و اوقات بهتری رو تجربه کنید.

سخن پایانی

امیدواریم با استفاده از آموزشهای گفته شده، سلامتی را برای خود و خانواده تامین نمائید. استفاده از جکوزی در سالهای اخیر بسیار فراگیر شده است. شرکت لادر تولید کننده انواع وان و جکوزی فضای بسته و فضای باز، از شما دعوت بعمل می‌آورد از محصولات این شرکت  در فروشگاه آنلاین ما دیدن فرمائید. برای دریافت مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *