بلاگ, بورس جکوزی در کرج, بّورس جکوزی در گیلان, بورس جکوزی در مازندران, بورس جکوزی در مشهد, جکوزی, جکوزی ارزان, جکوزی با‌ کیفیت, خرید آنلاین جکوزی, شرکت تولید جکوزی, نصب جکوزی, نگهداری جکوزی

فرق سونا و جکوزی

فرق سونا و جکوزی

به احتمال زیاد تا کنون صحبت ای زیادی درباره فواید سونا و جکوزی شنیده اید. در هنگام مواجهه با چنین موضوعاتی ممکن است برایتان سوال شده باشد که فرق سونا و جکوزی چیست؟ به همین دلیل می‌خواهیم در این مقاله پاسخ سوالتان را بدهیم تا متناسب با نیازتان، انتخاب دقیق‌تری بین سونا و جکوزی داشته باشید. پس با ما همراه باشید.

جکوزی

همانطور که می‌دانید جکوزی یک حوضچه بزرگ پر از آب است که با جت‌هایی که دارد آب را به داخل جکوزی پرتاب می‌کند و بدن فردی که در آن قرار دارد را ماساژ می‌دهد. به همین دلیل قرار گرفتن در آب گرم و بهره بردن از ماساژ، آرامش خاصی را در فرد ایجاد می‌کند و خستگی‌ها و گرفتگی‌های عضلانی را از بدن او بیرون می‌کند. البته جکوزی در کنار فواید جسمانی که دارد باعث می‌شود از لحاظ روانی نیز فرد به آرامش برسد و برای دقایقی استرس‌ها و فشارهای روانی خود را فراموش کند.

جکوزی در مدل‌های مختلف و در ظرفیت‌های متفاوتی ساخته می‌شوند. شما می‌توانید با توجه به درخواست خودتان یا از جکوزی‌های آماده و پیش ساخته استفاده کنید که نصبشان راحت است و در مدت زمان کمتری راه‌اندازی می‌شود و یا آن که در محلی که می‌خواهید آن را نصب کنید جکوزی خود را بسازید.

جکوزی یک تفره لادر خرید آنلاین

سونا

در استخرها و یا در فضای آپارتمان‌ها به احتمال زیاد اتاقی را دیده اید که به آن سونا می‌گویند. این اتاق که مانند حمام بخار در زمان‌های قدیم است دارای فوایدی برای بدن است. با توجه به بیماری و مشکلی که افراد دارند تحت نظر پزشک می‌توانند از سونا استفاده کنند و از مزایای درمانی آن بهره مند شوند.

چند نوع سونا داریم؟

همانطور که گفتیم سونا اتاقی است که در آن گرما و بخار وجود دارد و با توجه به شرایطی که دارد به دو نوع تقسیم می‌شود که در ادامه به آن می‌پردازیم.

سونای بخار

در سونای بخار میزان رطوبت بسیار بالا است و برای افرادی که مشکلات تنفسی دارند و دچار بیماری‌هایی مانند برونشیت، سینوزیت، لارنزیت و تنگی نفس هستند می‌تواند با مشورت پزشک، مفید باشد. سونای بخار مفاصل را نرم و منعطف می‌کند و رگ‌های خون را باز می‌کند. اما در کنار فوایدی که دارد ممکن است معایبی نیز داشته باشد.

طبق تحقیقاتی که انجام شده است بخار آبی که از لوله کشی ساختمان ایجاد می‌شود دارای مواد شیمیایی مانند کلر، فلزات سنگین و فلوراید است. این مواد شیمیایی از طریق پوست به بدن جذب می‌شود و می‌تواند زمینه ساز بیماری‌ها و مشکلاتی شود به همین دلیل استفاده از سونای بخار خیلی پیشنهاد نمی‌شود.

سونای خشک

در سونای خشک درجه حرارتی بین 80 تا 130 درجه سانتی گراد را تجربه خواهید کرد. میزان رطوبت در سونای خشک کمتر از سونای بخار است. در سونای خشک دمای بدن بالا می‌رود در نتیجه گردش خون نیز افزایش می‌یابد. سمومی که در زیر پوست بدن جمع شده اند با قرار گرفتن در سونای خشک، از بدن دفع می‌شوند و منافذ پوست نیز باز می‌شوند. در حالت عادی می‌توانید یک یا دو بار در هفته از سونا و مزایایی که دارد استفاده کنید.

 

قبل از استفاده از سونا به این نکات توجه داشته باشید.

  • قبل از آن که به اتاق سونا بروید حتما با پزشک متخصص مشورت نمایید تا در صورت وجود مشکلی، خیلی زود رسیدگی شود. زیرا سونا برای برخی از بیماری خطرناک است. افرادی که بیماری‌های قلبی و ریوی دارند، افرادی که دیابت و صرع دارند نباید از سونا استفاده کنند. برای افراد زیر 18 سال نیز استفاده از سونا توصیه نمی‌شود.
  • از آن جایی که در سونا دمای بدن تا حد زیادی بالا می‌رود، آب بدن تا حد زیادی از دست خواهد رفت به همین دلیل بعد از سونا به میزان کافی آب بنوشید تا بدن دچار کم‌آبی نشود.
  • سونا به مادران باردار توصیه نمی‌شود زیرا دمای بالا می‌تواند به جنین آسیب بزند و باعث نقص‌ها و بیماری‌هایی در جنین شود و در ماههای بالاتر بارداری، به زایمان زودرس منجر شود.
  • افرادی که پوست خشک دارند از سونای بخار یا مرطوب استفاده کنند زیرا سونای خشک باعث می‌شود خشکی پوستشان افزایش یابد در نتیجه چین و چروک‌هایی بر پوست ایجاد خواهد شد و خارش و حساسیت پوستی نیز به دنبال خواهد داشت.
  • کسانی که دارای پوست چرب هستند می‌توانند از سونای خشک استفاده کنند تا چربی‌های اضافی پوستشان تخلیه شده و پوستشان پاکسازی شود.
  • سعی کنید طولانی مدت در سونا نمانید زیرا دمای بالا باعث از دست رفتن آب بدن، گشاد شدن عروق و … می‌شود و ممکن است فرد دچار سرگیجه، ضعف و … شود. داشتن ضعف و سرگیجه در حد خیلی کم طبیعی است اما بیشتر از آن نسانه مشکلاتی در بدن می‌باشد.
  • برای جلوگیری از انتقال بیماری پوستی از طریق کف پا مانند قارچ و زگیل کف پا و … حتما با دمپایی شخصی به سونا بروید.
  • بعد از سونا دوش بگیرید و بدن خود را به خوبی تمیز کنید تا آلودگی‌ها و چربی‌هایی که از زیر پوست خارج شده و به بیرون آمدند از سطح بدن جدا شوند.

فرق سونا و جکوزی

طبق توضیحاتی که درباره سونا و جکوزی دادیم حتما تا کنون متوجه تفاوت این دو با یکدیگر شده اید. جکوزی مانند وان است که پر از آب می‌شود و با تجهیزات و جت‌هایی که دارد بدن فرد را ماساژ می‌دهد. اما سونا اتاقی است که گرما و رطوبت دارد و از طریق بالا رفتن دمای بدن، فوایدی را برای فرد به دنبال خواهد داشت. به عبارت دیگر شما در جکوزی با آب و در سونا با گرما سر و کار خواهید داشت.

با توجه به کارکرد هر کدام از سونا و جکوزی و فواید و معایبی که می‌توانند داشته باشند، می‌توانید یکی از این دو را انتخاب نمایید و از جهت بهره بردن از فواید آنها طبق نظر پزشک در هفته یک یا دو نوبت به سراغ آنها بروید.

لوگوی شرکت لادر

گروه تولیدی لادُر اولین و معتبرترین تولید کننده جکوزیهای یک نفره، دو نفره و… جکوزی فضای باز و بسته در کشور با استانداردهای بین‌المللی و خدمات پس از فروش شامل ارسال و نصب رایگان به همراه گارانتی 5 ساله محصولات در خدمت شماست.

خرید آنلاین انواع جکوزی لادر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *