آب‌درمانی, بلاگ, بورس جکوزی در تبریز, بورس جکوزی در تهران, بورس جکوزی در شیراز, بّورس جکوزی در گیلان, جکوزی, خرید آنلاین جکوزی, خرید تجهیزات جکوزی, شرکت تولید جکوزی, لادر جکوزی

مزایای استفاده از وان و جکوزی

مزایای استفاده از وان و جکوزی

مزایا و فواید وان و جکوزی آب گرم بسیار زیاد است از تسکین دردهای فیزیکی و بدنی گرفته تا کاهش استرس و فشارهای روانی . پس از گذراندن یک روز پر مشغله ی کاری و یا انجام فعالیت‌های بدنی یک دوش آب گرم و استفاده از وان و جکوزی آبگرم یک راه حل و راهکار عالی برای رفع خستگی می‌باشد.

ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با مزایای استفاده از وان و جکوزی و تأثیر آن بر سلامت شما آشنا کنیم پس با ما همراه شوید.

مزایای جکوزی برای درد عضلات

آب گرم و جت‌های قدرتمند جکوزی کمک بزرگی به کاهش درد عضلات و سطح استرس شما می‌کند. زمانی که شما در وان و جکوزی آب گرم قرار می‌گیرید فشارآب، شناور شدن در آب، گرمای آب همگی باهم بر درد عضلات و میزان استرستان به خاطر مسائل روزمره اثر می‌گذارند و آنها را به میزان چشم گیری کاهش می‌دهند.

گرما نقش مؤثری بر تسکین درد عضلات دارد، زیرا گرما باعث گرم شدن بدن و رقیق شدن خون می‌شود و فشار خون را پایین می‌آورد و باعث تقویت جریان خون در  عضلات می‌شود. استفاده ی روزانه 20 دقیقه از وان و جکوزی آب گرم در از بین بردن درد عضلات شما بسیار تأثیر گذار است.

هم چنین فشار آب خارج شده از جت‌ها در وان و جکوزی به کاهش استرس و شل شدن عضلات کمک می‌کند، و با تمرکز جت‌ها بر روی عضله ی خاص درد آن به سرعت تسکین می‌یابد.

مزایای جکوزی برای درد کمر

ممکن است ما به دلایل زیادی دچار آسیب دیدگی و درد در کمر و سیاتیک شویم و یا به خاطر نشستن‌های  نا مناسب در محیط کار و در طی روز دچار درد و گرفتگی کمر شویم؛ سرما و گرما درمانی 2 روش مؤثر در درمان درد کمر است. جکوزی با اعمال گرما بر قسمت‌های بیشتری از بدن می‌تواند باعث تسکین درد کمر و کاهش اسپاسم عضلات شود و در بهبود آسیب دیدگی بسیار مؤثر باشد.

تحقیقات نشان می‌دهد بیمارانی که با روش آبگرم تحت درمان هستند نسبت به افرادی که فقط درمان با دارو را انتخاب کرده اند کاهش درد و پیشرفت بیشتری داشته اند.

مزایای جکوزی در کاهش فشار خون

طی تحقیقاتی که برای یافتن ارتباط بین آب درمانی با آب گرم و فشار خون  انجام شده است، به این نتیجه رسیده اند که استفاده 10 دقیقه ای از آب گرم به بهبود و کاهش موقت فشار خون کمک می‌کند. لازم به ذکر است افرادی که دچار افزایش شدید و سریع فشار خون هستند نباید به هیچ عنوان از آب گرم برای کاهش فشار خون خود استفاده کنند.

 مزایای جکوزی در تسکین ورم مفاصل

بسیاری از افراد از درد مزمن مفاصل رنج می‌برند، آب درمانی گرم و سرد یک راهکار مؤثر در تسکین درد مفاصل است. وان و جکوزی آب گرم با تحریک عضلات باعث گرم شدن قسمت‌های مختلف بدن می‌شود و اتساع رگهای خونی به دلیل قرار گرفتن در آب گرم به گردش خون کمک می‌کند و سبب انتقال اکسیژن به مناطق متورم می‌شود و به کاهش درد و اسپاسم عضلات کمک می‌کند.

 مزایای استفاده از وان و جکوزی برای داشتن خوابی بهتر

جکوزی برای داشتن خوابی راحت به شما کمک خواهد کرد تا خوابی آرام و به دور از استرس را تجربه کنید. برای اینکه سریع تر به خواب بروید بهتر است 2 ساعت قبل از ساعت خواب، با استفاده 20 دقیقه ای از وان و جکوزی آب گرم، دمای بدن خود را بالا ببرید تا متوجه تغییر در کیفیت خواب شوید.

مزایای استفاده از وان و جکوزی

 نکات ایمنی در مورد استفاده از وان و جکوزی

استفاده از وان و جکوزی هم مانند سایر وسایل مستلزم رعایت نکات ایمنی است تا از خطرات احتمالی جلوگیری کنیم. ما در این بخش نکات ایمنی مورد استفاده از وان و جکوزی را شرح می‌دهیم تا شما عزیزان با آگاهی و رعایت این نکات نهایت لذت از وان و جکوزی خانگی خود را ببرید.

  • اگر کودکان شما قادر به نگه داشتن سر خود در بالای آب نباشند به هیچ عنوان اجاره استفاده از وان و جکوزی را به آنها ندهید. کودکان بالغ نیز فقط مجاز به استفاده از وان و جکوزی به مدت 5 دقیقه و با دمای 104 درجه فارنهایت هستند.
  • برخی از داروها عوارض خواب آلودگی دارند بنابراین در صورت مصرف داروهای خواب آور از استفاده کردن از جکوزی خودداری کنید و استفاده از جکوزی را به زمان دیگری موکول کنید.
  • در اطراف وان و جکوزی از قرار دادن وسایل برقی خودداری کنید، سعی کنید از وسایلی استفاده کنید که به جای سیم و کابل با باتری قابل استفاده هستند.
  • در زمان طوفان و رعد و برق توصیه می‌شود که از مزایای استفاده از وان و جکوزی صرف نظر کنید.
  • از تهویه مناسب جکوزی‌های داخلی اطمینان حاصل کنید.
  • در صورت استفاده سایر افراد از وان و جکوزی حتما قبل از استفاده بدن خود را با صابون بشویند تا از عفونت‌های پوستی جلوگیری شود.
  • اگر فردی بی حال به نظر می‌رسید بلافاصله او را از جکوزی خارج کنید و مطمئن شوید که به هایپرترمی مبتلا نیست.
  • ممکن است بسیاری از افراد در وان و جکوزی دچار لغزش شوند و بیافتند، برای جلوگیری از آن بهتر است از نخ‌های ضد اسید و تشک لاستیکی استفاده کنید.
  • بهترین زمان استفاده از جکوزی شب قبل از خواب و صبح بعد از بیدار شدن است، زیرا در این زمانها بدن در آرامش قرار دارد و سیستم اعصاب سمپاتیک در پایین ترین حد خود می‌باشد و فرد با تعرق سموم بیشتری را از بدن خارج می‌کند. نکته ی قابل ذکر این است که اگر زمان قبل خواب را برای استفاده از جکوزی انتخاب کرده اید حتما 2 الی 3 ساعت بعد از صرف شام از جکوزی استفاده کنید.

خرید آنلاین جکوزی لادر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *