بلاگ, بورس جکوزی در تهران, بورس جکوزی در کرج, بّورس جکوزی در گیلان, بورس جکوزی در مشهد, جکوزی, جکوزی با‌ کیفیت, خرید آنلاین جکوزی, لادر جکوزی, نصب جکوزی, نگهداری جکوزی

مزایا و معایب جکوزی های آب نمک

مزایا و معایب جکوزی های آب نمک

استفاده از وان و جکوزی دارای مزیت های فراوانی برای سلامتی افراد است به همین دلیل امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. اما می‌توان آب موجود در جکوزی را اندکی تغییر داد و نتایج متفاوتی را از آن به دست آورد. یکی از این تغییرات، افزودن نمک به آب جکوزی است.

جکوزی های آب نمک دارای مزایا و معایب مخصوص به خود هستند که دانستن آن ها برای کسانی که قصد استفاده از جکوزی را دارند مفید می‌باشد. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید بهتر است این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

می‌توانید از انواع مختلفی از نمک برای افزودن به جکوزی خود استفاده نمایید. این کار دارای مزایا و معایب مختلفی است که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

مزایای جکوزی های آب نمک

مزایای جکوزی های آب نمک

  • زمانی که شما به آب جکوزی خود نمک اضافه می‌کنید در واقع خاصیت لایه برداری پوست را در آن ایجاد می‌نمایید. با این کار، سلول های مرده موجود بر روی سطح پوست شما از روی بدنتان جدا می‌شوند و سلول‌های جدید روی کار می‌آیند.
  • جکوزی آب نمک با جدا کردن سلول های مرده پوست، باعث افزایش و بهبود گردش خون می‌شوند.
  • نمک موجود در جکوزی آب نمک می‌تواند به باز شدن منافذ پوست کمک کند. با باز شدن منافذ پوست آلودگی های موجود در زیر پوست و چربی های اضافی بیرون ریخته می‌شوند در نتیجه پوست پاکسازی می‌شود.
  • نمک موجود در این نوع جکوزی ها، بوی بد بدن را از بین می‌برد و باعث تمیز تر شدن پوست می‌شود.
  • نمک های مورد استفاده در جکوزی، انواع مختلفی دارند. برخی از آن ها دارای مواد معدنی مورد نیاز پوست هستند در نتیجه نیاز پوست را از این لحاظ بر طرف می‌کنند. این نوع نمک های جکوزی می‌توانند عمل سم زدایی را نیز از بدنتان انجام دهند.
  • برخی از انواع نمک مناسب برای جکوزی آب نمک برای کاهش درد های عضلانی، از بین رفتن خارش و التهاب پوست و … موثر هستند.
  • در نتیجه با قرار گرفتن در جکوزی آب نمک، پوستی صاف و پاکیزه خواهید داشت و آرامش و سبکی در بدن خود احساس خواهید کرد.

معایب جکوزی آب نمک

در کنار مزایایی که جکوزی آب نمک دارد، در صورتی که در استفاده از نمک موجود در جکوزی زیاده روی شود احتمال ایجاد یک سری عوارض وجود دارد. در ادامه به چند مورد از آن اشاره می‌کنیم.

  • در صورتی که بیشتر از حد مجاز، از مواد معدنی موجود در نمک جکوزی استفاده شود احتمال ایجاد سرگیجه، حالت تهوع و سر درد وجود دارد.
  • مصرف بیش از حد نمک در آب جکوزی ممکن است منجر به واکنش های آلرژیک در بعضی از افراد شود. قرمز شدن پوست، خارش و … از نشانه های واکنش های آلرژیک در این زمینه می‌باشد.
  • جکوزی آب نمک برای خانم های باردار و مادران شیرده می‌تواند خطرناک باشد. استفاده از جکوزی آب نمک به این دسته از افراد توصیه نمی‌شود.

انواع نمک جکوزی

انواع نمک جکوزی بر اساس ترکیبات: نمک هایی که برای استفاده در جکوزی و وان در بازار وجود دارند دارای انواع مختلفی هستند. برخی از این نمک ها طبیعی و برخی دیگر مصنوعی هستند. قطعا نمک طبیعی برای استفاده در جکوزی و وان حمام مناسب تر از نوع دیگر می‌باشد.

انواع نمک جکوزی بر اساس رنگ و عطر: نمک مورد استفاده در جکوزی در رنگ های مختلفی نیز تولید می‌شوند. اسانس و عطر آن ها نیز متفاوت است. رایحه هایی که این نوع نمک‌ها دارند باعث آرامش یافتن فرد و رفع استرس از او می‌شوند. در صورتی که علاقه ای به نمک های معطر ندارید می‌توانید از نوع بدون اسانس آن استفاده نمایید.

همانطور که گفتیم رنگ نمک های جکوزی متفاوت می‌باشد. رنگ های سرد آرامش بیشتری را در فرد ایجاد می‌کنند. رنگ های گرم باعث افزایش انرژی فرد می‌شوند. می‌توانید بر اساس سلیقه تان، رنگ مناسب را انتخاب نمایید. اگر به دنبال رفع استرس و اضطراب در خود هستید و می‌خواهید با قرار گرفتن در جکوزی، آرامش بیشتری به دست آورید از نمک جکوزی با رنگ های سرد استفاده نمایید.

انواع نمک جکوزی بر اساس شکل و ساختار: نمک های جکوزی دو نوع کریستالی و سنگی دارند. نوع کریستالی آن دارای دانه‌های ریزتری هستند و از خشک شدن بیش از حد پوستتان جلوگیری می‌کنند پس گزینه مناسب‌تری می‌باشند.

انواع نمک جکوزی بر اساس قیمت: نمک های جکوزی موجود در بازار متفاوت اند و بر اساس ویژگی‌هایی که دارند قیمت آن ها نیز متفاوت خواهد بود. وزن نمک، برند آن، نوع اسانس و عطر نمک در قیمت‌گذاری آن ها تاثیرگذار است.

از آن جایی که نمک جکوزی به طور مستقیم با پوست شما در تماس است توصیه ما این است که از برند‌های معتبر و استاندارد نمک مورد نیازتان را خریداری نمایید و از خرید نمک‌های جکوزی به صورت فله ای خودداری نمایید زیرا نام و نشان و کیفیت این نوع نمک ها مشخص نیست و امکان دارد سلامتی پوست شما را به خطر بیندازد.

در استفاده از جکوزی های آب نمک به این نکات دقت کنید.

  • اگر می‌خواهید از جکوزی آب نمک استفاده نمایید بهتر است دمای آب را دو درجه بالاتر از دمای بدنتان قرار دهید زیرا در این صورت است که مواد معدنی موجود در آب می‌توانند به راحتی جذب بدنتان شوند.
  • می‌توانید در حدود 70 گرم از نمک در جکوزی خود استفاده کنید. اما اگر به دنبال خواص درمانی جکوزی آب نمک هستید باید میزان استفاده از نمک جکوزی را بیشتر کنید.
  • بعد از جکوزی آب نمک، دوش بگیرید و سپس پوست خود را خشک کنید. توجه داشته باشید از مواد شوینده برای تمیز شدن بدنتان بعد از جکوزی آب نمک استفاده نکنید زیرا خواص آن را از بین می‌برد. تمیز کردن بدنتان را به بعدا موکول نمایید.

استفاده از جکوزی های آب نمک می‌تواند فواید بسیاری برای شما داشته باشد اما در استفاده از آن حتما نکات مهم را رعایت کنید و از استفاده بیش از حد این نوع جکوزی خودداری نمایید تا به معایبی که جکوزی آب نمک می‌تواند داشته باشد دچار نشوید. در صورتی که دارای شرایط بدنی خاصی هستید قبل از استفاده از این نوع جکوزی با پزشک خود مشورت نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *