بلاگ, بورس جکوزی در مازندران, بورس جکوزی در مشهد, تعمیر جکوزی, جکوزی, جکوزی ارزان, لادر جکوزی, نگهداری جکوزی

نحوه تمیز کردن جت های جکوزی

نحوه تمیز کردن جت های جکوزی

امروزه استفاده از وان و جکوزی بسیار رونق گرفته است. جکوزی مزایای زیادی دارد مخصوصا اگر از نوع جکوزی آپارتمانی باشد. جکوزی آپارتمانی به شما این امکان رو می‌دهد که بدون صرف زمان و دردسرهای رفت و آمد در هر زمان که مایل بودید از جکوزی استفاده کنید.

جکوزی هم درست مانند سایر لوازم نیاز به نگهداری دارد یکی از مواردی که برای افزایش کارایی و طول عمر جکوزی لازمه، تمیز کردن جت های جکوزی است. این کار علاوه بر اینکه باعث افزایش عمر جکوزی می‌شود جنبه بهداشتی نیز دارد. ما در این بلاگ نحوه تمیز کردن جت های جکوزی را برای شما شرح دادیم پس، در ادامه با ما باشید.

تمیز کردن جت های جکوزی چه اهمیتی دارد؟

از آن جایی که از جکوزی تعداد افراد زیادی استفاده می‌کنند باید به نحوی باشد که عامل انتقال بیماری ها و قارچ ها به افراد مختلف نباشد. در صورتی که یک فرد دارای بیماری قارچی و یا پوستی باشد، با قرار گرفتن در جکوزی بدون رعایت نکات بهداشتی، عامل بیماری زا درون جت های جکوزی قرار می‌گیرد و فرد بعدی که می‌خواهد از جکوزی استفاده کند، دچار همان بیماری خواهد شد. به همین دلیل تمیز کردن جت های جکوزی اهمیت زیادی دارد تا هم شما سلامت بمانید و هم افراد دیگر سلامتی خود را حفظ نمایند. همچنین روش ضد عفونی کردن جکوزی را ببینید.

تمیز کردن جت های جکوزی لادر

نحوه تمیز کردن جت های جکوزی چگونه است؟

تمیز کردن جکوزی و جت های آن مانند هر وسیله دیگری نیازمند دانستن اطلاعات مربوط آن است تا کار به خوبی انجام شود و از لحاظ بهداشتی برای کسی مشکلی ایجاد نشود. در ادامه با نحوه تمیز کردن جت های جکوزی آشنا خواهید شد.

  • ابتدا وسایل غیر ضروری را از اطراف جکوزی خارج کنید. سعی کنید همیشه تنها وسایل و مواد شوینده مورد نیازتان را در اطراف آن قرار دهید و از شلوغ کردن اطراف جکوزی و حتی وان خودداری نمایید.
  • شوینده مناسب برای تمیز کردن جکوزی و جت های آن را انتخاب نمایید. می‌توانید از سرکه، جوش شیرین، صابون یا مایع ظرفشویی معمولی، برای این کار استفاده نمایید. این مواد شوینده ملایم را می‌توانید از فروشگاه ها به راحتی تهیه نمایید.
  • شما به یک اسفنج نرم و مسواک نرم برای تمیز کردن جت های جکوزی نیاز دارید. این وسایل باید نرم باشند تا باعث ایجاد خراش بر روی سطح جکوزی نشوند.
  • استفاده از دستکش، ماسک و پیشبند را فراموش نکنید چون برخی از مواد شوینده برای پوست و دستگاه تنفسی می‌توانند مشکل ایجاد نمایند و در برخی از افراد منجر به ایجاد واکنش های آلرژیک می‌شود. پس قبل از بروز مشکل، سعی کنید پیشگیری نمایید.
  • برای آن که جکوزی و جت های آن را به طور کامل تمیز کنید ابتدا جکوزی را تا ارتفاع پنج سانتی متر بالاتر از جت های آن از آب داغ پر نمایید.
  • اکنون 2 تا 3 قاشق غذاخوری از پودر ماشین ظرفشویی یا سایر مواد شوینده که دارای فرمولاسیون سبک هستند را به آب جکوزی اضافه نمایید. در صورتی که می‌خواهید از مواد طبیعی استفاده نمایید می‌توانید از جوش شیرین و سرکه استفاده کنید. جوش شیرین می‌توانید لک های آب را از بین ببرد. سرکه نیز در از بین بردن میکروب ها و آلودگی ها مفید است.
  • در صورتی که می‌خواهید از تمیز شدن جت های جکوزی مطمئن شوید می‌توانید نصف پیمانه مایع سفید کننده نیز به آب آن اضافه نمایید.
  • بعد از آن که مواد به خوبی با یکدیگر مخلوط شدند، جت های وان جکوزی را به مدت 15 دقیقه به کار بیندازید. سپس جت ها را خاموش کنید و آب وان را تخلیه نمایید.
  • بعد از آن که مرحله قبل را پشت سر گذاشتید اکنون وان را با آب سرد پر کنید و سپس اجازه دهید جت ها به مدت 15 دقیقه کار کنند. بعد از فعالیت جت ها، آب جکوزی را تخلیه نمایید.

بعد از آن که مراحل قبل را به خوبی انجام دادید از تمیز شدن جت های جکوزی مطمئن شوید و به راحتی از مزایای جکوزی بهره مند شوید.

در استفاده از جکوزی به این نکات مهم توجه فرمایید.

توجه داشته باشید در کنار تمیز کردن جکوزی و جت های آن، همواره بهداشت شخصی خود را نیز حفظ نمایید. قبل از رفتن به جکوزی خوب است دوش بگیرید تا تمیز شوید و میکروب ها و قارچ های احتمالی وارد آب جکوزی نشود و به سایر افراد استفاده کننده از جکوزی منتقل نشود.

حداقل ماهی یکبار جت های جکوزی را به روشی که گفتیم تمیز نمایید تا با خیالی آسوده بتوانید از آن استفاده نمایید.

هر سه ماه یکبار جکوزی را تخلیه نمایید. این کار چند ساعت از وقت شما را می‌گیرد. شما می‌توانید در یک روز تعطیل این کار را انجام دهید و کیفیت آب جکوزی را بالا ببرید.

بعد از آن که از جکوزی استفاده کردید به آن شوک ضدعفونی بدهید. به این صورت که بعد از استفاده از آن، PH  آب درون جکوزی را اندازه گیری نمایید. در صورتی که این عدد بیشتر از 6/7 بود ماده شیمیایی کاهش دهنده PH  آب به آن اضافه نمایید. سپس از ماده شوک ضد عفونی کننده بدهید. در PH  پایین این ماده اثر بخشی بیشتری دارد. با این کار بو و آلودگی های آب جکوزی را کاهش می‌دهید.

از مخلوط کردن مواد شیمیایی تمیز کننده به شدت خودداری کنید، زیرا این مواد با یکدیگر می‌توانند واکنش های شیمیایی انجام دهند و خطرات زیادی را برای سلامتی شما ایجاد کنند.

در هنگام شستشوی جکوزی با مواد شیمیایی حتما به تهویه هوای آن محل دقت کنید تا به دستگاه تنفسی شما آسیبی وارد نشود. به همین دلیل است که می‌گوییم حتما از دستکش و ماسک استفاده کنید.

بعد از پایان شستشوی جکوزی، آن را به خوبی خشک کنید تا لکه آب بر روی سطح آن باقی نماند. توجه داشته باشید مواد شوینده نیز در جایی از جکوزی باقی نمانده باشد.

اکنون شما می‌دانید که چگونه جت های جکوزی خود را به بهترین نحو ممکن تمیز کنید. توجه داشته باشید که برای تمیز کردن جت جکوزی برنامه مستمر داشته باشید و مدتی یکبار این کار را انجام دهید تا همیشه جکوزی تمیز و بهداشتی در اختیار داشته باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *