بلاگ, بورس جکوزی در شیراز, بورس جکوزی در کرج, بّورس جکوزی در گیلان, تعمیر جکوزی, جکوزی, خرید تجهیزات جکوزی, شرکت تولید جکوزی, لادر جکوزی, نگهداری جکوزی, نگهداری حمام

نحوه تمیز کردن شیرآلات استیل و کروم

یکی از زیبایی‌های هر خانه، درخشش شیرآلات آن خانه است، زیرا آنها جزء دکورات خانه به حساب می‌آیند به همین دلیل نظافت و براق بودن آنها اهمیت زیادی دارد. از طرفی در اکثر مناطق کشور آب دارای املاح و مواد معدنی فراوانی است که باعث ایجاد رسوب بر روی شیرآلات می‌شوند و این مسئله کار تمیز کردن آنها را سخت می‌کند. استفاده از مواد شوینده نامناسب نیز زیبایی شیرآلات را از بین خواهد برد به همین دلایل لازم است نحوه تمیز کردن شیرآلات استیل و کروم و استفاده از مواد شوینده مناسب را بدانید تا براق بودن آنها را حفظ نمایید.

تمیز کردن شیرآلات استیل و کروم

روش‌های مختلف تمیز کردن شیرآلات استیل و کروم

 

برای تمیز کردن شیرآلات می‌توان از انواع مواد طبیعی یا شیمیایی استفاده کرد. اما در این بین برخی از مواد شیمیایی مانند جوهر نمک و وایتکس باعث تغییر رنگ و خراب شدن آبکاری سطح شیرآلات می‌شوند. از این رو لازم است نوع مواد شوینده مناسب برای این کار را شناسایی کنید تا زیبایی شیرآلات را از دست ندهید.

 

تمیز کردن شیرآلات استیل و کروم به کمک جوش شیرین

یکی از ساده ترین و موثرترین راه برای تمیز کردن شیرآلات، استفاده از جوش شیرین است. جوش شیرین می‌تواند سطوح مختلفی از جمله سینک، اجاق گاز، شیرآلات و … را تمیز نماید. برای تمیز کردن شیرآلات خانه خود با استفاده از جوش شیرین به نکات زیر توجه نمایید:

یک چهارم فنجان جوش شیرین را با 2 قاشق غذاخوری آب گرم ترکیب کنید. توجه داشته باشید که این ترکیب را درون یک کاسه شیشه ای به دست آورید. ترکیب به دست آمده باید خمیری شکل باشد از همین رو اگر ترکیب شما خیلی آبکی است بهتر است مقدار بیشتری جوش شیرین به آن اضافه کنید و در صورتی که خیلی سفت است باید مقداری آب به آن اضافه نمایید.

خمیر به دست امده را به کمک مسواک نرم، اسفنج و یا پارچه بر روی سطح شیرآلات بمالید. تمامی قسمت‌های آن را آغشته به خمیر جوش شیرین کنید. توجه داشته باشید که این کار را نباید با اجسام زبر و خشن مانند سیم ظرف شویی انجام دهید. مسواک مورد استفاده برای این کار نیز باید خیلی نرم باشد تا بر روی سطوح، خش ایجاد نکند.

بعد از گذشت چند دقیقه شیرآلات را با آب سرد بشویید و با کمک پارچه ای نرم سطح آنها را خشک نمایید و از درخشندگی آنها لذت ببرید.

 

تمیز کردن شیرآلات با سرکه

یکی دیگر از راههای موثر تمیز کردن شیرآلات با کمک مواد طبیعی، استفاده از سرکه است. برای نتیجه گرفتن از این روش باید حدود 24 ساعت صبر نمایید. در صورتی که پوستتان حساس است در هنگام استفاده از سرکه حتما از دستکش استفاده نمایید. قبل از شروع کار، مطمئن شوید گرد و غباری بر روی آنها وجود ندارد. برای تمیز کردن شیرآلات کروم و طلا این روش بسیار موثر و عالی است. در صورت استفاده از سرکه برای تمیز کردن شیرآلات از روش زیر پیروی نمایید:

به مقدار مساوی سرکه و آب تهیه کرده و آنها را در ظرف شیشه ای ترکیب نمایید. هر کدام از شیرآلات حدود یک تا دو قاشق غذاخوری سرکه و آب نیاز دارند.

پارچه ای تمیز تهیه کنید و به محلول به دست آمده آغشته نمایید. پارچه را بر روی سطح شیرآلات بکشید. پارچه مورد نظر را حدود یک ساعت بر روی سطح شیرآلات قرار دهید.

بعد از گذشت زمان مورد نظر با استفاده از اسفنج یا پارچه خشک سطح شیرآلات را تمیز نمایید. سعی کنید اسفنج را با شدت بر روی سطوح مورد نظر نکشید تا خش ایجاد نشود.

در صورتی که رسوب موجود بر روی شیرآلات ضخیم و زیاد هستند بهتر است مراحل قبل را چند بار تکرار کنید تا به صورت کامل رسوب از بین بروند.

بعد از جدا شدن رسوب از روی شیرآلات، با پارچه ای تمیز و خشک سطح آنها را تمیز نمایید.

تمیز کردن شیرآلات با آب و صابون

یکی از راههای بی خطر دیگر برای تمیز کردن شیرآلات، استفاده از ترکیب آب و صابون است. صابون ماده بی ضرری است که آسیبی به رنگ شیر آلات وارد نمی‌کند و بوی آزار دهنده ای نیز ندارد. در صورتی که می خواهید از این روش برای تمیز کردن شیرآلات خود استفاده کنید ترکیب آب و صابون را آماده کرده و با پارچه تمیز و یا اسفنج نرم آغشته به آن بر روی سطح شیرآلات بکشید. می‌توانید از قبل، مقداری صابون را رنده کنید و در ظرفی نگهداری کنید تا در مواقع تمیز کردن شیرآلات از آن استفاده نمایید. بعد از آن که تمامی قسمت‌های شیرآلات را با ترکیب مورد نظر تمیز کردید، در آخر با آب سرد محل را بشویید و با پارچه ای تمیز آن را خشک نمایید.

 

نکات لازم در نگهداری از شیرآلات استیل و کروم

  • بهتر است برای حفظ درخشندگی و افزایش طول عمر شیرآلات، به صورت هفتگی آنها را تمیز کنید تا از انباشته شدن رسوب بر روی آنها جلوگیری کرده باشید.
  • زمانی که سرویس بهداشتی را با جوهر نمک ضدعفونی می کنید درها را نبندید زیرا گاز و بوی این ماده شیمیایی باعث از بین رفتن آبکاری شیرآلات استیل و کروم می شود. می‌توانید روی شیرآلات را در این زمان‌ها بپوشانید تا آسیبی نبینند.
  • برای تمیز کردن سری شیرآلات می‌توانید یک کیسه پلاستیکی تهیه کنید. سپس درون آن را از محلول آب و سرکه پر کنید و سری شیرآلات را درون کیسه قرار داده و آن را ببندید. حدود یک شب آن را در همین وضعیت قرار دهید تا رسوبات از سری شیرآلات جدا شوند. بعد از باز کردن کیسه از دور آن، اجازه دهید آب با فشار باز باشد تا رسوب باقی مانده نیز از آن جدا شوند.
  • برای براق کردن و ضدعفونی کردن شیرآلات استیل و کروم بهتر است از سرکه استفاده کنید. سرکه را بر روی سطح شیرآلات اسپری نمایید. حدود 5 تا 10 دقیقه صبر نمایید. سپس آن را با آب سرد بشویید و با پارچه ای تمیز آن را خشک نمایید.
  • توجه داشته باشید که هیچ وقت وسایل مورد استفاده در قسمت‌های مختلف را به صورت مشترک استفاده نکنید به عنوان مثال از فرچه ای که برای تمیز کردن دستشویی استفاده می‌کنید برای قسمت‌های دیگر به کار نبرید.

 

توجه داشته باشید که از ابتدا، شیرآلات مرغوب با آبکاری عالی خریداری کنید و در طول استفاده از آنها نیز، نکاتی را که اشاره کردیم رعایت کنید تا ماندگاری زیبایی آنها را افزایش دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *