بلاگ, بورس جکوزی در تهران, بورس جکوزی در کرج, بّورس جکوزی در گیلان, بورس جکوزی در مازندران, لادر جکوزی, نصب جکوزی, نگهداری جکوزی

نحوه تمیز کردن وان و جکوزی

نحوه تمیز کردن وان و جکوزی

آب نعمت بسیار بزرگی است که علاوه بر کاربرد آن در تمیز کردن، می‌تواند خستگی را از بدن انسان برطرف کند. شما می‌توانید بعد از یک روز پر مشغله و خسته کننده، با رفتن به وان و جکوزی خستگی و استرس را از خود دور کنید. اما استفاده از وان و جکوزی باید به همراه رعایت نکات بهداشتی باشد تا در کنار تمام مزایایی که دارد، سلامتی انسان را به خطر نیندازد. از آن جایی که میکروب‌ها و قارچها در محیط‌های مرطوب به خوبی رشد می‌کنند باید نحوه تمیز کردن وان و جکوزی را دانست تا اجازه رشد به این عوامل بیماری زا ندهیم.

در حمام فقط وسایل ضروری نگهداری کنید.

حمام خود را شلوغ نکنید و از قرار دادن وسایل شوینده در لبه وان و جکوزی خودداری کنید، زیرا در اثر چکیدن مواد به داخل وان وجکوزی، جرم و لک تولید می‌شود.

مواد شوینده وان و جکوزی

شما دو راه در پیش روی خود دارید یا می‌توانید از شوینده‌های گران قیمت مخصوص وان و جکوزی استفاده کنید که در فروشگاه‌ها موجود است و یا با صرف هزینه کمتر با استفاده از سرکه، جوش شیرین، صابون یا مایع ظرف شویی وان و جکوزی خود را تمیز کنید.

برای تمیز کردن وان و جکوزی چه لوازمی نیاز داریم؟

خوب است برای شستشوی وان و جکوزی از وسایلی مانند دستکش، ماسک و پیش بند استفاده کنید، زیرا به کار بردن مواد شوینده شیمیایی گازهای مضر برای سیستم تنفسی دارند و در تماس با پوست دست می‌توانند حساسیت ایجاد کنند. برای تمیز کردن سطح وان و جکوزی به یک اسفنج نرم احتیاج دارید و برای لبه‌ها و گوشه‌ها از مسواک نرم و یا فرچه می‌توانید استفاده کنید.

تمیز کردن وان و جکوزی - لادر جکوزی

چگونه وان و جکوزی را تمیز کنیم؟

  • ابتدا وان و جکوزی را با شیر آب و یا با یک سطل بزرگ آب بشویید. باید دریچه تخلیه را بررسی کرده و اجسامی که دریچه را مسدود کرده اند دور بریزید.
  • اگر انتخاب شما استفاده از شوینده‌های طبیعی است، جوش شیرین، سرکه و آب لیمو می‌تواند به شما کمک کند. کمی جوش شیرین یا سرکه را روی سطح وان و جکوزی بریزید و حدود 15 دقیقه منتظر بمانید. جوش شیرین می‌تواند لکه‌ها را از بین ببرد. سرکه نیز برای از بین بردن آلودگی‌ها مفید است. با کمک آب لیمو می‌توانید سطح آنها را برق بیندازید. در صورت لزوم می‌توانید از صابون یا مایع ظرف شویی نیز استفاده کنید. اگر میزان آلودگی‌ها زیاد تر از این حرفها است، از مواد شوینده قوی تر استفاده کنید.
  • بعد از این مرحله باید به سراغ فرچه و اسفنج بروید و با کمک آنها سطح وان و جکوزی و تمامی گوشه‌ها و لبه‌ها را تمیز کنید. ممکن است بعضی از قسمت‌ها را نتوانید با فرچه و اسفنج تمیز کنید مانند جت‌ها. برای تمیز کردن این موارد از مسواک استفاده کنید. در صورت باقی مانده لکه‌ها دوباره از جوش شیرین و … استفاده کنید.
  • می‌توانید در جکوزی وایتکس بریزید و مقداری آب نیز درون آن ریخته و جکوزی را روشن کنید. در این صورت با پمپاژ جکوزی میکروب‌ها از بین می‌روند.
  • پس از اتمام مرحله قبل، وان و جکوزی را با کمک آب داغ یا گرم بشویید و در پوش وان را نیز به خوبی شستشو دهید. بعد از این مرحله جکوزی را با آب سرد پر کرده و سپس آن را روشن کنید تا مواد شوینده به خوبی شسته شوند. سپس دریچه تخلیه را باز کنید تا آب خارج شود.
  • در آخر با یک حوله و دستمال سطح وان و جکوزی را خشک کنید تا لک نزند.
  • اگر توجه داشته باشید که بعد از هر بار استفاده وان و جکوزی را به این طریقی که گفتیم بشویید، لکه‌ها آنقدر سخت نمی‌شوند و به راحتی از بین خواهند رفت.

دمنده هوای جکوزی را چگونه تمیز کنیم؟

  • حداقل به اندازه 15 سانتی متر بالاتر از انژکتور هوا وان را از آب داغ پر کنید.
  • دو قاشق غذا از پودرهای شوینده مانند پودر ماشین ظرف شویی را درون آب جکوزی بریزید. سپس نصف یک پیمانه وایتکس به آب جکوزی اضافه کنید.
  • دمنده هوای جکوزی را بر روی 2 دقیقه تنظیم کنید تا مواد با یکدیگر به خوبی مخلوط شوند.
  • سپس محلول به دست آمده را تا دو ساعت در جکوزی قرار دهید.
  • بعد از گذشت دو ساعت دوباره دمنده هوا را روشن کرده و 5 دقیقه صبر کنید.
  • اکنون پس از خاموش کردن دمنده هوای جکوزی، آن را تخلیه کنید. حالا جکوزی را از آب سرد پر کنید و انژکتور‌های هوا را روشن کرده تا مواد شوینده از تمامی قسمت‌ها پاک شوند. اکنون جکوزی شما از هر نظر تمیز و فاقد آلودگی است.

 

فروشگاه آنلاین جکوزی لادر

نکات مهم

  • توجه داشته باشید استفاده از اسفنج و فرچه زبر و خشن می‌تواند بر روی سطح وان و جکوزی خراش ایجاد کرده و از عمر آنها بکاهد. پس در انتخاب وسایل شستشو دقت کنید.
  • از ترکیب کردن مواد شوینده با یکدیگر جدا خودداری کنید، زیرا موجب تولید مواد سمی و خطرناک می‌شود و می‌تواند سلامتی شما را به خطر بیندازد.
  • در اثر تماس با مواد شوینده ممکن است بیماریهای پوستی مانند اگزما و آلرژی ایجاد شود پس استفاده از دستکش را فراموش نکنید.
  • مواد شوینده گازهایی تولید می‌کنند که می‌تواند به ریه آسیب بزند. پس زدن ماسک نیز در این مواقع ضروری می‌باشد.
  • برای آن که وان و جکوزی مسدود نشوند از روغن بچه و کف حمام درون وان و جکوزی استفاده نکنید. یا این که بعد از هر بار استفاده از جکوزی، آن را از آب گرم پر کرده و جت‌ها را روشن کنید و به مدت 15 دقیقه صبر کنید تا چربی‌ها از بین بروند. با این کار احتمال مسدود شدن جت‌ها کمتر خواهد بود.
  • در کنار توجه به شستشوی وان و جکوزی، سایر موارد از جمله پرده حمام، حوله‌ها، کف حمام و … را نیز باید تمیز کنید تا از انتقال میکروب و آلودگی هر کدام از این بخش‌ها به داخل وان و جکوزی جلوگیری بشود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *