بلاگ, بورس جکوزی در تهران, بورس جکوزی در کرج, جکوزی, خرید آنلاین جکوزی, خرید تجهیزات جکوزی, شرکت تولید جکوزی, لادر جکوزی, نصب جکوزی

نورپردازی در وان و جکوزی

نورپردازی در وان و جکوزی

استفاده از وان و جکوزی می‌تواند در آرامش رساندن شما نقش بسیار مهمی داشته باشد. سایر عوامل موجود در یک وان و جکوزی نیز در این امر، مهم هستند. یعنی نحوه دکوراسیون وان و جکوزی نیز می‌تواند آرامش بیشتری در شما ایجاد کند یا خیر. استفاده از یک موسیقی آرام، نورپردازی و استفاده از نورهای آرامش بخش و … از جمله عوامل موجود در وان و جکوزی هستند که می‌تواند درصد آرامش بخش بودن آنها را بالا ببرند. در ادامه بیشتر به نورپردازی در وان و جکوزی خواهیم پرداخت.

چرا در وان و جکوزی از نورپردازی استفاده می‌شود؟

برخی از وان و جکوزی‌ها در حمام‌هایی قرار دارند که دارای پنجره‌های کف تا سقف هستند و پنجره‌ها رو به باغ یا حیاط خانه هستند. تصور کنید قرار گرفتن در چنین وان و جکوزی، تا چه میزان به شما آرامش خواهد داد. در صورتی که وان و جکوزی شما در حمامی فاقد این ویژگی قرار دارد می‌توانید با نورپردازی، کاری کنید تا چنین فضایی ایجاد شود. از آن جایی که رنگها نیز روانشناسی مخصوص به خود را دارند با انتخاب رنگهای آرامش‌بخش می‌توان درصد آرامش‌بخش بودن وان و جکوزی را بالاتر برد.

انواع نورپردازی در محیط وان و جکوزی

در حمامی که وان و جکوزی دارد می‌توان به این منابع نور توجه داشت:

استفاده از نور طبیعی روز یکی از انواع نورپردازی‌هایی است که باید به آن توجه داشت. استفاده از نور طبیعی روز مزایای زیادی دارد که از مهم‌ترین آن می‌توان به این نکته اشاره کرد که شما می‌توانید آرایش مو و صورتتان را در همان نوری ببینید که در بیرون مشاهده خواهید کرد.

استفاده از نورپردازی سقفی مانند نورپردازی توکار یا رو کار و … که از بالا بر محیط می‌تابد و به عنوان نورپردازی عمومی بسیار کاربردی و مفید است.

نورپردازی دیوار کوب که از اطراف بر محیط می‌تابد و می‌تواند نوری بدون سایه را به صورت شما بازتاب دهد در نتیجه جزئیات چهره خود را می‌توانید واضح تر ببینید.

نورپردازی‌های هنری که باعث می‌شود جزئیات محیط دقیق تر به چشم بیایند.

نورپردازی در وان و جکوزی

نورپردازی در وان و جکوزی چگونه است؟

علاوه بر استفاده از نور در محیطی که وان و جکوزی دارد مانند سایر محیط‌ها، در خود وان و جکوزی نیز از نورپردازی استفاده می‌شود. حتما تا به حال به استخرهایی رفته اید که چنین ویژگی ای دارند. به طور کلی از نور برای روشن شدن محیط و قابل مشاهده بودن جزئیات استفاده می‌شود اما برای بزرگ کردن جزئیات و زیباتر کردن محیط نیز از نورپردازی استفاده می‌شود.

در صورتی که از نورپردازی مناسب در محیط وان و جکوزی استفاده شود، محیطی زیبا، رویایی و آرامش بخش ایجاد خواهد شد و تاثیر بسزایی در آرامش یافتن روح ما خواهد داشت. استفاده از لامپ و هالوژن‌هایی که رنگهای آرامش بخش دارند مانند رنگ آبی، سبز و … می‌تواند تاثیر آن را چند برابر کند.

با اطلاع از روانشناسی رنگها می‌توانید نتیجه دلخواهتان را از نورپردازی به دست آورید به عنوان مثال همانطور که گفتیم اگر به دنبال آرامش یافتن هستید می‌توانید از لامپ و هالوژن‌هایی استفاده کنید که به رنگ آبی و سبز هستند. برای القای شادی به افراد می‌توانید از لامپ و هالوژن به رنگ زرد استفاده کنید. برای بالا بردن سطح انرژی افراد نیز می‌توانید از نورپردازی به رنگ قرمز استفاده نمایید.

برای نورپردازی در وان و جکوزی از چه نوع لامپ‌هایی استفاده می‌شود؟

  • برای نورپردازی در وان و جکوزی از چراغهای مختلفی استفاده می‌شود. برخی از این نوع چراغها مانند نوع رشته ای، دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و قدیمی به حساب می‌آیند زیرا راندمان و طول عمر کمی دارند.
  • نوع دیگر چراغهایی که در وان و جکوزی و استخر مورد استفاده قرار می‌گیرد، چراغهای هالوژنی است. لامپ‌های هالوژنی راندمان خوبی دارند، طول عمرشان بالا است و روشنایی زیادی تولید می‌کنند. البته در هنگام فعالیت این نوع چراغ ها، حرارت زیادی تولید می‌شود و امکان سوختن آنها نیز وجود دارد به همین دلیل برای استفاده در داخل آب مناسب می‌باشند.
  • از دیگر انواع چراغ‌هایی که می‌توان در وان و جکوزی و استخر استفاده کرد، چراغ‌های LED است. راندمان و طول عمر این نوع چراغها خیلی بیشتر از دو نوع قبلی است. نوری که چراغ LED تولید می‌کند قدرت و نفوذ زیادی دارد. مزیت دیگری که این نوع چراغ دارد این است که تنوع رنگ آن زیاد است و شما می‌توانید رنگ دلخواهتان را خریداری نمایید. البته قیمت آن نیز به نسبت دو نوع دیگر بالاتر می‌باشد.

نورپردازی وان و جکوزی در چه قسمت‌هایی انجام می‌شود؟

شما می‌توانید در کف وان و جکوزی و دیواره‌های آنها از نورپردازی‌های زیبا استفاده کنید. در این صورت آب به رنگ دلخواهتان در می‌آید و حس رویایی به فضا می‌دهد. استفاده از نورپردازی در محیط اطراف و بیرون از وان و جکوزی نیز می‌تواند حس خوبی را در فضا ایجاد کند.

البته استفاده از نورپردازی در وان و جکوزی برای ایجاد آرامش در فرد است به همین دلیل نباید در این کار زیادی‌روی کرد زیرا ممکن است نتیجه عکس بدهد.

نحوه کارگزاری چراغها بسیار مهم است. این که چراغها در چه فاصله ای از یکدیگر قرار بگیرند و در چه محلی نصب شوند نکته بسیار مهمی است که در انتقال حس مختلف در افراد بسیار تاثیرگذار خواهد بود به همین دلیل حتما باید از متخصص با تجربه برای این کار کمک بگیرید.

قرار گرفتن در آب گرمی که رنگی آرامش‌بخش دارد می‌ تواند تا حد زیادی استرس و اضطراب را در شما کاهش دهد. در کنار این مزیت باید به حس رویایی بودن فضا نیز اشاره کرد. اگر دوست دارید در وان و جکوزی خود و محیط اطراف آن از نورپردازی مناسب استفاده کنید حتما با متخصصین این امر مشورت نمایید تا بتوانید بهترین نتیجه را از آن کسب نمایید.

مطالب مرتبط

1 نظر در “نورپردازی در وان و جکوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *