آب‌درمانی, بورس جکوزی در تبریز, بورس جکوزی در تهران, بورس جکوزی در شیراز, بورس جکوزی در کرج, بّورس جکوزی در گیلان, بورس جکوزی در مشهد, جکوزی, جکوزی با‌ کیفیت, خرید آنلاین جکوزی, خرید تجهیزات جکوزی, شرکت تولید جکوزی, طراحی حمام, لادر جکوزی, نصب جکوزی, نگهداری جکوزی

نکات ایمنی جکوزی

نکات ایمنی جکوزی و وان

آرامش از مشغله‌های روزانه و درمان دردهای ناشی از بیماری هایی مانند آرتروز، کمردرد، ما را به خرید یک جکوزی راغب می‌کند. اما جکوزی ها ممکن است برای برخی از افراد، از جمله زنان باردار و کسانی که بیماری قلبی دارند، ایمن نباشد. حتی گاهی ممکن است برای افراد سالم نیز خطراتی ایجاد کند. قبل از خرید یک جکوزی آپارتمانی یا جکوزی فضای باز بهتر است کمی درباره موارد ایمنی جکوزی هم اطلاعات کسب کنید. در این مقاله از لادر جکوزی، به این موضوع خواهیم پرداخت.

نکات ایمنی جکوزی

چرا آب گرم به بدن شما آرامش می‌دهد؟ گرمای آب باعث انبساط و گشاد شدن رگ‌های خونی بدن ما می‌شود. رگها وظیفه رساندن خون حاوی اکسیژن و مواد مغذی به سراسر بدن را بر عهده دارند. این بدین معنی است که آب گرم باعث تقویت عضلات و اندامهای بدن ما می‌شود. همچنین با رساندن اکسیژن به اندامهای متورم، تورم را کاهش داده، ماهیچه های سفت را شل می‌کند.

همانطور که در مقاله درمان دیسک کمر با آب درمانی گفتیم شناور بودن در آب وزن شما را کاهش داده باعث التمیام دردهای مفصلی مانند دیسک کمر یا سیاتیک شود. همچنین فرو‌رفتن در جکوزی به بهبود وضعیت روانی شما کمک می‌کند. اما این همه ماجرا نیست، همه عوامل مثبت فوق ممکن است باعث خطراتی هم شوند که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

 

خطرات قرار گرفتن در وان آب گرم یا جکوزی

عدم رعایت موارد ایمنی ممکن است خطراتی برای شما داشته باشد:

  • عفونت‌ها

محیط مرطوب وان یا جکوزی بستر مناسبی برای رشد باکتری‌ها است. یکی از انوع باکتری که در وان آب گرم رشد و تکثیر می‌کند، باکتری سودوموناس است. اینن باکتری باعث ایجاد عفونت در فولیکول‌های مو و پوست می‌شود.  علائم بروز آن، شامل جوشهای قرمز و ایجاد خارش روی شکم و نواحی پوشیده شده با لباس زیر شما می‌شود. این عوارض ممکن است ساعتها یا روزها بعد از قرار گرفتن شما در آب رخ دهند. همین باکتری‌ها باعث عفونتی می‌شود که به گوش شناگر معروف است. سایر میکروب‌هایی که در جکوزی زندگی می‌کنند نیز می‌توانند شما را بیمار کنند. کریپتوسپوریدیوم باعث عفونت دستگاه گوارش همراه با اسهال می‌شود. لژیونلا باکتری دیگری است که باعث یک نوع شدید بیماری ریوی می‌شود.

  • استفاده از وان آب گرم در بارداری

یکی از ورزشهای پیشنهادی برای مادران باردار، قرار گرفتن در آب است. این کار می‌تواند به التیام دردها و کوفتگی دوران بارداری کمک کند. اما توجه صرف به این بخش و در نظر نگرفتن موارد ایمنی ممکن است زنان باردار را از خطرات آن غافل کند. همانطور که در بالا گفتیم، آب گرم باعث گشاد شدن عروق می‌شود که این موضوع ممکن است باعث ایجاد اختلال سیستم عصبی در جنین شود. پیشنهاد می‌شود زنان باردار از آب با دمای بالا حداکثر ده دقیقه استفاده کنند. در صورت که از جکوزی استفاده می‌کنید نظافت و ضد عفونی کردن آن و نیز دمای متوسط بهترین راهای پیشگیری از بروز مشکل خواهد بود.

  • موارد ایمنی جکوزی در بیماریهای قلبی

اگر بیماری قلبی دارید هنگام استفاده از جکوزی احتیاط کنید. وقتی در آب داغ غوطه ور می‌شوید، بدن شما نمی‌تواند عرق کند. رگ‌های خونی شما برای خنک شدن شروع به گشاد شدن می‌کنند. این واکنش باعث کاهش فشار خون شما شده و در پاسخ به کاهش فشار خون، ضربان قلب شما افزایش می‌یابد. پس اگر بیماری قلبی دارید، استفاده از جکوزی با آب گرم می‌تواند قلب شما را تحت فشار قرار دهد.

 

 

امنیت و ایمنی جکوزی

  • بطور مرتب، نظافت و تمیزی جکوزی را بررسی کنید. ph یا میزان اسیدی بودن آب، میزان کلر و سختی آب را با ابزارهای بررسی کنید تا در سطوح نرمال باشند. اگر آب کدر یا لزج به نظر می‌رسد، تعویض نمائید.
  • در استفاده از جکوزی در مکانهای عمومی بهه این نکته توجه داشته باشید که هرچه تعداد افراد حاضر در جکوزی بالاتر باشد امکان ابتلا به انواع بیماری افزایش می‌یابد.
  • دما و حرارت تا 37 درجه سانتیگراد برای بزرگسالان بی خطر است. اما اگر دما از 40 درجه بیشتر شود، می تواند خطرناک باشد. اگر مشکل خاص پزشکی دارید که حرارت بالا ممکن است باعث آزار شما شود، دما را  کاهش دهید.
  • زمان ماندن در جکوزی در حالت استانداد 10 تا 15 دقیقه است. گاهی ممکن است در زمان بیشتر، دچار سرگیجه و حالت تهوع شوید. در این حالت حتما از جکوزی خارج شوید.
  • سر، بازوها و قسمت بالایی سینه خود را خارج از آب نگه دارید تا از گرمای بیش از حد در امان باشید، به خصوص اگر باردار هستید.
  • از نوشیدن مشروبات الکلی خودداری کنید زیرا می‌تواند باعث کم آبی بدن شما شود. حتما آب آشامیدنی در کنار جکوزی داشته باشید تا در صورت کاهش آب بدن، بنوشید.
  • از آب سرد یا هوای سرد به سرعت وارد جکوزی نشوید.
  • پس از خارج شدن از جکوزی، بدن خود را با آب و صابون بشوئید.

پیاده روی در آب برای دیسک کمر

ممنوعیت استفاده از جکوزی

قبل از استفاده از جکوزی، با پزشک یا درمانگر خود مشورت کنید. لیکن در موارد عمومی، لادر جکوز به شما دوست عزیزی که دارای بیماریهای زیر هستید توصیه اکید به رعایت موارد ایمنی جکوزی می‌نماید:

  • بیماری قلبی: آب گرم می تواند بر ضربان قلب و فشار خون تأثیر بگذارد. این ممکن است برای برخی از افراد مبتلا به مشکلات قلبی عروقی مفید باشد، اما می‌تواند برای دیگران ناامن باشد.
  • بارداری: گرم شدن بیش از حد در دوران بارداری می‌تواند برای شما و کودکتان مضر باشد.
  • آسیب‌های پوستی: صبر کنید تا بریدگی‌ها و زخمهای باز بهبود یابد تا خطر تحریک و عفونت کاهش یابد.
  • فشار خون پایین : اگر مستعد سبکی سر یا غش هستید، احتمالاً باید از وان آب گرم پرهیز کنید زیرا آب داغ می‌تواند فشار خون شما را بیشتر کاهش دهد.
  • عفونت دستگاه ادراری (UTI) : قرار گرفتن در معرض آب داغ در هنگام ابتلا به عفونت ادراری ممکن است علائم شما را بدتر کند.

سخن پایانی

کنترل تمامی موارد فوق در جکوزی‌هایی که متعلق به یک باشگاه ورزشی یا عمومی است، بسیار سخت است. خرید جکوزی خانگی بهترین گزینه برای رعایت موارد ایمنی جکوزی است. مطمئن شوید که وان تمیز است و به درستی نگهداری می‌شود. آب باید به طور مرتب تمیز و آزمایش شود. نگهداری نامناسب وان آب گرم می تواند منجر به عفونت پوستی به نام فولیکولیت وان داغ شود. از آب بسیار داغ خودداری کنید. مطمئن شوید که آب خیلی داغ نباشد. (حداکثر 40 درجه سانتیگراد)

علائمی که نشان می دهد باید فوراً  از جکوزی خارج شوید عبارتند از:

  • سبکی سر، سرگیجه
  • حالت تهوع
  • قرمزی پوست
  • تنگی نفس

لوگو هدر لادر جکوزی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *