بلاگ

چند حرکت کششی در زمان استفاده از وان و جکوزی

حرکت کششی در زمان استفاده از وان و جکوزی

حتما شما از فواید قرار گرفتن در وان و جکوزی اطلاع دارید. استفاده از وان و جکوزی می تواند خستگی و گرفتگی عضلاتتان را از بین ببرد، گردش خون را افزایش دهد، مفاصلتان را نرم تر کند و دردشان را کاهش دهد و آرامش جسمی و روحی را در شما ایجاد نماید.

در کنار تمامی این مزایا، اگر چند حرکت کششی در وان و جکوزی انجام دهید می توانید فواید بیشتری از آب به دست آورید. به همین دلیل می خواهیم در این مقاله چند حرکت کششی مناسب برای زمانی که در وان و جکوزی هستید به شما آموزش دهیم.

آیا می توان در وان و جکوزی ورزش کرد؟

برخی از حرکات ورزشی مانند حرکات کششی را می توانید در آب انجام دهید حتی آب می تواند محیطی بسیار مناسب را برای شما فراهم کند تا بتوانید تاثیر بیشتری از حرکات کششی بر بدن خود احساس کنید. زمانی که شما در وان و جکوزی قرار می گیرید آب گرم باعث می شود دمای عضلاتتان نیز بالا برود و برای انجام حرکات کششی آماده شود. شناور بودن در آب نیز به شما کمک می کند حرکاتی را انجام دهید که در خشکی قادر به انجام آن ها نخواهید بود.

انجام حرکات کششی در وان و جکوزی چه مزایایی دارد؟

طبق مطالعاتی که انجام شده است، غوطه ور شدن در آب گرم قبل از انجام حرکات کششی، آسیب های احتمالی که در هنگام ورزش کردن به عضلاتتان وارد می شود را کاهش می دهد.

قرار گرفتن در وان و جکوزی باعث می شود آسیب هایی که قبلا دیده اید سریع تر بهبود پیدا کنند، راحت تر حرکت کنید و از آسیب دیدگی نیز در امان باشید زیرا عضلاتی که در وان و جکوزی گرم شده اند راحت تر حرکت می کنند و خیلی کمتر دچار آسیب دیدگی خواهند شد.

همچنین شناور بودن در آب از فشاری که بر روی مفاصل قرار دارد می کاهد و انعطاف پذیری شما را بالا می برد.

با بالا رفتن انعطاف پذیری شما، راحت تر می توانید کارهای روزانه را انجام دهید.

عضلاتی که سفت هستند با حرکات کششی در وان و جکوزی شل می شوند و در این حالت بدن احساس بهتری خواهد داشت و استرس شما نیز کمتر خواهد شد.

قبل از انجام حرکت کششی در وان و جکوزی به این نکات توجه کنید.

هرگز با بدن و عضلاتی که سرد هستند حرکات کششی و ورزشی انجام ندهید زیرا احتمال آسیب دیدگی در این مواقع بسیار زیاد است. به همین دلیل بعد از رفتن به وان و جکوزی ابتدا به عضلاتتان فرصت دهید تا گرم شوند. می توانید در آب گرم پیاده روی کنید، زانو ها را به صورت متناوب بالا بیاورید و …

توجه داشته باشید که حرکات کششی را تا جایی انجام دهید که احساس درد زیادی دارید. در صورتی که با انجام حرکتی احساس درد شدید کردید، آن حرکت را سریعا متوقف نمایید.

حرکات کششی را باید به آرامشی و به دور از عجله انجام دهید. هر بار به میزان یکسان هر عضله را بکشید. هر دو طرف بدن باید به مقدار مساوی کشیده شوند.

هر حرکت کششی باید حدود 20 تا 30 ثانیه طول بکشد.

در قسمت هایی از بدنتان که سفتی بیشتری را احساس می کنید، تمرکز بیشتری کنید.

در زمان انجام حرکات کششی مرتب نفس کشیدن را فراموش نکنید.

چند حرکت کششی در زمانی که در وان و جکوزی هستید.

اکنون که با فواید انجام حرکات کششی در وان و جکوزی آشنا شدید حتما تصمیم به ورزش کردن دارید به همین دلیل در ادامه چند حرکت کششی را به شما آموزش می دهیم تا در زمان استفاده از وان و جکوزی انجام دهید.

ژست نیمه ماه

در وان و جکوزی بایستید به طوری که کاملا پاهایتان بر کف وان و جکوزی قرار بگیرد. دستتان را بر پایین کمر خود قرار دهید. آرنج ها را خم کرده و به سمت داخل جمع کنید. باسنتان را به جلو فشار دهید. قفسه سینه را بلند کنید و در صورتی که برایتان سخت نیست به سمت آسمان نگاه کنید.

کشش مستقیم پا

برای انجام این کشش باید از پله های وان آب گرم استفاده نمایید. به این صورت که یکی از پاها را بر روی پله بالایی قرار دهید. آن را صاف نگه داشته و زانو را کمی خم کنید و خیلی آرام به سمت جلو خم شوید. بعد از گذشت چند ثانیه همین حرکت را بر روی پای دیگر تکرار کنید.

چرخش تنه

در وان و جکوزی بایستید. پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید و بازوهایتان را به سمت بیرون بکشید. در صورتی که برایتان سخت نیست به یک طرف بچرخید و به شانه خود نگاه کنید و خیلی آرام به طرف دیگرتان بچرخید.

کشش همسترینگ

در وان و جکوزی خود یا بنشینید یا بایستید سپس یک پای خود را به سمت جلوی خود بکشید. پا را به سمت ساق پا خم کنید. ستون فقرات را ثابت نگه دارید. بعد از چند ثانیه همین حرکت را بر روی پای دیگر انجام دهید.

کشش قسمت بالایی پشت

در حالی که در وان و جکوزی نشسته اید یا ایستاده اید خودتان را در آغوش بگیرید. بازوهایتان را به هم بپیچید و سعی کنید تیغه های شانه تان را با نوک انگشت خود لمس نمایید.

کشش کمر

اگر جکوزی شما دارای صندلی است می توانید این حرکت را انجام دهید. زانوهایتان را خم کنید سپس به آرامی به سمت جلو خم شوید. با دستانتان پاهای خود را بگیرید. وقتی در قسمت پایین کمرتان احساس سفتی کردید حرکت را تا حدود 10 تا 30 ثانیه ادامه دهید اما در صورت احساس درد زیاد، آن را متوقف نمایید.

دایره های مچ پا

در حال ایستاده یا نشسته در وان و جکوزی یک پایتان را دراز کنید و با پای دیگر دایره بسازید. سپس همین حرکت را بر روی پای دیگرتان انجام دهید.

آغوش زانو

در حالی که نشسته اید یا ایستاده اید زانوی خود را به کمک یک دست یا هر دو دست به سمت قفسه سینه خود نزدیک کنید. همین حرکت را با زانوی دیگرتان انجام دهید.

کشش مچ و ساق پا

پاشنه پا را چند سانتی متر از دیواره وان و جکوزی فاصله دهید. سپس انگشتان پا را به میزان چند سانتی متر به سمت بالا بکشید و کمی به جلو خم شوید. این حرکت باعث کشش مچ پا و عضلات ساق پا می شود.

انجام تمرینات ورزشی باید با دقت انجام شود تا آسیبی به بدن وارد نشود. قبل از شروع به ورزش حتما باید بدنتان به خوبی گرم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *