بازسازی ساختمان, جکوزی, حمام, طراحی حمام, طراحی دکوراسیون داخلی, لادر جکوزی, نگهداری حمام

اصول طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی-دکوراسیون-داخلی

به مجموعه‌ای از قوانین مرتبط با رنگ، بافت و اندازه و نوع وسایل به کار رفته در فضای داخلی اصول طراحی دکوراسیون داخلی می‌گویند. رعایت این اصول منجر به این می‌شود که شما  چیدمان ایده آل و استانداردی را بر اساس سبک رندگی و شرایط محیط انجام دهید. شرکت لادر در این مقاله، مبانی طراحی داخلی و اصول مهمی که لازم است در چیدمان و انتخاب امکانات لازم و رنگ‌ها به آن توجه شود را به شما معرفی خواهد نمود. اگر به طراحی دکوراسیون داخلی زیبا و چشمگیر برای منزل، محیط کار یا ویلای خود علاقمند هستید با ما همراه باشید.

اصول طراحی دکوراسیون داخلی

هر خانه‌ای بازتابی از شخصیت و علایق افراد ساکن در آنجاست. بعضی از افراد توانایی ذاتی در تزئین محیط اطرافشان دارند و می‌توانند همانند طراحان داخلی، دکوراسیون حرفه‌ای بسازند. اگر شما جزو این دسته نیستید، نگران نباشید.

خوشبختانه یک سری اصول طراحی داخلی منزل و طراحی پنت هاوس وجود دارد که می‌توانند شما را قدم به قدم در طراحی خانه‌تان راهنمایی کند. فرقی نمی‌کند که از چه سبک دکوراسیون داخل موردنظر خود  استفاده می‌کنید، در هر صورت این ۸ قانون طلایی طراحی داخلی می‌توانند به شما کمک کنند.

اصول-طراحی-دکوراسیون-داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی

1- اساس خط ها در طراحی دکوراسیون داخلی

با کمی دقت به محیط اطراف متوجه تعداد بسیار زیاد خطوط افقی، عمودی و مورب خواهیم شد که به شیوه های مختلف ما را احاطه کرده‌اند. به همین دلیل است که در میان قوانین دکوراسیون داخلی به شدت به انتخاب نوع خط ها تاکید می‌شود. به عنوان مثال، اگر اتاق خواب یا سالن پذیرایی با دیوارهای آن کوتاه می‌باشند، بهتر است از کاغذ دیواری یا پرده‌هایی با خطوط عمودی استفاده کنید. این انتخاب باعث می‌شود تا سقف و ارتفاع دیوارها بیشتر از اندازه واقعی خود جلوه کنند.

در محیط‌هایی که مشکل و محدودیت اصلی کمبود فضای داخلی هستند، با استفاده از خطوط افقی بر روی دیوار یا پرده‍‌ها و روکش مبلمان و غیره وسعت بیشتری را به محیط بخشید. به عبارت دیگر، یا استفاده از این خطوط می‌توان فضای داخلی را تا حد زیادی گسترده‌تر نشان داد.

 

2- اصل مقیاس

مقیاس از دیگر قوانین مهم در دکوراسیون داخلی می‌باشد که به اندازه وسایل موجود در محیط ارتباط دارد. همیشه توجه داشته باشید که قبل از انتخاب وسایل و چیدمان آنها در کنار هم باید بتوانید مقیاس را به خوبی در نظر بگیرید.

بر اساس قوانین ارائه‌شده برای چیدمان و طراحی دکوراسیون داخلی، اندازه و ابعاد وسایل مختلف در کنار هم باید سازگاری خوبی داشته باشند. به عنوان مثال، استفاده از تابلوهای هنری بزرگ بر روی دیوارهای کوچک و کم ارتفاع از نظر مقیاس‌بندی انتخاب خوبی نیست. در مقابل، قرار‌گرفتن تابلوهای تزئینی بزرگ بر روی دیوارهای وسیع با ارتفاع زیاد به خوبی بر اصل مقیاس‌بندی در طراحی دکوراسیون داخلی تاکید نموده است.

3-قانون رنگ در دکوراسیون داخلی

تصور دنیای بدون رنگ تقریبا غیرممکن است، چون علاوه بر زیبایی هر یک از رنگ‌های موجود در محیط اطرافمان باعث برانگیختن احساسات خاصی می‌شوند. به همین دلیل یکی از مهم‌ترین اصول در طراحی داخلی توجه به رنگ‌ها و انتخاب ترکیب مناسب از آنها می‌باشد.

قوانین انتخاب رنگ بسیار گسترده بوده و باید متناسب با نوع کاربری محیط موردنظر (اتاق خواب، سالن پذیرایی، دفترکار و غیره)، میزان فضا و روشنایی آن و سبک طراحی دکوراسیون داخلی، رنگ‌ها را به کار ببرید.

 

4-اعداد سه گانه در طراحی دکوراسیون داخلی

اعداد در زندگی اهمیت بسیار زیادی دارند و در چیدمان وسایل در بخش‌های مختلف نمی‌توان از آنها چشم‌پوشی کرد. یکی از مهم‌ترین قوانین طراحی دکوراسیون داخلی، استفاده از اعداد فرد برای انتخاب تعداد وسایل تزئینی و دکوراتیو می‌باشد.

از بهترین و کاملترین اعداد فرد می‌توان به عدد 3 اشاره کرد، که مانند یک کم نیست و مثل 5 باعث شلوغی در محیط نمی‌شود. به همین دلیل است که در اغلب مواقع از سه تابلو بر روی دیوار، سه مجسمه با اندازه‌های مختلف بر روی میز یا قفسه‌های کتاب و غیره استفاده می‌شود.

همواره توجه داشته باشید که استفاده از وسایل دکوراتیو با تعداد فرد نسبت به اعداد زوج از نظر بصری حس بهتری را در بیننده برمی‌انگیزد.

 

5- اصل تعادل در طراحی دکوراسیون داخلی

در چیدمان وسایل دکوراتیو بر روی دیوار، مبلمان‌ها، تلویزیون و غیره باید به تعادل برسید، تا از نظر بصری نتیجه خوبی دریافت شود. از نظر اصل تعادل در دکوراسیون استفاده از وسایل زیاد در یک گوشه از محیط و خلوت‌بودن بخش دیگر آن کاملا اشتباه است. چون در این شرایط چشم احساس خوبی نداشته و نوعی ابهام ایجاد می‌شود.

اصل-تعادل-در-طراحی-دکوراسیون-داخلی

رعایت اصل تعادل

توجه داشته باشید که تعادل با تقارن تفاوت زیادی دارد و شما می‌توانید بدون ایجاد هیچگونه تقارن، محیطی کامل متعادل داشته باشید. البته در برخی از فضاها و متناسب با سلیقه افراد می‌تواند تعادل و تقارن را در کنار هم ایجاد کرد و این کاملا اختیاری است.

 

6- اصول نورپردازی

از دیگر قوانین و مبانی مهم در طراحی داخلی می‌توان به نحوه نورپردازی اشاره نمود، که ارتباط مستقیم با میزان فضای موجود در محیط دارد. با توجه به اینکه قصد دارید چه فضایی را نورپردازی کنید، اصول آن متفاوت می‌باشد. به عنوان مثال، می‌توان با استفاده از نورپردازی از بالا و پایین یا گوشه‌ها بر روی نقطه کانونی، تاکید بیشتری را در آن ایجاد کرد.

 

7- اصل یگانگی در طراحی دکوراسیون

محیط اتاق خواب، سالن پذیرایی و اتاق‌نشیمن از بخشهای مختلفی تشکیل شده و نوع وسایل به کار رفته در هر یک با هم تفاوت دارند. بر اساس قوانین و مبانی ارائه‌شده برای طراحی دکوراسیون داخلی تمام بخش‌های جدا از هم در نهایت باید بتوانند در کنار هم وحدت داشته باشند. منظور از وحدت و یگانگی در یک نگاه، تمام بخش‌ها مرتبط با هم بنظر برسند و بیانگر سبک خاصی باشند.

 

8- انتخاب کالای منزل در طراحی دکوراسیون داخلی

یکی از مهم‌ترین قوانین در طراحی دکوراسیون داخلی ، خرید محصولات و کالای منزل با کارایی بالا است. در واقع امروزه از وسایلی برای منزل استفاده می‌کنند که علاوه بر زیبایی از کارایی بالایی برخوردار باشد.

همچنین متناسب با فضا و متراژ ساختمان ، کالاهای فضای داخل ساختمان را خریداری می‌کنند. برای مثال امروزه در خانه‌ها، باشگاهها و ویلاها از جکوزی‌ها برای آرامش ذهن و بدن، زیبایی، مدرن بودن و مهتر از همه درمان بسیاری از بیماری‌ها  استفاده می‌کنند، که علاوه بر کارایی بالا و ثبت لحظات خاطره‌انگیز، می‌توان بر اساس نیاز خود از جهت هزینه و مکانی که در آن قرار می‌گیرد قابل استفاده باشد.

 

نکات مهم استفاده از جکوزی در دکوراسیون داخلی

طراحی-جکوزی-و-استخر

 استفاده از جکوزی در طراحی دکوراسیون داخلی

1- انتخاب جکوزی مناسب:

جکوزی‌ها در انواع مختلف و اندازه‌های مختلفی موجود هستند. اگر علاقمند هستید که در طراحی دکوراسیون داخلی خود جکوزی داشته باشید، باید یک جکوزی مناسب با اندازه و سبک دلخواه و متناسب با اصول طراحی طراحی دکوراسیون خود انتخاب کنید.

2- مکان چیدمان:

جکوزی باید در مکانی تعبیه شود که از نظر دسترسی و تهویه مناسب باشد.

3- سیستم گرمایی:

نوع سیستم گرمایی جکوزی نیز بسیار مهم است. از سیستم‌های گرمایی الکتریکی یا گازی می‌توانید استفاده کنید.

سخن پایانی:

در نهایت لازم به ذکر است که علیرغم اصول و قوانین متعدد در طراحی دکوراسیون داخلی، این شما هستید که بر حسب سلیقه و خواسته خود و فرهنگ و شرایط روحی افراد خانواده خود می‌توانید بهترین و مناسبترین ترکیب را برای انتخاب وسایل و چیدمان منزل ایجاد کنید.

ما در شرکت لادر جکوزی بر آن هستیم تا علاوه بر خدماتی در خور و شایسته مشتریمان، با آنها در مسیر راحتی هر چه بهتر و رهایی از دغدهای روزانه و مشکلات روحی و جسمی از جمله استرس و اضطراب، حتی شده برای لحظاتی حس آرامش و ارزشمندی را که شما لایق آن هستید را پیشکش شما کنیم.

همچنین امکان خرید مستقیم جکوزی از درب کارخانه نیز برای شما عزیزان فراهم شده است.برای اطلاعات بیشتر به پیج اینستاگرام لادر جکوزی سربزنید.

 

لوگوی فوتر سایت لادر جکوزی

شماره تماس کارخانه: 02165429700

شماره تماس کارشناسان فروش لادر: 09108108121

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *