بازسازی ساختمان, بورس جکوزی در تهران, تعمیر جکوزی, جکوزی, جکوزی با‌ کیفیت, خرید آنلاین جکوزی, خرید تجهیزات جکوزی, قیمت جکوزی, لادر جکوزی, نصب جکوزی, نگهداری جکوزی, وان جکوزی

نشتی آب در جکوزی

نشتی-آب-در-جکوزی

نشتی آب در جکوزی، یکی از متداول ترین مشکلاتی است که بسیاری از صاحبان جکوزی خانگی یا فضای باز و مراکز ورزشی آبی دارند، با آن دست و پنجه نرم می کنند.

متاسفانه بعضی از پیمانکاران اجرای پروژه های جکوزی، از کیفیت کار خود می کاهند و با اجرای سریع و بدون کیفیت، پروژه های این چنینی را تحویل می دهند. نکته ناراحت کننده این قسمت، آن جایی است که افراد بعد از مدتی کوتاه باید هزینه های زیادی را متحمل شوند تا اشتباه پیمانکار را جبران نماید و همه این ها یعنی تلف کردن سرمایه، زمان و منابع آبی و انرژی. در مقاله سعی داریم تا با بررسی عوامل موثر در نشتی آب در جکوزی، اطلاعات کاربردی در اختیار مخاطبان قرار داده شود. چنانچه علاقمند به این موضوع هستید با لادر جکوزی همراه باشید.

شماره تماس کارشناسان لادر: 09108108121

روش های پیداکردن نشتی آب در جکوزی

علت-نشتی-آب-در-جکوزی

روش های پیداکردن نشتی آب در جکوزی

 

برای نشتی یابی جکوزی بصورت زیر عمل می کنیم :

ابتدا لوله های کف تانک جکوزی را تست می کنیم . پمپ تصفیه و جت را خاموش کرده و شیرهای مکش و دهش پمپ ها را کامل می بندیم . توجه داشته باشید که شیرها کاملا آب بند باشند در غیر اینصورت نشتی آب مشخص نمیشود. در صورتیکه شیرها آب بند نبودند میتوان پمپ را از طریق مهره ماسوره ها از مدار جدا و درپوش میکنیم .

حال توسط شلنگ آب مدار را پر میکنیم تا جایی که آب به کف تانک ( دریچه های مکش و دهش ) برسد و قابل رویت باشد .

اجازه می دهیم ۲۴ ساعت بگذرد . در صورتیکه پس از طی زمان آب کاهش پیدا کرده بود مشخص میشود که نشتی از کف وجود داشته و می بایست مسیر لوله کشی تخریب و نشتی پیدا و رفع شود . در صورتیکه در مسیر لوله کشی رطوبت در کف یا دیوار مشاهده شود میتوان احتمال وقوع نشتی را از آنجا داد .

گام بعد تست تانک جکوزی می باشد . در صورتیکه از کف هیچگونه نشتی آب در جکوزی مشاهده نشد حال تمام سرجت ها را درپوش وتانک را کاملا آب میکنیم .

در صورت وجود نشتی می بایست کاشی ها ومواد آب بند اطراف سرجت به ابعاد ۱۰ سانتی متر تخریب و مجدد این کار انجام شود .  شاید نشتی از اطراف سرجت ها باشد . درصورتیکه پس از پر کردن تانک نشتی مجددا مشاهده شد این بارکل کاشی ها ومواد آب بند تانک تخریب و مجدد بازسازی میشود

گام بعد تست مدار جت جکوزی می باشد . سرجت های تانک جکوزی را که بسته به تعداد نفرات میباشد را درپوش میکنیم ودو عدد از آنها را باز می گذاریم

حالا آب را از طریق یکی از سرجت های  باز توسط شلنگ در مدار جکوزی تزریق می کنیم تا زمانیکه آب از سرجت دیگر بیرون ریزد . حال آن سرجت را درپوش کرده و دستگاه تست فشار را به سرجت باقیمانده متصل میکنیم . حال فشار داخل مدار را به ۶ تا ۸ بار میرسانیم و اجازه میدهیم تا ۲۴ ساعت بگذرد . در صورتیکه افت فشار داشتیم می بایست تک تک سرجت ها را تا انشعاب از رینگ ( سه راهی رینگ و سرجت ) تخریب کنیم تا از عدم وجود نشتی مطمئن شویم .

بعضا اتصال سرجت به رینگ دچار نشتی میشود.

در صورتیکه افت بار مشاهده شد ولی نشتی در سه راهی ها وجود نداشت ممکن است اتصال رینگ به لوله های دهش جت پمپ نشتی داشته باشند .

پس از آن نوبت تست شلنگ های هوا می باشد . برای اینکار به تمام شلنگ های هوا یک رابط وصل کرده وبا دستگاه فشارشلنگ های هوا را تست میکنیم. در صورت مشاهده نشتی می بایست مسیر آن شلنگ تا اتصال به سر جت چک و نشتی گیری شود .

در پایان نیز پس از تست کامل مجدد نشتی آب در جکوزی با مواد آب بند ، آب بندی  می کنیم. جکوزی ها  فقط وان های پر از آب نیستند. برای ساخت یک جکوزی ایدهآل نه تنها در مورد تصفیه خانه و لوله کشی باید تمهیدات لازم را لحاظ کرد، بلکه  باید مراحلی طی شود که یکی از مهمترین آنها مراحل مربوط به عایق کاری و جلوگیری از نشتی آب در جکوزی است.

 

دلایل نشتی آب در جکوزی

  1. یکی از مهم ‌ترین احتمال ها نشت آب از کف یا جداره‌ های جکوزی می باشد.
  2. دومین مورد نشت آب از لوله ها و همچنین اتصالات و دیگر تجهیزات سیستم گرمایشی جکوزی است.
  3. سومین مورد نشتی آب در جکوزی از درون لوله ها و اتصالات و دیگر تجهیزات سیستم تصفیه آب می باشد.
دلایل-نشتی-آب-در-جکوزی

مهمترین دلیل نشتی آب در جکوزی

 

متداول ترین نقص فنی نشتی آب در جکوزی

نشتی جکوزی نقص های فنی جدی را برای یک مجموعه کامل جکوزی به همراه دارد که با تعمیر جکوزی می توانید از مشکلات بزرگ در آینده جلوگیری کنید. همچنین رفع کردن این مشکل کمک می‌ کند هزینه‌ های نگهداری از جکوزی ها  را نیز کاهش دهید و از پرداخت هزینه های آب جلوگیری کنید.

نکته بسیار مهمی که شاید بسیاری از افراد از آن غافل باشند نشتی آب در جکوزی به وسیله پایه‌ های ثابت و خاک جکوزی است. به گونه ای که با سست شدن خاک جکوزی امنیت و مقاومت سازه مورد تخریب قرار خواهد گرفت. در فرآیند کاهش پیدا کردن آب جکوزی سه احتمال کلی وجود دارد که با تحلیل و بررسی کردن هر یک از این موارد می توان نقص اصلی آن‌ها را پیدا کرد.

نقص-فنی-نشتی-آب-در-جکوزی

شناسایی نقص فنی نشتی آب در جکوزی توسط کارشناسان

 

سخن پایانی:

در صورتی که متوجه شدت نشتی آب در جکوزی شده اید، هر چه زودتر نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنید. برای این کار نیاز به افراد متخصص دارید. در صورتی که نیاز به مشاوره قبل از تعمیر دارید، می توانید با مشاوران مجموعه لادر در ارتباط باشید. متخصصین مجرب این مجموعه آماده پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان هستند.

هدف نهایی کارشناسان لادر جکوزی جلب رضایت مشتریان و ایجاد حس اطمینان و اعتماد دو طرفه است.شرکت لادر جکوزی افتخار دارد تمامی محصولات خود را با ده سال گارانتی و خدمات پس از فروش با انواع قیمت جکوزی متناسب به نیاز  مشتریان به آنها تقدیم کند.

برای تماس با کارشناسان لادر جکوزی و تعمیر جکوزی خود، شما می‌توانید از طریق شماره تلفن‌های زیر، یا وبسایت و پیج اینستاگرام لادر مشاوره تخصصی رایگان بگیرید.

شماره تماس کارخانه: 02165429700

شماره تماس کارشناسان فروش لادر: 09108108121

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *