آب‌درمانی, جکوزی, خرید آنلاین جکوزی, خرید تجهیزات جکوزی, شرکت تولید جکوزی, قیمت جکوزی, لادر جکوزی, نصب جکوزی, نگهداری جکوزی, وان جکوزی

درمان دردهای عضلانی با آب درمانی

درمان-دردهای-عضلانی-با-آب-درمانی

بسیاری از افراد بعد از یک تمرین سخت ورزشی و یا یک روز کاری طولانی، احساس آرامش در جکوزی یا حمام آب گرم را تجربه کرده اند و از آن برای کاهش و درمان دردهای عضلانی با آب درمانی بهره برده اند. با این حال شاید تا به حال به این نکته دقت نکرده باشید که این فرایند نوعی آب درمانی محسوب می شود.

برخی از روش های هیدروتراپی نیاز به تجهیزاتی مانند دوچرخه ثابت در آب گرم دارند. با این وجود چند روش آب درمانی نیز وجود دارد که می توان در جکوزی یا حمام منزل برای تقویت سلامتی مورد استفاده قرار داد.چنانچه بدنبال درمان دردهای عضلانی با آب درمانی هستید با این رونوشت از شرکت لادر همراه باشید.

 

آب-درمانی

مزایا و خواص آب درمانی

 

آب درمانی چیست؟

آب درمانی یا هیدروتراپی روش درمانی است که در آن از آب گرم و یا آب سرد حمام یا جکوزی برای التیام و آرامش بخشیدن به بدن استفاده می شود. آب گرم و سرد را می توان در ترکیب با یکدیگر و یا به تنهایی استفاده کرد. هیدروتراپی به سرعت در حال تبدیل شدن به یک درمان محبوب جهت بهبود و پیشگیری از بیماری ها است. بسیاری از سازمان ها و باشگاه های بزرگ ورزشی امروزه از هیدروتراپی به عنوان ابزاری برای بهبود آسیب های ورزشکاران و سالم سازی عضلات آن ها استفاده می کنند.

هیدروتراپی یکی از ساده ترین و در عین حال مؤثرترین روش های درمانی است که توسط پزشکان توصیه می شود. افزایش گردش خون، تغذیه بهتر بدن، جذب اکسیژن توسط سلول ها، از بین بردن ضایعات، دفع سموم بدن و تقویت سیستم ایمنی فواید استفاده از این روش درمانی است.

این مزایا برای درمان بیماری های مزمن، سرماخوردگی و یا آنفولانزا، عفونت ها، آلرژی های فصلی و گرفتگی سینوسی مفید خواهد بود. برخی از درمان های هیدروتراپی نیاز به حضور پزشک آموزش دیده دارند اما چندین مورد مثل درمان آرتروز و درمان دردهای عضلانی با آب درمانی به راحتی در خانه قابل انجام هستند.

 

راهکارهای ساده برای درمان دردهای عضلانی

زمانی که دردهای عضلانی به دلیل کشیدگی یا کوفتگی و استفادۀ بیش از حد از ماهیچه باشند، برای درمان دردهای عضلانی می‌توان از راهکار RICE استفاده کرد:

1- استراحت

تا حد امکان به عضله یا عضلات آسیب دیده استراحت دهید تا التهاب حاد آن ها فروکش کند.

 

2- یخ و درمان دردهای عضلانی

بعد از ورزش یا استفاده از عضله هر چهار تا شش ساعت یکبار به مدت 15 دقیقه از کمپرس یخ بر روی عضله دردناک استفاده کنید.

 

3- تحت فشار گذاشتن با آب گرم و باند

برای کاهش درد و درمان دردهای عضلانی دردناک آن ناحیه را با استفاده از باند کشی ببندید. یا در جکوزی قرار بگیرید که فشار آب قوی از دیوارهای آن به عضله شما وارد کند.

در نهایت  هنگامی که شما در آب گرم وان قرار میگیرید، بدن هم شروع به گرم شدن میکند و سبب افزایش گردش خون میشود. افزایش جریان خون در بدن، در نهایت منجر به رقیق شدن رگ ها و پایین آمدن فشار خون میشود. همین کاهش فشار خون باعث میشود، جریان خون در نواحی مورد نیاز عضلات بیشتر حضور داشته باشد.

 

 

روش های درمان دردهای عضلانی با آب درمانی

برخی از افراد در سال های اخیر نسبت به سلامت آب شهری بدبینی پیدا کرده اند و علاوه بر خرید آب آشامیدنی برای هیدروتراپی نیز از آب های معدنی استفاده می کنند. روش های مختلفی برای درمان دردهای عضلانی با آب درمانی خانگی وجود دارد. در ادامه سه روش عمده هیدروتراپی خانگی را بررسی خواهیم کرد.

1- پاشویه با آب نمک

قدم گذاشتن در مخلوط نمک و آب می تواند برای بهبود کبودی کف پا، پیچ خوردگی، کاهش درد و درمان دردهای عضلانی بعد از ورزش مفید باشد. برای پاشویه در آب نمک تنها به یک وان پلاستیکی، دو فنجان نمک و یک حوله حمام نیاز خواهید داشت. فروش آب معدنی 19 لیتری سورپرایز می تواند شما را از مصرف آب شهری برای هیدروتراپی نیز بی نیاز کند.

جکوزی را با آب گرم (نه داغ) با دمای 36 تا 38 درجه سانتی گراد پر کنید. به محض اینکه شروع به پر کردن وان کردید، نمک را مستقیما در داخل وان بریزید و مطمئن شوید که به طور کامل حل شود. اگر پزشک پیشنهاد کرده که روغن های خاصی برای درمان خود استفاده کنید، پس از پر کردن وان یا جکوزی، آن ها را نیز اضافه کنید.

 

2-درمان دردهای عضلانی  با آب گرم

تمرینات ورزشی در زیر دوش آب گرم برای دردهای عضلانی، درمان استرس، آسیب دیدگی، درد بعد از ورزش و درد ورم مفاصل مفید است. این تمرینات بهتر است هر روز در سه وعده انجام شود.برای کمک به درمان مشکلات قلبی عروقی، دیابت، هپاتیت، اختلالات تشنجی و کم کاری تیروئید می توانید از دوش آب گرم استفاده کنید.

درجه حرارت آب جکوزی را به میزانی افزایش دهید که قابل تحمل باشد (بین 40 تا 46 درجه سانتی گراد). این فرایند در بازه های 10 دقیقه ای و در 3 بخش روزانه باید انجام شود تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد. شما می توانید برای خرید مناسب ترین جکوزی برای درمان دردهای عضلانی خود به صفحه  اینستاگرام لادر جکوزی مراجعه کنید.

شماره تماس کارشناسان فروش لادر: 09108108121

درمان-دردهای-عضلانی-با-جکوزی

فواید درمان دردهای عضلانی با آب درمانی در جکوزی

مهمترین فواید جکوزی استفاده برای آب درمانی و ماساژ آبی است که این خود منجر به رفع خستگی بدنی و کاهش استرسهای عصبی میشود، فشار آبی که جکوزی به سطح پوست و عضالت شما وارد میکند جریان خون شما را تسریع کرده و در نتیجه آرامش خاصی به شما میدهد.

آب سرد و گرم در جکوزی به مشکلات گرفتگی عضلانی شما کمک کند و سلامت مفاصل تان را هم تضمین کند. بنابراین اگر شما یا همسرتان به تازگی به دنبال درمان دردهای عضلانی با آب درمانی هستید، بد نیست که حتما یکی از این وان های مجهز را در خانه داشته باشید. درمان دردهای عضلانی با جکوزی مزایای دیگری دارد که عبارتند از:

1- آرامش بخش فواید جکوزی
2- مناسب برای رفع درد مفاصل و استخوان ها
3- قابل نصب یا ساخت در آپارتمان و ویلا با متراژهای کوچک یا متوسط یا بزرگ
4- سرگرم و مفرح به عنوان ورزش برای خانواده
5- قابل تلفیق با حمام منزل

 

سخن پایانی:

درد عضلات یک نشانۀ پیچیده است و بسته به تشخیص علت آن، ممکن است به یک برنامۀ درمانی چند جانبه نیاز داشته باشد. اما خبر خوب این است که اکثر ا دردهای عضلانی قابل درمان یا کنترل هستند. که یکی از بزرگترین مزایای استفاده از جکوزی، کمک آن به کاهش دردهای عضلانی و قرار گرفتن در آب گرم است. تنها صرف چند دقیقه در وان جکوزی تا حد بسیار زیادی، شما را از دردهای عضلانی دور میکند.

علاوه بر موارد ذکر شده در این مقاله، طراحی جکوزی و نحوه قرار گرفتن فرد در آن به بهبود بیماری کمک شایانی می‌کند. جکوزی‌های لادر بر اساس ارگونومی بدن طراحی و نگرانی شما را از این بابت رفع می‌کند. همچنین امکان خرید مستقیم جکوزی از درب کارخانه  را برای شما عزیزان فراهم کرده است.

شرکت لادر

شماره تماس کارخانه: 02165429700

شماره تماس کارشناسان فروش لادر: 09108108121

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *