بلاگ, بورس جکوزی در کرج, بّورس جکوزی در گیلان, بورس جکوزی در مازندران, بورس جکوزی در مشهد, جکوزی, دوردوشی, زیردوشی, لادر جکوزی, نصب جکوزی, نگهداری جکوزی, نگهداری حمام

نکاتی برای انتخاب زیردوشی و دوردوشی مناسب

انتخاب زیردوشی و دوردوشی مناسب

امروزه تجهیزاتی که در حمام مورد استفاده قرار می‌گیرد پیشرفت کرده و به اصطلاح، مدرن شده اند. هر کدام از این تجهیزات کاربرد خاصی دارند که البته در هنگام خرید و انتخاب آنها باید به یک سری نکات توجه داشته باشیم تا بتوانیم خریدی مطمئن و با کیفیت داشته باشیم. از جمله این تجهیزات،انتخاب زیردوشی و دوردوشی  است که در ادامه می‌خواهیم بیشتر در این باره صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

زیردوشی و دوردوشی چیست؟

در قدیم که خانه‌ها وسعت بیشتری داشتند و اغلب سرویس بهداشتی و حمام فضایی جدا از هم داشتند و هر کدام از آنها مساحت زیادی را از خانه، به خود اختصاص می‌دادند. اما در دنیای امروز مساحت خانه‌ها بسیار کمتر از قدیم است و مهندسان و طراحان سعی می‌کنند که تا جایی که راه دارد از کمترین فضا استفاده کنند و به اصطلاح فضای پرت نداشته باشند.

به همین دلیل در برخی از خانه‌های امروزی قسمت حمام و سرویس بهداشتی در یک فضای مشترک قرار دارند. به همین دلیل طراحان به دنبال راهی هستند که در کنار استفاده مفید از فضا، نکات بهداشتی نیز رعایت شود. به همین منظور به وسیله زیر دوشی و دور دوشی، قسمتی که دوش دارد را از قسمت سرویس بهداشتی جدا می‌کنند تا به این وسیله هم زیبایی این قسمت از خانه بیشتر شود و هم آن که از لحاظ بهداشتی مشکلی پیش نیاید.

زیر دوشی همانطور که از نامش متوجه می‌شوید وسیله ای است که در زیر دوش نصب می‌شود تا از پاشیدن آب به سایر قسمت‌ها جلوگیری شود. با کمک دور دوشی یا کابین حمام نیز این قسمت از سایر قسمت‌ها متمایز می‌شود و از سرایت آب و رطوبت به سایر تجهیزات موجود در حمام و سرویس بهداشتی جلوگیری می‌کند.

خرید آنلاین انواع دوردوشی لادر (مستقیم از کارخانه)

نصب زیر دوشی چه اهمیتی دارد؟

زیر دوشی دارای تنوع بسیاری است و در برخی از انواع آن که توکار هستند شاید خیلی توجهی را به خود جلب نکند اما دارای مزایایی است که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

  • با نصب زیر دوشی شما می‌توانید از سرایت رطوبت و آب به قسمت‌های دیگر جلوگیری نمایید.
  • نصب زیر دوشی، محل مناسبی را برای نصب سایر تجهیزات مانند کابین دوش و پنل دوش ایجاد می‌کند.
  • نصب زیر دوشی نظافت کف حمام و سرویس بهداشتی را حفظ می‌کند و از لحاظ بهداشتی بسیار مفید است.
  • برای افرادی که می‌خواهند دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی زیبا و چشم نوازی داشته باشند، نصب زیر دوشی توصیه می‌شود.
  • تنوم مدل‌های زیر دوشی زیاد است از جمله گرد، چند ضلعی، مربعی و … شما می‌توانید با توجه به فضایی که در اختیار دارید یکی از این مدل‌ها را انتخاب کنید.
  • تنوع رنگی زیر دوشی‌ها نیز بسیار زیاد است و شما می‌توانید آن را با سایر تجهیزات موجود در حمام و سرویس بهداشتی خود هماهنگ کنید.

زیر دوشی از لحاظ نصب چه انواعی دارد؟

با توجه به این که زیر دوشی چگونه نصب می‌شود دارای انواع مختلفی می‌باشد که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

زیر دوشی ثابت: همانطور که از نام این نوع زیر دوشی متوجه می‌شوید، زیر دوشی ثابت با نصب سرامیک یا کاشی حمام و سرویس بهداشتی به صورت ثابت نصب می‌شود و بعد از آن، قابل تغییر و تعویض نمی‌باشد. به همین دلیل در انتخاب این نوع زیر دوشی باید دقت لازم را از ابتدا داشته باشید.

زیر دوشی متحرک: زیر دوشی متحرک مدلی بسیار منعطف است زیرا می‌توانید آن را جابجا کنید، تغییر دهید و تعویض کنید. با توجه به فضایی که در اختیار دارید می‌توانید مدل مناسب زیر دوشی خود را انتخاب نمایید.

زیر دوشی روکار: تقریبا می‌توان گفت که زیر دوشی رو کار مانند زیر دوشی متحرک است و در صورتی که بخواهید دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی خود را تغییر دهید می‌توانید آن را جابجا کنید. ناگفته نماند که زیر دوشی رو کار در مدل ثابت نیز ساخته می‌شود که این مدل دیگر قابل تغییر و تعویض نخواهد بود.

زیر دوشی توکار: زیر دوشی تو کار در کف و بدنه حمام قرار می‌گیرد و عمقی ملایم را ایجاد می‌کند تا از نفوذ آب به سایر قسمت‌ها جلوگیری شود.

خرید آنلاین انواع زیردوشی لادر (مستقیم از کارخانه)

زیر دوشی از چه جنسی ساخته می‌شوند؟

زیر دوشی‌ها از لحاظ جنسی که دارند نیز دارای تنوع هستند. در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

زیر دوشی فایبرگلاس: این نوع زیر دوشی بسیار سبک و محکم است و لایه لعاب نفوذناپذیر دارد. در کنار این ویژگی‌ها و تنوع بالایی که دارد مورد استقبال بسیاری از افراد قرار می‌گیرد.

زیر دوشی چینی: این نوع زیر دوشی‌ها وزن زیادی دارند و اغلب به صورت ثابت و توکار مورد استفاده قرار می‌گیرند. قیمت این نوع زیردوشی نسبت به بقیه انواع آن بالاتر است و چون امکان شکستن آن وجود دارد در هنگام نصب باید دقت لازم را به کار گرفت تا آسیبی نبیند.

زیر دوشی طرح سنگ: این نوع زیر دوشی از مواد کامپوزیتی و پلیمری تولید می‌شوند و استحکامی تقریبا همانند با سنگ طبیعی دارند. وزن این نوع زیر دوشی نسبت به نوع چینی آن کمتر است. اگر به طرح‌های طبیعی و سنتی علاقه دارید می‌توانید از این مدل زیر دوشی استفاده نمایید.

نصب دور دوشی چه اهمیتی دارد؟

نصب دور دوشی یا کابین حمام نیز دارای مزیت‌هایی است که قرار است در ادامه آنها را نام ببریم.

  • با نصب دور دوشی نیز می‌توانید قسمت حمام را از سایر قسمت‌ها متمایز کنید. در صورتی که از شیشه‌های مات برای دور دوشی استفاده کنید دیگر برای استفاده از سرویس بهداشتی نیازی به صبر کردن ندارید و می‌توانید به طور همزمان که فردی زیر دوش است، شما از سرویس بهداشتی استفاده نمایید.
  • در حمام و سرویس بهداشتی‌های بزرگ نصب دور دوشی باعث می‌شود از شستن کف موجود در سطح حمام راحت شوید زیرا فقط همان قسمت زیر دوش نیاز به شستن خواهد داشت و آب و کف به سایر قسمت‌ها نفوذ نخواهد کرد.
  • نصب دور دوشی از نفوذ رطوبت به دیوارهای کل حمام و سرویس بهداشتی جلوگیری می‌کند و از شوره زدن کاشی‌ها و سرامیک‌ها، آسیب دیدن وسایل چوبی موجود در این قسمت‌ها و رطوبت زدگی گچ سقف و … جلوگیری می‌کند.
  • در صورتی که در مناطق سردسیر زندگی می‌کنید حتما با مشکل گرم کردن حمام مواجه هستید. شما می‌توانید با نصب دور دوشی یا کابین حمام محیطی کوچک و گرم را برای دوش گرفتن ایجاد کنید و از سرما خوردگی خود را محافظت کنید.

دور دوشی چه انواعی دارد؟

دور دوشی‌ها در انواع و اجناس مختلفی ساخته می‌شوند. دور دوشی از جنس شیشه سکوریت گرفته تا طلق‌های کریستالی و … با توجه به فضایی که قرار است دوش نصب شود می‌توانید از دور دوشی مناسب خود استفاده نمایید.

در یک تقسیم بندی دور دوشی‌ها را به باز یا بسته تقسیم بندی می کنند. دور دوشی بسته به طور کامل فضایی جداگانه را از حمام ایجاد می‌کنند به طوری که آب، رطوبت و بخار به سایر قسمت‌ها نفوذ نخواهد کرد. برای حمام سرد و حفاظت از وسایل دیگر از نم زدگی باید از دور دوشی بسته استفاده کنید.

اما در صورتی که محدودیت‌های بالا را ندارید و نمی‌خواهید در یک فضای کاملا بسته قرار بگیرید می‌توانید دور دوشی باز نصب کنید. این نوع دور دوشی کوتاه هستند و از بالا باز می‌باشد در نتیجه تهویه هوای داخل کابین مناسب است و از گرم شدن بیش از حد داخل کابین حمام جلوگیری می‌شود.

همانطور که مشاهده کردید زیر دوشی و دور دوشی دارای انواع مختلفی است که هر کدام از آنها دارای کاربرد‌های بخصوصی هستند. شما می‌توانید با در نظر گرفتن ابعاد حمام خود و نیازی که به آنها دارید نوع زیر دوشی و دور دوشی مناسب خود را انتخاب کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *