بلاگ, بورس جکوزی در مازندران, بورس جکوزی در مشهد, تعمیر جکوزی, جکوزی, جکوزی ارزان, جکوزی با‌ کیفیت, خرید آنلاین جکوزی, خرید تجهیزات جکوزی, لادر جکوزی, نصب جکوزی, نگهداری جکوزی

نحوه لوله کشی وان جکوزی

نحوه لوله کشی وان جکوزی

استفاده از وان جکوزی یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که می‌توان برای آرامش یافتن جسم و روح خود انجام داد. البته باید توجه داشته باشید که وان جکوزی با کیفیت تهیه کنید و هنگام نصب آن از افراد خبره کمک بگیرید تا همه جزئیات نصب از جمله لوله کشی آن را به خوبی انجام دهند. به عبارت دیگر برای آن که وان جکوزی بتواند به خوبی کار کند باید لوله کشی آن به درستی انجام شود به همین دلیل در این مقاله می‌خواهیم درباره نحوه لوله کشی وان جکوزی توضیحاتی به شما ارائه دهیم.

نکات لازم در لوله کشی فاضلاب وان جکوزی

  • همه وان جکوزی‌هایی که برای منزل مورد استفاده قرار می‌گیرند، یک راه خروج آب دارند. در صورتی که جکوزی ظرفیت زیادی داشته باشد و حجم زیادی از آب را در خود جای دهد، ممکن است دو راه خروج فاضلاب داشته باشد. خروجی آب وان جکوزی به وسیله یک سیفون مانند سیفون‌های روشویی و ظرفشویی به واسطه یک لوله خرطومی شکل به فاضلاب هدایت می‌شوند. به همین دلیل است که برای آن که آب وان جکوزی را به بیرون انتقال دهیم نیاز به یک خروجی فاضلاب اختصاصی داریم.
  • خود حمام دارای یک خروجی فاضلاب است که برای کفشور حمام تعبیه شده است. در صورتی که می‌خواهید وان جکوزی خود را در حمام قرار دهید نمی‌توانید از این خروجی استفاده کنید زیرا در این صورت برای خروج آب حمام به داخل فاضلاب دچار مشکل خواهید شد. به همین دلیل برای نصب وان جکوزی در حمام، در هنگام لوله کشی فاضلاب خانه باید دو خروجی فاضلاب تعبیه نمایید.
  • این دو خروجی فاضلاب با لوله قطر 45 اجرا می‌شود و بدون در نظر گرفتن سیفون برای جکوزی و وان، برای هر دو یک سیفون باید در نظر گرفته شود. به همین منظور، یکی از خروجی‌های فاضلاب را به صورت معمول باید در نقطه مرکزی حمام قرار دهید تا نقش کفشور را پیاده کند و دیگری را در قسمتی از حمام باید در نظر بگیرید که قرار است وان جکوزی در آن جا نصب شود.
  • خروجی فاضلاب برای وان جکوزی باید در فاصله 40 تا 50 سانتی متری از دیوار تعبیه شود البته لوله خرطومی وان جکوزی نیز برای انتقال لوله به شما کمک خواهد کرد. از آن جایی که وان جکوزی آب زیادی را در خود جای می‌دهند برای تخلیه آب، باید به شبکه و خروجی اصلی آب متصل شود و در این مسیر شکست زیادی وجود نداشته باشد. برای لوله فاضلاب وان جکوزی طراحی خاصی در نظر گرفته نمی‌شود فقط آن که شیب نصب آن باید شیب معمولی و در حد 10 تا 15 درصد باشد و با لوله با قطر 45 به خروجی اصلی متصل شود.
  • بعد از آن که سیفون وصل شد، باید لوله خرطومی را وارد خروجی فاضلاب کنید و اطراف آن را به خوبی آب بندی نمایید. برای این کار باید از چسب سیلیکونی یا آکواریوم استفاده کنید و به خوبی اطراف لوله را به یکی از این چسب ها آغشته کنید.

لوله کشی وان جکوزی

لوله فاضلاب اختصاصی  وان جکوزی

در صورت ایده آل باید نکاتی را که در بالا گفتیم اجرا شود اما در بسیاری از خانه‌ها لوله فاضلاب جدا برای وان جکوزی تعبیه نشده است و فقط یک خروجی فاضلاب در حمام قرار دارد. در این حالت می‌توانید به روش‌هایی که در زیر اشاره می‌کنیم این مشکل را برطرف نمایید.

1- در صورتی که می‌خواهید وان جکوزی نصب کنید ولی خروجی فاضلاب اختصاصی برای وان جکوزی ندارید، می‌توانید کف حمام را خراب کنید تا خروجی اصلی آب را پیدا کرده و از مسیر فاضلاب یک انشعاب بگیرید و یک خروجی اختصاصی برای وان جکوزی خود تعبیه کنید.

2- راه دیگر برای رفع این مشکل این است که اطراف لوله فاضلاب کفشور را با احتیاط خالی کنید و به سمت پایین بروید. مراقب باشید آسیبی به لوله وارد نکنید. در کنار لوله کفشور یک سوراخ ایجاد کنید و کف حمام یعنی محلی که لوله وان جکوزی به سمت فاضلاب می‌رود را اندکی شیب بدهید تا با این کار، لوله نشکند و آن را از سوراخ رد کنید. اکنون نوبت آب بندی است پس به خوبی اطراف لوله را با چسب سیلیکونی یا آکواریوم به خوبی آغشته کنید. البته اگر به صورت تخصصی در نظر بگیرید، انجام این کار توصیه نمی‌شود زیرا در مسیر آب کفشور حمام است.

3- راه دیگر این است که خروجی اصلی آب را پیدا کنید. سپس در قسمتی از آن سوراخی به اندازه لوله وان جکوزی ایجاد نمایید. سپس باید لوله خرطومی را از آن رد کنید. آب بندی آن را به خوبی با چسب‌هایی که نام بردیم محکم نمایید. با این روش مشکل کمتری به وجود خواهد آمد زیرا خروجی اصلی قطر بیشتری دارد.

4- روش دیگری که نیاز به تخریب و درد سر زیادی ندارد این است که در هنگام تخلیه آب وان جکوزی، لوله خرطومی آن را در لوله فاضلاب کفشور حمام قرار دهید تا آب تخلیه شود. بعد از تخلیه کامل آب وان جکوزی، لوله را به جای مناسب خود برگردانید.

لوله کشی وان جکوزی – آب گرم و سرد

وان جکوزی نیاز به شیرآلات مخصوص به خود را دارد و باید به صورت جداگانه به آب سر و آب گرم متصل شود. اگر دیده باشید برخی از وان جکوزی ها دارای دوش نیز هستند. به همین دلیل در صورتی که محل مناسبی برای نصب شیرآلات وان جکوزی وجود ندارد، باید آن ها را در نزدیکی محل نصب وان جکوزی به دیوار تعبیه کنید.

فقط کافی است که شیر حمام را باز کنید. قبل از آن که لنگی‌های شیر دوش حمام را ببندید، یک سه راهی آب سرد و یک سه راهی آب گرم در نظر بگیرید. در این صورت می‌توانید به سادگی لوله کشی آب سرد و گرم را برای شیر وان جکوزی انجام دهید. از این سه راهی ها باید یک انشعاب برای لوله آب سرد و گرم وان جکوزی و یکی هم برای دوش وان جکوزی در نظر بگیرید.

توجه داشته باشید که برای لوله کشی وان جکوزی حتما از متخصصین این کار کمک بگیرید و در صورت نداشتن مهارت و دانش کافی، هرگز دست به کار لوله کشی و تخریب حمام خود نزنید.

کارشناسان گروه تولیدی لادر، آماده ارائه مشاوره تخصصی تعمیر و نگهداری انواع جکوزی به شما هستند. جکوزی تولیدی شرکت لادر تحت بالاترین استانداردهای جهانی تولید و به بازار ارائه می‌شود. این محصولات دارای 5 سال گارانتی بوده و ارسال تا درب منزل و نصب رایگان هدیه گروه لادر به خریداران محصولات این شرکت است.

مطالب مرتبط

1 نظر در “نحوه لوله کشی وان جکوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *