بلاگ, تعمیر جکوزی, جکوزی, جکوزی ارزان, جکوزی اصفهان, جکوزی با‌ کیفیت, جکوزی تبریز, جکوزی تهران, جکوزی شیراز, جکوزی کرج, خرید آنلاین جکوزی, خرید تجهیزات جکوزی, لادر جکوزی, نصب جکوزی, نگهداری جکوزی

روشهای نگهداری از وان جکوزی

لذت تفریح و آرامش در کنار خانواده یا دوستان، داخل یک وان جکوزی، پس از یک روز پر تلاش، چیزی نیست که بتوان از آن چشم پوشی کرد. استفاده از تجهیزات جکوزی برای ماساژ و از بین بردن خستگی‌های جسمی و روحی واقعا تجربه دل‌چسبی است. پس لازم است که در نگهداری از وان جکوزی خود دقت نمائید.

یکی از شروط داشتن حکوزی سالم، سالم نگه داشتن آب جکوزی می‌باشد. زیرا آب ناسالم، علاوه بر مشکلات سلامتی، روی عملکرد تجهیزات جکوزی شما نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت. پس نکات ایمنی جکوزی را مد نظر قرار دهید. استفاده از سیستم تصفیه مناسب می‌تواند آب جکوزی را در شرایط سالم و ایده آل نگه دارد.

همچنین آلودگی‌هایی مانند، عرق، شامپو، لوسیون، روغن بدن و غیره  که در آب باقی می‌مانند به تدریج روی جکوزی اثر گذاشته و به متعلقات آن آسیب می‌زنند. گاهی اوقات استفاده بیش از حد از کلر در جکوزی نیز ممکن است در عملکرد قطعات جکوزی اثرگذار باشد. در ادامه به نکاتی برای نگهداری از وان جکوزی می‌پردازیم.

نکات نگهداری از جکوزی

نگهداری از وان جکوزی و تجهیزات آن

اهمیت زیبایی و سلامتی در جکوزی تا حدی است که در طراحی دکوراسیون داخلی نیز مورد توجه قرار می‌گیرد. وان جکوزی در واقع حوضچه‌ی آب گرمی است که آب گرم با فشار، توسط نازل‌هایی که در کف و دیواره‌های حوضچه تعبیه شده‌اند، وارد وان جکوزی می‌شود. جکوزی به گونه‌ای طراحی شده که وقتی افراد در معرض فواره‌ها و نازل‌های آبگرم قرار می‌گیرند، موجب ماساژ و رفع خستگی آنها می‌گردد. همچنین قسمت‌های پایینی آن طوری طراحی شده است که دارای یک یا دو پله هستند. وقتی روی پله‌های جکوزی بنشینید عمل ماساژ پا و پشت در مجاورت هوا و آب پرفشار انجام می‌شود.

اگر ورقی که برای تولید جکوزی استفاده می‌شود از نوع آنتی باکتریال نباشد، به مرور زمان و استفاده مداوم از جکوزی، آلودگی‌هایی بر روی سطح آن به وجود می‌آید که باعث کثیفی آب و بیماری‌های پوستی می‌شود. برای تمیز کردن آب جکوزی راههای متفاوتی وجود دارد، یکی از بهترین راهها برای اطمینان از تمیز و شفاف بودن آب، تعویض آب جکوزی می‌باشد. ابتدایی‌ترین و موثرترین راه برای نگهداری از وان جکوزی این است که تمام آب را تخلیه کنید، سطح جکوزی را تمیز کنید و سپس آن را دوباره پر کنید.

 

چه زمانی باید آب جکوزی را تعویض کرد؟

در حالت معمول، توصیه می‌شود برای مراقبت از وان جکوزی، هر 3 تا 4 ماه یکبار آب جکوزی خود را تعویض کنید. لیکن با توجه به میزان آلودگی و سختی آب مصرفی،پس از مدتی استفاده از جکوزی، تغییراتی را در آب جکوزی مشاهده می‌نمائید. توجه به این تغییرات بسیار مهم است زیرا عدم پیگیری و بررسی این مشکلات سبب می‌شود تا جکوزی و تجهیزات جکوزی دچار آسیب شود.

گاهی تغییراتی که در آب جکوزی اتفاق می‌افتد را نمی‌توان باسیستم تصفیه و مواد ضدعفونی کننده از بین برد و باید حتما آب جکوزی را تعویض کرد. با مشاهده تغییراتی که در زیر گفته می‌شود، حتما به فکر تعویض آب جکوزی باشید:

  • آب کف آلود : یکی از علائمی که نشان می‌دهد باید، آب جکوزی را تعویض کرد، وجود کف در آب، در زمان راه اندازی جت‌های جکوزی می‌باشد. این کف دلایل مختلفی مانند مواد شوینده، روغن‌ها، محصولات زیبایی و غیره می‌تواند داشته باشد. همچنین این کف می‌تواند به دلیل سطوح پایین کلسیم در آب و pH یا قلیایی نامتعادل ایجاد شود، اما برای اطمینان خاطر خود قبل از تعویض آب آن را آزمایش کنید.
  • آب بدبو : گاهی پیش می‌آید که پس از ورود به جکوزی ، بوی بدی را از جکوزی استنشاق می‌کنید. این بوی بد به دلیل تجمع باکتری‌ها، جلبک‌ها و سایر آلاینده‌هایی می‌باشد که می تواند سلامتی و ایمنی شما را تحت تاثیر قرار دهد. در چنین مواقعی نیاز به تعویض آب در جکوزی دارید.
  • آب ابری : تجمع آلاینده‌های موجود در آب، باعث می‌شود تا آب کدر شود. اگر پس از افزودن ضد جلبک و شوک دهنده‌ها به آب، کدورت آب از بین نرود، نیاز است برای نگهداری از وان جکوزی، آب جکوزی تعویض شود.
  • آب تیره : زمانی که آب وان جکوزی شما به رنگ تیره تغییر می کند، این تغییر به دلیل وجود جلبک و باکتری در آب جکوزی است. شاید این موضوع مشکل ساز نباشد، اما اگر درمان نشود، آب می‌تواند باعث تحریک پوست یا عفونت‌های باکتریایی شود.
  • آب کهنه : اگر از آخرین باری که آب جکوزی خود را تعویض کرده اید بیش از 4 ماه گذشته است، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که مجدد تعویض کنید. آب قدیمی می تواند بیش از حد با مواد شیمیایی و جامدات محلول اشباع شود و باعث شود کدر شدن آب شود.

تعویض آب وان جکوزی

 

فاکتورهای موثر بر سلامت وان جکوزی

اگر به صورت هفتگی یا تقریباً روزانه از جکوزی استفاده می‌کنید، تقریبا هر 3 تا 4 ماه باید آب جکوزی خود را تعویض کنید. زمانی که استفاده از جکوزی بیشتر شود، آب نیاز به مواد شیمیایی بیشتری دارد و همین امر موجب افزایش تعداد دفعات تعویض آب می‌شود. برای نگهداری از وان جکوزی و تجهیزات جکوزی بهتر است تا نکات زیر را رعایت کنید :

  • باید حداقل هر هفته، آب جکوزی خود را آزمایش کنید تا از مقدار کلر و سطح pH آن اطلاع داشته باشید. (سطح pHآب باید بین 7.2 الی 7.8 باشد)
  • به صداهای غیرعادی که از سیستم می‌آید گوش دهید، فیلتر، پمپ و تجهیزات دیگر خود را بررسی کنید.
  • تعویض آب در جکوزی شامل باز کردن زه‌کشی و خروج آب می‌باشد، تمیز کردن داخل آن با یک پارچه نرم، اسفنج انجام دهید.
  • از پاک کننده‌های خانگی استفاده نکنید زیرا موادی باقی می‌ماند که بر روی خواص شیمیایی آب تأثیر می‌گذارد و در بیشتر موارد باعث ایجاد کف می‌شوند.
  • شستن جکوزی با شلنگ، از جمله فیلترها و جت‌های وان داغ، پر کردن مجدد مخزن با آب تازه و تصفیه آب با تجهیزات مورد نیاز.
  • همیشه قبل از ورود به آبگرم، دوش بگیرید.

 

نکات ایمنی در تخلیه آب جکوزی

برای نگهداری از وان جکوزی، به این نکات دقت نمائید:

  • برای تخلیه جکوزی، ابتدا برق آن را قطع کنید.
  • اگر می خواهید این آب  را در زیر درختان یا گل های خود بریزید باید آب را قبل از تخلیه آزمایش کنید تا مطمئن شوید که سطح برم 10ppm یا کمتر است.
  • زمانی که به طور کامل آب تخلیه شد، بدنه‌ی آن را با یک پاک کننده قوی تمیز کنید. بعد از تمیز کردن بدنه، دریچه تخلیه را ببندید و شروع به پر کردن آن کنید.
  • هنگام پر کردن، مهم است که آن را از قسمت فیلتر پر کنید، زیرا این امر اجازه می‌دهد تا پمپ ابتدا با آب پر شود و از مشکلات احتمالی در نگهداری از وان جکوزی جلوگیری می‌کند.
  • وقتی جکوزی کاملا پر شد، برق را وصل کرده و اجازه دهید وان داغ شروع به گرم شدن کند. وقتی تا حدود 70 درجه فارنهایت گرم شد، می‌توانید مواد شیمیایی اولیه خود را اضافه کنید.

 

لوگوی هدر سایت لادر جکوزی

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *