جکوزی, بازسازی ساختمان, جکوزی ارزان, جکوزی با‌ کیفیت, خرید آنلاین جکوزی, خرید تجهیزات جکوزی, شرکت تولید جکوزی, طراحی دکوراسیون داخلی, قیمت جکوزی, لادر جکوزی, نصب جکوزی, نگهداری جکوزی

طراحی جکوزی و استخر

طراحی-جکوزی-و-استخر

استخر و جکوزی به عنوان تجهیزاتی لوکس و استثنایی در خانه‌ها شناخته می‌شوند که به افزایش کیفیت زندگی و بهبود سلامتی افراد کمک می‌کنند. اجرا و طراحی جکوزی و استخر مناسب نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و دانش فنی است. در این مقاله به مراحل مهم و نکات کلیدی مربوط به طراحی استخر و جکوزی و نحوه ساخت استخر و جکوزی استاندارد بپردازیم.چنانچه علاقمند به این موضوع هستید با لادر جکوزی همراه باشید.

برای طراحی جکوزی و استخر باید تمام اصول و استاندارد  طراحی رعایت گردد تا بتوان از این مکانها علاوه بر زیبایی و تفریح، به طور ایمن نیز استفاده کرد. برای زیبایی ساختمان مسکونی، جکوزی برای ویلا، هتل، استخر و جکوزی با طرح مدرن یا کلاسیک انجام می شود.

استانداردهای طراحی جکوزی و استخر

طراحی کردن استخرها و جکوزی ها نیز دارای استانداردهای خاص خود می باشند. شما باید به خوبی بدانید که عدم به کارگیری این استانداردها در ساخت استخرهای شنا و اصول بازسازی ساختمان موجب هدر رفتن هزینه های شما خواهد شد. هر یک از طراحان و معمارانی که ساخت استخر را بر عهده دارند به خوبی قادر می باشند استخرها را طراحی کنند.

آنها تمامی استانداردهای بین المللی ساخت استخر را می شناسند و برای کارایی بیشتر از استخر آنها را به کار  می گیرند. شما هر یک از انواع استخرها و جکوزی ها را که می خواهید تولید و طراحی کنید باید به دست معماران حرفه ای بسپارید. آنها مبنای کار خود روی اصول مشخص شده طراحی استخر و جکوزی می گذارند تا  کارشان را بدون هیچ نقصی قادر باشند انجام دهند و استخر را تحویل مشتریان خود دهند.

 

تفاوت طراحی جکوزی و استخر

تفاوت طراحی جکوزی و استخر

طراحی جکوزی و استخر

سه تفاوت اساسی در طراحی جکوزی و استخر وجود دارد.

میزان دمای آب در طراحی جکوزی و استخر

تفاوت اول مربوط به دمای آب است که در جکوزی ها معمولا بین 42 تا 47 درجه سلسیوس نگه داشته می شود.

این در حالی است که دمای آب استخر حداکثر در محدوده 27 درجه سلسیوس حفظ می شود.

برای این منظور لازم است که حرارت تولیدی در دیگ بخار موتورخانه جکوزی افزایش پیدا کند.

 

 فشار آب ورودی به جکوزی

در بدنه جکوزی معمولا به ازای هر نفر حداقل دو جت آب در نظر گرفته می شود.

آب با فشار بالا از طریق این جت ها به درون جکوزی انتقال پیدا می کند.

جت ها نقش ماساژور را ایفا کرده و نقش آب درمانی جکوزی را تقویت می کنند.

برای تنظیم فشار آب در جکوزی معمولا در مسیر ورودی آب تعدادی شیر هوا و هیدروجت تعبیه می شود.

به کمک آن ها آب با هوا ترکیب شده و با فشار بالا به داخل جکوزی وارد می شود.

 فیلتراسیون آب در طراحی جکوزی و استخر

به دلیل بالا بودن دمای آب جکوزی، نرخ تعریق افراد درون آن بالاتر از استخر می باشد.

بنابراین معمولا آلاینده های موجود در آب آن نسبت به استخر با نرخ بیشتری افزایش پیدا می کند.

به همین دلیل باید تدابیر لازم برای فیلتراسیون قوی‌تر آب جکوزی اندیشیده شود.

 

 

نکاتی که باید در طراحی جکوزی و استخر رعایت کنید

انتخاب مکان مناسب:

انتخاب مکان مناسب برای استخر و جکوزی بسیار اهمیت دارد. معمولاً استخر و جکوزی در فضای باز یا داخلی قرار می‌گیرند. باید از نکاتی مانند میزان نور خورشید، دسترسی به آب و برق، و حفاظت از دما و هوا در نظر گرفت.

اندازه‌گیری مکان در طراحی جکوزی و استخر:

قبل از طراحی استخر و جکوزی، اندازه‌گیری دقیق مکان و فضای موجود بسیار مهم است تا طراحی بهینه‌ای انجام شود.

بودجه ساخت و طراحی جکوزی و استخر:

تعیین بودجه و منابع مالی مورد نیاز برای طراحی و اجرای پروژه بسیار حیاتی است.

 

 نکات مهم در طراحی استخر

انتخاب نوع استخر:

استخرهای مختلفی وجود دارند، از جمله استخرهای آزاد، سرپوشیده، یا استخرهای سرپوشیده قابل باز کردن. انتخاب نوع مناسب بر اساس مکان و نیازهای خود بسیار مهم است.

نوع آب و فیلتراسیون:

تصفیه آب استخر و نوع سیستم فیلتراسیون باید با دقت انتخاب شود تا آب استخر همیشه تمیز باشد.

ایمنی:

نصب سیستم‌های ایمنی مانند پوشش استخر و تجهیزات اسکله و آموزش‌های مربوط به ایمنی استفاده از استخر بسیار حیاتی است.

 

نکات مهم در طراحی جکوزی

طراحی-جکوزی-و-استخر

نکات مهم در طراحی جکوزی

انتخاب جکوزی مناسب:

جکوزی‌ها در انواع مختلف و اندازه‌های مختلفی موجود هستند. باید یک جکوزی مناسب با اندازه و سبک دلخواه خود انتخاب کنید.

مکان چیدمان:

جکوزی باید در مکانی تعبیه شود که از نظر دسترسی و تهویه مناسب باشد.

سیستم گرمایی:

نوع سیستم گرمایی جکوزی نیز بسیار مهم است. از سیستم‌های گرمایی الکتریکی یا گازی می‌توانید استفاده کنید.

 

 

روش های طراحی استخر

برای طراحی استخر  باید به خوبی بدانید که روش ها و استانداردهای متنوعی باید رعایت شود. روش هایی که برای ساخت و طراحی انواع استخرها رعایت می شود و شما باید با آنها آشنا باشید عبارت است از :

ساخت استخر با استفاده از بلوک سیمانی :

یکی از آسان‌ ترین و بهترین روش‌های ساخت و طراحی استخر استفاده از بلوک سیمانی می باشد که به صرفه ‌ترین روش برای ساخت استخرهای ویلایی با حجم کم آب شناخته می شود.

استفاده کردن از مصالح و ملات مناسب برای ساخت استخر و آب بندی اصولی و عایق کاری درست استخر از جمله مهمترین عواملی می باشد که باید در ساخت استخرهای بلوک سیمانی در نظر گرفته شود.

ساخت استخر با استفاده از بتن ریزی و آرماتور بندی :

این روش و طراحی استخر یکی از مطمئن‌ ترین و بهترین روش های ساخت استخرهای حرفه‌ای می باشد. آن دسته از استخرهایی که ابعاد بزرگ ‌تر و حجم بیشتر آب را دارا می باشند با استفاده از این روش طراحی می کنند. ساخت این نمونه از استخرها نیاز به هزینه بیشتری دارد و همچنین تجهیزات و مصالح بیشتر برای طراحی آن مورد نیاز است.

دقت و توجه به اصولی بودن ساخت است استخر هم بسیار مهم است و شما باید به آن توجه داشته باشید. شیب بندی استخر باید به نحوی باشد که آب درون استخر بتنی زمان تخلیه به یک نقطه مشخص شده ای در کف استخر هدایت گردد.

 

 

آنچه که باید در طراحی جکوزی و استخر بدانید

بعد از طراحی جکوزی و استخر در صورتی که تمایل داشته باشید می‌ توانید ساخت جکوزی را نیز در برنامه خود قرار دهید. ساخت  و طراحی جکوزی و استخر نیز تا حدودی مانند ساخت استخر است اما باید بدانید که آن را در ابعاد بسیار کوچک‌ تر طراحی می کنند.

همچنین در طراحی جکوزی و استخر باید به خوبی بدانید که فرآیند تصفیه جکوزی نیز تا حدودی با تغییرات جزیی مانند تصفیه کردن آب استخر همراه می باشد. آب  درون جکوزی برای تصفیه باید اول وارد پمپ شود و بعد از خارج شدن از درون پمپ وارد سیستم تصفیه گردد.

پس از آن کدورت و چربی ‌های آب درون جکوزی به خوبی گرفته می ‌شود. پس از آن باید از مبدل عبور کند، آبی که در سیکل تصفیه موجود است در این مرحله گرم می‌ گردد. در انتها کلر را برای از بین بردن میکروب‌ ها به آب اضافه می کنند.

در جکوزی ‌ها پمپ‌ هایی را قرار می دهند که فشار قوی تعبیه دارند. آنها به وسیله آب جت‌ ها وظیفه پرتاب کردن آب به داخل جکوزی را بر عهده دارند. در کنار پمپ فشار نیز به طور معمول از پمپ‌های هوا و یا بلوئرها برای وارد نمودن هوا به داخل آب استفاده می نمایند.

نکات-مهم-در-طراحی-جکوزی

نکات مهمی که باید در طراحی جکوزی و استخر بدانید

 

سخن پایانی:

 طراحی جکوزی و استخر در خانه یا فضای باز یک پروژه جذاب و لذت‌بخش است که می‌تواند به کیفیت زندگی شما افزوده و بهبود بخشید. با دقت به نکات مهم مربوط به برنامه‌ریزی و طراحی، می‌توانید از این تجهیزات لذت ببرید. همچنین، همیشه از مقررات مربوط به ساخت و طراحی جکوزی و استخر متناسب به نیازخود استفاده کنید.

ما در شرکت لادر جکوزی بر آن هستیم تا علاوه بر خدماتی در خور و شایسته مشتریمان، با آنها در مسیر راحتی هر چه بهتر و رهایی از دغدهای روزانه و مشکلات روحی و جسمی از جمله استرس و اضطراب، حتی شده برای لحظاتی حس آرامش و ارزشمندی را که شما لایق آن هستید را پیشکش شما کنیم. لادر جکوزی امکان اینکه شما بتوانید مستقیما جکوزی خود را از کارخانه سفارش و تحویل بگیرید، را نیز برای شما عزیزان فراهم کرده است.برای اطلاعات بیشتر به پیج اینستاگرام لادر جکوزی سربزنید.

 

لوگوی فوتر سایت لادر جکوزی

شماره تماس کارخانه: 02165429700

شماره تماس کارشناسان فروش لادر: 09108108121

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =