بلاگ, بورس جکوزی در تبریز, بّورس جکوزی در گیلان, بورس جکوزی در مازندران, بورس جکوزی در مشهد, جکوزی, حمام, خرید تجهیزات جکوزی, شرکت تولید جکوزی, لادر جکوزی, نصب جکوزی, نگهداری جکوزی, نگهداری حمام

نحوه تمیز کردن شیشه دور دوشی حمام

نحوه تمیز کردن شیشه دور دوشی حمام

نظافت و تمیز نمودن تمامی قسمت‌های منزل کاری سخت است که کمتر کسی با علاقه آن را انجام می‌دهد اما امری ضروری است که از آن نمی‌توان فرار کرد البته می‌توان با به کارگیری روش‌های جدید این کار را آسان کرد.

تمیز‌کردن شیشه و از بین بردن رسوب و جرم موجود بر روی آن یکی از کارهای سختی است که در منزل باید آن را انجام دهید که تمیز کردن شیشه دور دوشی حمام نیز جزء آن به حساب می‌آید به همین دلیل در این مقاله می‌خواهیم نحوه تمیز‌کردن آن را به شما آموزش دهیم تا از امروز راحت تر این کار را انجام دهید.

چگونه لکه شوره روی شیشه دوردوشی حمام را تمیز کنیم؟

از آن جایی که شیشه دور دوشی یا کابین حمام تماس مستقیم با آب، شامپو و مواد شوینده، بخار و … دارد خیلی سریع لکه می‌زند. در صورتی که در مناطقی زندگی می‌کنید که درصد املاح موجود در آب زیاد است، وجود این لکه‌ها بیشتر خواهد بود. اگر این لکه‌های را در فواصل کمتری تمیز نکنید بر روی شیشه‌ها می‌مانند و به اصطلاح شوره می‌زنند.

برای آن که این لکه‌ها و شوره‌ها را از شیشه پاک کنید به مواد پاک کننده قوی و جرم گیر احتیاج دارید که با کمک یک دستمال تمیز بر روی قسمت‌های شوره زده و دارای لک بزنید و چند دقیقه صبر کنید. سپس این قسمت‌ها را با دستمال میکروفایبر یا دستمال نانو تمیز نمایید.

می‌توانید برای از بین بردن شوره‌ها و رسوبات از شوینده‌های مخصوص استفاده نمایید تا آسیبی به سطح شیشه وارد نشود.

تمیز کردن شیشه دور دوشی حمام – جنس شیشه دوردوشی 

در هنگام خرید شیشه دور دوشی حمام حتما توجه داشته باشید که از جنس‌های با کیفیت خریداری نمایید زیرا در صورتی که جنس شیشه دور دوشی حمام از مواد اولیه با کیفیت نباشد خیلی زود درخشندگی خود را از دست می‌دهد و سریع تر لکه و شوره می‌زند.

علاوه بر نکات ظاهری شیشه دور دوشی، بالا بودن امنیت آن نیز از نکات بسیار ضروری است. به همین دلیل شیشه‌های دور دوشی حمام را از موادی می‌سازند که در صورت آسیب دیدن، نشکنند. یکی از این نوع شیشه‌ها، سکوریت نام دارد که مقاومت زیادی در برابر ضربه دارد. شیشه سکوریت را باید به صورت مرتب تمیز کنید تا درخشندگی و زیبایی خود را حفظ کند.

برای تمیز کردن شیشه دوردوشی سکوریت نیز بهتر است از مواد شوینده استفاده کنید البته اگر آن را با مقداری آب رقیق کنید بهتر است. ماده شوینده را بر روی شیشه و محل‌های مورد نظر اسپری کنید سپس با دستمال نانو یا میکروفایبر و یا هر دستمالی که نرم و مرطوب باشد شیشه‌ها را تمیز کنید. دستمال تمیز‌کننده شیشه باید حتما نرم و لطیف باشد تا بر روی سطح شیشه خراش ایجاد نکند.

برای تمیز‌کردن شیشه دور دوشی حمام از چه وسایلی می‌توان استفاده کرد؟

شما می‌توانید شیشه‌های دور دوشی و یا هر قسمت دیگر از منزلتان را با دستمال میکروفایبر یا شیشه روب تمیز نمایید. دستمال میکروفایبر از نانو ساخته می‌شود و سطحی که با آن تمیز می‌شود ضد لک می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم شیشه‌های دور دوشی حمام را با استفاده از دستمال میکروفایبر تمیز کنید.

برای استفاده از دستمال میکروفایبر برای تمیز‌کردن شیشه‌ها، ابتدا بر روی سطح مورد نظر مواد شوینده مناسب اسپری نمایید سپس چند دقیقه صبر کنید. بعد از گذشت دقایقی سطح شیشه را با دستمال میکروفایبر یا نانو به طور کامل تمیز نمایید. در این زمان از آب داغ استفاده نکنید زیرا ممکن است لطافت این دستمال را از بین ببرد.

شیشه روب وسیله ای است که دسته پلاستیکی دارد و سر آن مانند تی است. برای استفده از شیشه روب ابتدا سطح شیشه را به صورت کامل مواد شوینده بزنید سپس بعد از چند دقیقه با شیشه روب آن را با حرکت‌های عمودی و افقی، تمیز نمایید.

 

برای مشاهده و خرید انواع دوردوشی حمام لادُر کلیک کنید

 

استفاده از مواد طبیعی برای شستشوی شیشه دوردوشی حمام

با توجه به مطالبی که در بالا ارائه دادیم شما می‌توانید برای تمیز‌کردن شیشه‌های دور دوشی حمام از مواد شوینده شیمیایی مناسب استفاده کنید. اگر می‌خواهید از مواد طبیعی برای این کار استفاده نمایید می‌توانید از مواد طبیعی که در منزل وجود دارد برای نظافت شیشه‌ها استفاده نمایید. خوبی این مواد شوینده، طبیعی بودن آنها است در نتیجه ضرری برای سلامتی انسان نخواهند داشت. در ادامه به چند مورد از این مواد شوینده طبیعی اشاره خواهیم کرد.

  • جوش شیرین: یکی از مواد طبیعی که برای نظافت شیشه می‌توان از آن استفاده کرد، جوش شیرین است. جوش شیرین می‌تواند لکه و رسوب موجود بر روی شیشه‌ها را از بین ببرد و آنها را درخشان و زیبا کند. برای استفاده از جوش شیرین برای این کار، باید مقداری جوش شیرین را با آب حل کنید سپس بر روی شیشه و قسمت‌هایی که جرم و لکه دارند، اسپری نمایید. چند دقیقه صبر کرده و سپس با دستمال میکروفایبر آن را تمیز کنید.
  • سرکه و آبلیمو: از دیگر موادی که شیشه تمیز می‌کنند، می‌توان سرکه و آبلیمو را برشمرد. خاصیت اسیدی سرکه و آبلیمو باعث از بین رفتن لکه‌ها و رسوبات موجود بر روی شیشه می‌شود. برای این منظور ابتدا مقداری سرکه و آبلیمو را با هم ترکیب کنید سپس کمی آبلیمو نیز به آن اضافه نمایید

استفاده از مواد طبیعی در تمیز کردن حمام و دوردوشی

برای تمیز‌کردن شیشه دور دوشی حمام به نکات زیر توجه داشته باشید.

برای آن که جرم و رسوبات موجود بر روی شیشه را از بین ببرید هیچ گاه از وسیله‌های خشن و تیز مانند سیم، چاقو و … استفاده نکنید. این وسیله باعث ایجاد خط و خش بر روی شیشه می‌شوند و درخشندگی و زیبایی آن را از بین می‌برند.

در صورتی که می‌توانید بعد از هر بار دوش گرفتن، با دستمال نرم و تمیز سطح شیشه‌های دور دوشی حمام را تمیز و خشک کنید تا آب بر روی سطح آن باقی نمانده و به مرور زمان رسوب ایجاد نکند.

برای تمیز‌کردن شیشه‌های دور دوشی از مواد شوینده مناسب و ملایم استفاده کنید و یا آن که آنها را با آب رقیق کرده و سپس استفاده کنید. استفاده از مواد شوینده غلیظ و یا صابون بر روی شیشه‌ها رسوب و جرم ایجاد می‌کند.

درزهای دور دوشی را به صورت کامل با چسب سیلیکونی یا آکواریوم بپوشانید تا آب نتواند به آنها نفوذ پیدا کند.

سخن پایانی

علاوه بر موارد ذکر شده در این مقاله، نباید از ذکر یک نکته اساسی غافل شویم و آن، لزوم استفاده از مواد اولیه با کیفیت در تولید و ساخت دور‌دوشی، زیر‌دوشی، وان حمام و جکوزی است. در تهیه این محصولات به نشانهای استاندارد و کیفیت توجه ویژه داشته باشید. قطعا با خرید محصولات در سطح کیفیت جهانی، نگهداری از این محصولات برای شما راحت‌تر خواهد بود.

لوگوی شرکت لادر

لادر، با تکیه بر سالها دانش و تجربه در تولید تجهیزات حمام، دور‌دوشی، زیر‌دوشی، وان حمام و انواع جکوزی فضای باز و بسته، کیفیتی در خور شما ارائه می‌نماید. جکوزی لادُر دارای 5 سال گارانتی بوده و مشتریان ما از ارسال و نصب رایگان نیز برخوردار خواهند بود.

مطالب مرتبط

1 نظر در “نحوه تمیز کردن شیشه دور دوشی حمام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *