آب‌درمانی, بلاگ, جکوزی, شرکت تولید جکوزی, لادر جکوزی, نگهداری جکوزی

چرا جکوزی برای کودکان و خانم های باردار ضرر دارد؟

چرا جکوزی برای کودکان و خانم های باردار ضرر دارد

همه ما از قرار گرفتن در آب لذت می‌بریم اما کودکان لذت بیشتری از آب می‌برند و آب بازی را دوست دارند. حتما تا کنون با مزایایی که وان و جکوزی برای سلامتی دارد آشنا شده اید و تصمیم گرفته باشید همه اعضای خانواده خود را از کوچک گرفته تا بزرگ، به استفاده از جکوزی ترغیب نمایید. بهتر است بدانید که استفاده از جکوزی برای همه افراد از جمله کودکان و خانم های باردار نه تنها مفید نیست بلکه می‌تواند ضرر نیز داشته باشد. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم که: چرا جکوزی برای کودکان و خانم های باردار ضرر دارد.

جکوزی تفریحی جذاب

در صورتی که به تازگی در منزل خود جکوزی نصب کرده اید حتما شور و اشتیاق تمامی اعضای خانواده را برای استفاده از جکوزی مشاهده کرده اید. کودکان قرار گرفتن در آب و آب بازی را خیلی دوست دارند به همین دلیل از اولین افرادی که می‌خواهند زودتر از بقیه جکوزی را تجربه کنند اعضای کوچک تر خانواده هستند.

همه اعضای خانواده از جمله خانم های باردار نیز دوست دارند در کنار فوایدی که جکوزی دارد از لذت آن نیز بهره مند شوند. اما هر فردی با توجه به شرایطی که دارد باید قبل از استفاده از جکوزی با پزشک متخصص مشورت کند. از جمله این افراد خانم های باردار و کودکان هستند که در استفاده از جکوزی باید محتاط باشند.

آیا استفاده از جکوزی برای کودکان ضرر دارد؟

طبق تحقیقاتی که دانشمندان انجام داده‌اند نوزادان و کودکان تا سن 5 سالگی نباید در جکوزی قرار بگیرند. قرار گرفتن در آب داغ جکوزی می‌تواند مشکلاتی را در این افراد ایجاد کند. از آن جایی که نوزادان و کودکان تا سن 5 سالگی دارای سیستم بدنی قوی نیستند و پوست لطیفی دارند، درجه حرارت بالای آب می‌تواند به بدنشان آسیب وارد کند.

استفاد کودکان از جکوزی

این دسته از افراد در برابر گرما حساس هستند و خیلی سریع تر از سایر افراد دچار گرمازدگی می‌شوند. تغییر زیاد دمای بدن کودکان می‌تواند شوک زیادی به قلب و عروق آنها وارد کند در نتیجه مشکلات این چنینی در هنگام استفاده از جکوزی می‌تواند در این افراد ایجاد شود.

برای استفاده کودکان از جکوزی نکات زیر را رعایت فرمایید.

اگر می‌خواهید کودکان شما نیز از جکوزی استفاده کنند بهتر است شرایط جکوزی را برای آنان مساعد کنید به همین دلیل شرایط زیر را برایشان ایجاد کنید.

  • دمای آب جکوزی را کم کنید. اگر دمای آب 40 درجه سانتی گراد است کودک شما باید کمتر از 5 دقیقه در جکوزی بماند. در صورتی که دمای آب جکوزی 36 تا 38 درجه سانتی گراد است، کودکتان می‌تواند حداکثر تا 15 دقیقه در جکوزی بماند.
  • توجه داشته باشید کودک به طور کامل و تا گردن در زیر آب قرار نگیرد زیرا در این صورت دمای بدنش به سرعت افزایش می‌یابد. می‌تواند از او بخواهد که بر روی صدنلی بنشیند و آب تا کمر و شانه‌های او بیاید.
  • در حین قرار گرفتن در جکوزی و بعد از آن به هیدراته ماندن بدن کودکتان توجه داشته باشید و به او آب یا آبمیوه بدهید تا بدنش با کم آبی مواجه نشده و گرمازده نشود.
  • به نظافت و تمیز بودن جکوزی اهمیت بدهید. از آن جایی که تمامی اعضای خانواده از یک جکوزی استفاده می‌کنند امکان انتقال میکروب‌ها و باکتریها به آب وجود دارد و چون سیستم ایمنی بدن کودکان از بزرگسالان ضعیف تر است احتمال بیمار شدن آنها نیز بیشتر می‌باشد. همه افراد قبل از رفتن به جکوزی دوش بگیرند و بعد از اتمام کار، جکوزی به خوبی تمیز و ضدعفونی شود.
  • در صورتی که قد کودک شما به گونه ای است که هنوز نمی‌تواند پای خود را به کف جکوزی برساند، نکات ایمنی را درباره او رعایت کنید تا خطر غرق شدن را از او دور کرده باشید.

سوال اصلی: چرا جکوزی برای کودکان و خانم های باردار ضرر دارد؟

همانطور که گفتیم هر فرد باید با توجه به سن و شرایط جسمانی که دارد از دستور‌العمل‌های مخصوص به خود در ارتباط با جکوزی پیروی نماید. از جمله افرادی که در این باره باید احتیاط لازم را داشته باشند خانم های باردار هستند. این افراد شرایط ویژه ای را دارند که باعث می‌شود نتوانند هر کاری را بدون مشورت پزشک انجام دهند.

به همین دلیل قبل از استفاده از جکوزی نیز باید حتما شرایط خود را با پزشک متخصص در جریان بگذارند. پزشک متخصص نیز با در نظر گرفتن شرایط جسمانی خانم باردار و جنین او و این که در چه ماهی از بارداری است برای استفاده از جکوزی، نظر خود را اعلام خواهد کرد.

ضررهای استفاده از جکوزی در دوران بارداری

استفاده از جکوزی در دوران بارداری

  • سه ماهه اول بارداری دوره ای بسیار مهم است. طبق تحقیقات پزشکان در این دوران نباید مادر در مجاورت دمای بالا قرار بگیرد زیرا احتمال آسیب دیدن جنین وجود دارد. به همین دلیل اگر سه ماهه اول بارداری خود را سپری می‌کنید تا جایی که می‌شود، از جکوزی استفاده نکنید.
  • در سه ماهه دوم و سوم بارداری می‌شود با رعایت نکاتی تحت نظر پزشک متخصص از جکوزی استفاده کرد. قرار گرفتن در معرض آب گرم می‌تواند حرارت بدن مادر را بالا ببرد و باعث ضعف و سرگیجه در او و جنین شود به همین دلیل مادر باید به میزان آب بدن خود توجه داشته باشد.
  • اگر شما جزء این دسته از افراد هستید سعی کنید در سه ماهه دوم و سوم بارداری خود از جکوزی استفاده کنید اما طولانی مدت در جکوزی نمانید. حداکثر 10 دقیقه در جکوزی بمانید. دمای آب را به طور مداوم بررسی کنید تا دمای آن بیشتر از 37 درجه سانتی گراد نشود. به میزان کافی آب بنوشید. در صورتی که مشکل خاصی دارید در باره استفاده از جکوزی حتما با پزشک خود مشورت کنید تا مشکلی برای سلامتی شما و جنین ایجاد نشود.
  • در صورتی که احساس کردید حالات شما تغییر کرده است مثلا دچار ضعف، سرگیجه و … شده اید به سرعت از جکوزی خارج شوید.
  • در قسمت های ورودی آب گرم به درون جکوزی ننشینید. در صورتی که فقط پاهایتان درون جکوزی قرار بگیرد نیز کافی است. در صورت داشتن شرایط خاص بارداری، از جکوزی استفاده نکنید.

نتیجه‌گیری

با توجه به اطلاعاتی که تاکنون در اختیارتان دادیم متوجه شدید که کودکان و خانم های باردار شرایط بدنی متفاوتی با سایر افراد دارند به همین دلیل در هنگام استفاده از جکوزی نیز باید شرایط مخصوص به خود را رعایت کنند تا آسیبی به سلامتیشان وارد نشود. امیدواریم پاسخ دقیقی برای این سوال ارائه کیده باشیم که چرا جکوزی برای کودکان و خانم های باردار ضرر دارد.

کلام پایانی

از آغاز کار گروه تولیدی لادر، سلامت کاربران برای ما اولویت اصلی را دارد. تمامی محصولات لادر تحت سخت‌گیرانه‌ترین استانداردهای جهانی برای سلامت تولید و روانه بازار می‌شود. برای دریافت مشاوره تخصصی و خرید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *