آب‌درمانی, بازسازی ساختمان, بورس جکوزی در مشهد, جکوزی, جکوزی اسپا, جکوزی فضای باز, جکوزی مشهد, خرید آنلاین جکوزی, خرید تجهیزات جکوزی, شرکت تولید جکوزی, طراحی دکوراسیون داخلی, قیمت جکوزی, لادر جکوزی, وان جکوزی

طراحی پنت هاوس

طراحی-پنت-هاوس

کلمه ی  Penthouse به آخرین طبقه یا یکی از طبقات انتهایی در یک بنای بلند مرتبه یا برج گفته می شود که بنا به تعریف  بناهایی مجلل و منحصر به فرد هستند.طراحی پنت هاوس به صورت اختصاصی انجام می‌شود و در بازار املاک لوکس، اغلب برای ثروتمندترین مشتریان و سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است.

این بناها تفاوت زیادی با سایر آپارتمان‌های معمولی دارند. طراحی  روفگاردن یا پنت هاوس ،زیبا و کاربردی می باشد که می توان آن را به عنوان یک سازه محصور بر روی سقف ساختمان توصیف کرد که با توجه به هدف سکونت انسان طراحی شده است و با ویژگی هایی پایدار فضای سبز و نور طبیعی را برای کاربر فراهم می‌کند.  لادر در این رونوشت سعی دارد شما را بیشر با تاریخچه پنت هاوس، نکات و امکاناتی که در طراحی یک پنت هاوس ایده آل باید درنظر گرفته شود آشنا کند.

 

تاریخچه پنت هاوس

تاریخچه-پنت-هاوس

تاریخچه اولین پنت هاوس

 

ایده یک آپارتمان پنت هاوس، به خصوص در طراحی آسمان خراش، به دهه 1920 برمی گردد. رشد اقتصادی باعث رونق ساخت و ساز در نیویورک شد زیرا مردم به شهر نقل مکان کردند. در آن زمان، پشت بام‌های ساختمان معمولاً برای اتاق‌های خدمتکار تنگ و همچنین سیستم‌های تعمیر و نگهداری و تاسیسات استفاده می‌شد.

همچنین در گذشته نقاش‌ها و هنرمندان که از درآمد کمی برخوردار بودند و پول خرید خانه‌های معمولی را نداشتند اتاق‌های زیرشیروانی را برای زندگی انتخاب می‌کردند. با بلندتر شدن ساختمان ها، ساکنان خواستار دسترسی به نور و مناظر بودند و شروع به اجاره غیرقانونی این فضاها کردند. در سال 1925، دولت زندگی پنت هاوسی را قانونی کرد و از آن زمان نقاش‌ها جای خود را به ثروتمندان و اشراف داده و  آپارتمان ها به طور فزاینده ای تجملاتی و لوکس  شدند.

طراحی پنت هاوس

طراحی تمام قسمت های ساختمان بسیار مهم است. در اجرا و پیاده سازی یک نقشه عالی باید تمام جوانب و ملزومات پنت هاوس در نظر گرفته شود.

طراحی پنت هاوس حد و مرز مشخصی ندارد و بخشی از آن وابسته به شرایط فرهنگی، اقلیمی، اجتماعی و بخش دیگر وابسته به شرایط اقتصادی، ضوابط شهرداری و قوانین موجود شهرسازی است. استانداردهای طراحی پنت هاوس عمدتا در دو نوع مدرن و کلاسیک صورت می گیرد که هر دونوع طرفداران خاص خود را دارند.

در نقشه کشی پنت هاوس طراحان و معماران باید دقت داشته باشند نقشه کشی صرفاً به رسم یک نقشه اصولی برای یک واحد تنها محدود نمی شود؛ برای تهیه نقشه پنت هاوس باید دانست که این واحدها قرار است در بالاترین قسمت برج مسکونی ساخته شوند به همین دلیل نقشه کشی باید برای کل برج اجرا شود نه صرفاً یک پنت هاوس در بالای برج.

 

نکات مهم در طراحی پنت هاوس

– استفاده از رنگ های روشن برای دیوار ، کف پوش ، کاغذ دیواری، ستون ها و سقف و تمامی سطوح در فضای داخلی به جهت فضا سازی و داشتن فضایی دلباز

در طراحی پنت هاوس کوچک باید، فضاهایی نظیر اتاق خواب و تراس ، اتاق نشیمن، سالن پذیرایی و راهرو های وسیع در بین سالن ها در نظر گرفت.

نکات مهم در طراحی پنت هاوس

طراحی پنت هاوس

 

انتظاری که از یک پنت هاوس داریم، تماشای منظره وسیعی از طبیعت بیرون ساختمان می باشد، لذا فضای داخلی باید بسیار نورگیر باشد، و هرچه این نورپردازی بیشتر باشد، تصور فضای دلباز تری را به مخاطب القا میکند. پس نکته حائز اهمیت در نظر گرفتن میزان نور تابشی از محیط خارجی به داخل پنت هاوس است.

نکات اساسی در طراحی روفگاردن و پنت هاوس ، استفاده از مواد و متریال با کیفیت در فضای داخلی میباشد. طراحی دیوار ها و ستون ها یا کف اتاق ها بصورت آکواریومی میتواند زیبایی خاصی به فضای شما ببخشد، استفاده از شومینه های شیشه ای در ستون های داخلی پنت هاوس، جلوه زیبایی را در نظر مخاطب ایجاد میکند. همچنین می توانید با خرید جکوزی فضای داخلی استفاده نمایید. استفاده از دیوارهای آینه ای در فضای داخلی یک پنت هاوس کوچک در ایجاد فضا سازی کمک بسیاری خواهد نمود.

امکانات منحصر به فرد در طراحی پنت هاوس

استفاده از پنل های خورشیدی:

در بعضی از کشورها پنل های خورشیدی بر روی سقف پنت هاوس نصب می شود تا انرژی خورشیدی دریافتی از بام به نیروی برق ثانویه تبدیل شود. این ویژگی مخصوصا در کشورهای اروپایی یکی از نکات مثبت برای خریداران است چون تا حد زیادی در مصرف برق صرفه جویی می کند و به داستن طبیعی پاک و پایدار کمک می کند.

 

ایجاد تراس اختصاصی در طراحی پنت هاوس:

معمولا در استاندارد های طراحی پنت هاوس هر اتاق خواب ها صورت مجزا به فضای تراس روبروی خود دسترسی مستقیم داردمساحت های متداول در طراحی پنت هاوس

 

باغ روی تراس ( Roof Garden ) :

همچنین باغ روی تراس در طراحی پنت هاوس همانند که باغ واقعی نیازمند نگهداری است و این امر باید توسط باغبان و به صورت منظم صورت گیرد.

متریال چوب پلاست :

این مواد در ساخت آلاچیق ها یا اتاق های روی بام و تراس پنت هاوس و پرگولا (سایبان) استفاده می شود. دارای وزن سبک و استحکام زیادی است و هزینه های تعمیر و نگهداری بسیار ارزانی دارد.

گلدان های چوبی :

استفاده از گلدان های چوبی در فضای حیاط با گیاهان و گل هایی مخصوص فضای باز را به شما پیشنهاد میکنیم، چون هدف از ساخت حیاط داشتن یک طبیعت بی نظیر در فضای باز می باشد.

پس الزاما باید از گیاهان و درختچه های کوچک برای زیباسازی آن استفاده نمود. نورپردازی با لامپ های LED در بین گیاهان و در کناره های حیاط جلوه بی نظیری در شب به حیاط پنت هاوس می بخشد، که در زیبایی محیط داخلی نیز تاثیر گذار خواهد بود.

کف پوش چوبی :

برای کف سازی بهتر است از چندین متریال استفاده کنید قسمتی از کف پوش حیاط را از جنس چوب کار کنید و در قسمتی دیگر از سنگ پوش استفاده کنید، با توجه به اینکه این مواد در فضای بیرونی قرار دارند و گرد و غبار زیادی را به خود جذب میکنند، حتما مطمین شوید، که قابلیت تمیز کاری راحت و آسانی  داشته باشند.

 

استفاده از گیاهان در طراحی پنت هاوس:

در حیاط پنت هاوس ، حتما از گیاهانی که متناسب با آب و هوای آن منطقه هستند استفاده کنید تا نگهداری آن ها آسان تر باشد. همچنین در نظر داشته باشید که فضای باز در معرض باد و طوفان قرار خواهد گرفت پس حتما در خصوص این مسئله از افراد متخصص مشاوره بگیرید.

برای جلوگیری از آسیب دیدن گیاهان به دلیل وزش شدید باد ، یا نور مستقیم خورشید می توانید از نرده های چوبی و سایبان های چوبی نازک استفاده نمایید. نرده های چوبی خود در زیبای حیاط پنت شما موثر خواهد بود.

 

مبلمان فضای بیرونی

انتخاب مبلمان در فضای بیرونی نیز بسیار حائز اهمیت است، جنس متریالی که برای مبلمان حیاط پنت هاوس انتخاب می کنید حتما باید دارای ویژگی های زیر باشد.

  1. مقاومت بالایی در برابر تابش نور مستقیم خورشید داشته باشد.
  2. در برابر باد و باران و برف و نفوذ آب مقاوم باشد.
  3. ماندگاری و تثبیت رنگ آن در فضای باز
  4. بهتر است از جنس چوب پلاست انتخاب شود.
جکوزی-لادر

استفاده از جکوزی در طراحی پنت هاوس

دارابودن تجهیزاتی مثل جکوزی و استخر

طراحی جکوزی در پنت هاوس، امروزه بسیار مورد توجه علاقه مندان داشتن استخر در محل سکونت خود

قرار گرفته است و ساخت آن با امکانات مناسب، فضای لوکس و زیبایی را در هر ساختمانی ایجاد

میکند، و باعث بالارفتن نرخ ارزش افزوده ساختمان میشود.جکوزی در پنت هاوس با انواع مختلف آن

و ابعاد و اشکال گوناگون ممکن است. همچنین کارفرما نسبت به سلیقه خود می تواند آنها را انتخاب کند.

 

سخن پایانی:

ایجاد امکاناتی مانن جکوزی در طراحی پنت هاوس به مدرن و لوکس تر شدن فضای خانه و پشت بام کمک می کند. همچنین لذت شنا کردن زیر آسمان و نگاه کردن به ویو اطراف را نیز به افراد می بخشد.

اما مهم ترین نکته در ارازن و مقرون به صرفه شدن قیمت جکوزی در پشت بام این است که کار را به یک شرکت حرفه ای و معتبر بسپارید تا در بهترین کیفیت و طراحی با قیمتی مناسب پروژه را آماده کنند. یکی از بهترین و معتبر ترین شرکت های ساخت و اجرای جکوزی روی پنت هاوس، روف گاردن و پشت بام،شرکت لادر جکوزی است که با سال ها تجربه کاری، انواع وان و جکوزی‌ها را در هر مکانی مخصوصا پنت هاوس برای شما با قیمتی مقرون به صرفه و منطقی، آماه می کند. جهت مشاوره رایگان با کارشناسان و استعلام قیمت به صفحه اینستاگرام لادر جکوزی سربزنید.

 

09108108121 : تماس با کارشناسان لادر

لادر-جکوزی

بهترین تولید کننده جکوزی در ایران

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 8 =