آب‌درمانی, بلاگ, بورس جکوزی در شیراز, جکوزی, جکوزی ارزان, جکوزی با‌ کیفیت, جکوزی کرج, خرید آنلاین جکوزی, خرید تجهیزات جکوزی, شرکت تولید جکوزی, طراحی دکوراسیون داخلی, قیمت جکوزی, لادر جکوزی, نصب جکوزی, نگهداری جکوزی

استفاده از جکوزی در باشگاه

مزایای استفاده از جکوزی در باشگاه ها

علم ثابت کرده است که جکوزی مزایای مختلفی را برای سلامتی شما به همراه دارد و یکی از راه‌های اصلی برای ریکاوری بدن و عضلات، بعد از تمرین ورزشی است. ثابت شده است که آب تنی در جکوزی علاوه بر ایجاد آرامش و تسکین دردهای عضلانی و استخوانی، در بهبود عملکرد عضلات، کاهش درد مفاصل و تنظیم خواب موثر است.استفاده کنندگان از جکوزی در داخل آن قرار می­گیرند و اعضاء بدن خود را به تناوب در مسیر فواره­های زیر آب قرار می­دهند.

بعد از خروج از جکوزی باید مدتی استراحت نمود تا بدن به حالت اولیه برگردد.  در این مقاله سعی داریم به مزایای استفاده از جکوزی در باشگاه‌، نکاتی را که باید توجه کنید و ممنوعیات استفاده از آن بپردازیم.

 

فواید استفاده از جکوزی در باشگاه‌

 

1_ بازیابی عضلات با استفاده از جکوزی

زمانی که وقت خود را در جکوزی می‌گذرانید، بدن شما دچار تغییراتی در گردش خون، میزان متابولیسم و دمای بدن می‌شود.

در سراسر جهان بسیاری از سالن‌های بدنسازی معتبر و مراکز تفریحی امکاناتی همچون جکوزی در خود دارند. علاوه بر این، ممکن است بعد از تمرین از خود سؤال کرده باشید که آیا جکوزی (یا وان حمام) برای شما مناسب است یا خیر. فیزیوتراپی‌ها اغلب برای کاهش درد مفاصل و ماهیچه‌ها، هیدروتراپی (آب درمانی) را توصیه می‌کنند و حتی می توان از آن برای بهبود بازیابی تمرین (ریکاوری) استفاده کرد.

 

2_ استفاده از جکوزی در باشگاه جهت گرم کردن

ورزش کردن بدون گرم کردن بدن با حرکات کششی، اساسا یک دلیل شایع در آسیب‌های ناشی از تمرین است. دوندگان و ورزشکارانی که تمرینات کامل بدن را انجام می‌دهند می‌دانند که جهت جلوگیری از آسیب دیدگی، باید عضلات و تاندون آنها گرم و آرام باشد.

جکوزی رگ‌های خونی را گشاد می‌کند تا جریان خون به سمت اندام شما و ماهیچه های گرم افزایش یابد تا تنش و درگیری عضلات را کاهش دهد. بنابراین، یک آب تنی 10 دقیقه‌ای در جکوزی همراه با حرکات کششی، درواقع آماده سازی مناسبی برای استفاده از وزنه‌های سنگین و حرکات تکراری بدن است.

اگر بعد از گذراندن وقت در جکوزی، حالت خاصی از شادابی و جنبش را تجربه کردید، تعجب نکنید. این فقط یکی دیگر از مزایای گرما و ماساژ بدن است که توسط جکوزی امکان پذیر است.

 

3_ تنظیم خواب

آیا تاکنون توجه کرده‌اید که بدن شما پس از استفاده از جکوزی، چگونه میل شدیدی به راحتی و آرامش دارد؟ دقیقا مانند حالتی که روی یک مبل راحتی دراز کشیده و در آرامش ذهنی و جسمی هستید.

برای بسیاری از افرادی که بی‌خوابی یا خواب نامنظمی دارند، جکوزی می‌تواند بهترین چیز برای کمک به آمادگی برای خواب باشد.

مطالعه ای که توسط مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی منتشر شده است، افرادی را نشان می‌دهد که بعد از استفاده از جکوزی، عمیق تر و راحت‌تر به خواب رفته‌اند. این روش که در این مطالعه به عنوان «گرم کردن بدن منفعل» (PBH: Passive Body Heating) ذکر شده است، با استفاده از جکوزی به راحتی حاصل می‌شود.

 

4_ ایجاد زمانی برای استراحت و مراقبت از خود بعد از تمرین

پس از یک تمرین پایدار، استراحت در جکوزی کاملاً مناسب و عالی به نظر می‌رسد. با این حال، برای کاهش التهاب عضلات و استفاده بیشتر از تجربه حضور در جکوزی، بهتر است صبر کنید تا ماهیچه‌ها خنک شوند و ضربان قلب شما به حالت عادی کاهش یابد. به عبارت دیگر بعد از ورزش بهتر است در ابتدا با استفاده از حرکات کششی بدن خود را سرد کرده و سپس از جکوزی استفاده کنید.

تحریک جریان خون به عضلات ملتهب با استفاده از آب سرد قبل از استفاده از جکوزی نتایج را دارد. برای مدت زمان 10 یا ۱۵ دقیقه از یک دوش آب سرد استفاده کنید و به دنبال آن 10 تا 20 دقیقه در جکوزی قرار گیرید. این عمل می‌تواند بدن شما را بعد از تمرینات سخت و خستگی زیاد نجات دهد و باعث کاهش درد عضلات روز بعد از ورزش گردد.

 

مزایای استفاده از جکوزی در باشگاه ورزشی

 

آرامش و تأمل در سکوت، ضروریاتی است که بسیاری از افراد آن را تأیید می‌کنند. جکوزی به هر کسی اجازه می‌دهد تا برای مدتی از جهان پیرامون خود فاصله بگیرد، ذهن خود را پاک کند و اجازه دهد تمام استرس‌های موجود از بدن شما خارج شود.

شرکت لادر جکوزی توانسته با طراحی زیبا و کیفیت عالی استفاده از جکوزی در باشگاه  را برای صاحبان باشگا‌ها و ورزشکاران عزیز تبدیل به یک مزیت و ایجاد خاطره‌ای بیادماندنی کند. شما میتوانید با توجه به نیاز باشگاهتان از لادر جکوزی یک جکوزی سفاشی سازی شده بگیرید، برای این کار با شماره کارشناسان ما تماس بگیرید.

شماره تماس کارخانه: 02165429700

شماره تماس کارشناسان فروش لادر: 09108108121

 

5_ کالری سوزی

در یک مطالعه کوچک در سال 2016، شرکت کنندگان به مدت یک ساعت در یک جکوزی تا کمر غوطه ور شدند و تقریباً به اندازه 30 دقیقه پیاده روی، کالری سوزاندند. این بدان معنا نیست که باید جای ورزش را بگیرد، اما به متابولیسم کمک می کند، به خصوص برای کسانی که ورزش کردن برایشان سخت است.

 

6_ تسکین درد با استفاده از جکوزی در باشگاه

استفاده از جکوزی ممکن است با شل کردن عضلات، مفاصل و تاندون‌های منقبض، برخی از انواع درد را تسکین دهد. اگر آرتروز دارید، حرارت و ماساژ ممکن است به کاهش سفتی و التهابی که باعث درد می شود کمک کند. آب وزن مفاصل را کاهش می دهد، که این موضوع به بهبود انعطاف پذیری و دامنه حرکت شخص کمک می کند.

 

7_ بهبود سلامت قلب و عروق

استراحت در جکوزی می تواند ضربان قلب شما را افزایش و فشار خون را کاهش دهد. بر اساس یک مطالعه در سال 2016، غوطه وری در آب داغ ممکن است اثرات “قوی” بر عملکرد عروق و فشار خون داشته باشد. تحقیقات نشان داده است که غوطه ور شدن در وان آب گرم به مدت 10 دقیقه فشار خون را کاهش می دهد و احتمالاً برای اکثر افراد مبتلا به فشار خون بالا بی خطر است.

 

8_  جکوزی در باشگاه برای بهبود حساسیت به انسولین

برخی از محققان این فرضیه را مطرح می کنند که داشتن جلسات جکوزی منظم ممکن است حساسیت به انسولین را بهبود بخشد و برای مدیریت دیابت مفید باشد.

 

 

نکاتی که برای استفاده از جکوزی در باشگاه‌ باید توجه کنید

 

نکات-مهم-استفاده-از-جکوزی-در-باشگاه

نکات استفاده از جکوزی در باشگاه

1. در صورت استفاده از جکوزی در باشگاه ورزشی، مطمئن شوید که وان تمیز است و به درستی نگهداری می شود. آب باید به طور مرتب تمیز و آزمایش شود. نگهداری نامناسب از جکوزی می تواند منجر به عفونت پوستی به نام فولیکولیت وان داغ شود.

 

2. از آب خیلی داغ جکوزی در باشگاه خودداری کنید. مطمئن شوید که آب خیلی داغ نباشد، حداکثر دمای 40 درجه سانتیگراد هیدراته بمانید. وان آب گرم باعث می شود عرق کنید و آب بدنتان کم شود. آب فراوان بنوشید.

 

3. زمان خود را در وان محدود کنید. خیلی طولانی نمانید، به خصوص اگر به آن عادت ندارید. در حداکثر دما، حد خود را بین 10 تا 15 دقیقه تنظیم کنید.

 

4. بلافاصله از جکوزی به آب سرد یخ نروید، زیرا فشار خون شما را افزایش می دهد.

 

ممنوعیات استفاده از جکوزی در باشگاه‌

در صورتی که علائم زیر را داشتید، باید فوراً از جکوزی خارج شوید:

  • سبکی سر، سرگیجه
  • حالت تهوع بعد از استفاده از جکوزی در باشگاه
  • قرمزی پوست
  • تنگی نفس بدلیل استفاده از جکوزی در باشگاه

سخن آخر:

همانطور که گفته شد استفاده منظم از جکوزی چندین فواید مانند آرامش عضلات، تسکین درد و بهبود خواب را به همراه دارد. اگر مشکلات سلامتی مانند بیماری قلبی دارید با پزشک خود مشورت کنید. همچنین اگر خانم هستید و دوران بارداری را سپری می‌کنید، یا اگر پوست آسیب دیده دارید، باید از استفاده از جکوزی در باشگاه یا خانه پرهیز کنید. شما می توانید با مراجعه به پیج اینستاگرام لادرجکوزی مجهزترین و بروزترین جکوزی‌ها را مشاهده و نکات مهم استفاده از یک جکوزی را بدانید و البته  از امکانات فوق العاده  یک جکوزی متناسب با نیاز خود نهایت استفاده را ببرید.

لادر-جکوزی

بهترین تولید کننده وان و جکوزی

 

شماره تماس کارخانه: 02165429700

شماره تماس کارشناسان فروش لادر: 09108108121

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *